Ο Πολ Τόμας Άντερσον και τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης

Ο δημιουργός του The Master επεξεργάζεται την ιδέα να κάνει μια ταινία για τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης: «Από καιρό εις καιρό επανέρχεται στο μυαλό μου η σκέψη να κάνω ένα φιλμ για την εποχή της τοπικής τηλεόρασης, όταν στις συχνότητες επικρατούσε ακόμα η πειρατεία και μπορούσαν πραγματικά να συμβούν τα πάντα»

Από την Ανθή Νταουσάνη
Ο Πολ Τόμας Άντερσον και τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης

Πρόσφατα ο Πολ Τόμας Άντερσον επανέφερε στο προσκήνιο το σχέδιό του να μεταφέρει στην οθόνη το «Έμφυτο Ελάττωμα» του Τόμας Πίντσον, ένα ψυχεδελικό μυθιστόρημα, με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και πιθανόν και τη Σαρλίζ Θερόν. Σε συνέντευξή του δήλωνε ότι επιθυμεί να ξεκινήσει γυρίσματα μέσα στο 2013, αλλά καθώς φαίνεται, ο σκηνοθέτης του «The Master» κάνει πλάνα ακόμα πιο μακροπρόθεσμα, μιλώντας τελευταία για ένα άλλο μελλοντικό πρότζεκτ που οραματίζεται.

Ο Άντερσον επεξεργάζεται την ιδέα να κάνει μια ταινία για τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης: «Από καιρό εις καιρό επανέρχεται στο μυαλό μου η σκέψη να κάνω ένα φιλμ για την εποχή της τοπικής τηλεόρασης, όταν στις συχνότητες επικρατούσε ακόμα η πειρατεία, τα νομικά πλαίσια ήταν αόριστα και μπορούσαν πραγματικά να συμβούν τα πάντα. Όταν ο πατέρας μου ήταν μέσα σε όλα αυτά, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ήταν τοπικής, όχι εθνικής εμβέλειας. Ήταν όλοι σαν μια παρέα – στο διάλειμμα για φαγητό μπορούσες να πιεις τόσο πολύ που να γυρίσεις στη δουλειά κομμάτια» αναφέρει ο σκηνοθέτης, καθώς θυμάται την εκπομπή του πατέρα του στο Κλίβελαντ, μια δουλειά που τον ανέδειξε σε τοπικό σταρ. Η τοπική κοινωνία ακόμα θυμάται το show του, ενώ σε επετειακή γιορτή για τα 50 χρόνια από την πρώτη του φορά στον αέρα, τα σχόλια του γιου του για την εκπομπή, τυπώθηκαν και παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση.

Με αυτό το background είναι λογικό να έχει γεννηθεί στον Άντερσον η ιδέα για μια τέτοια ταινία, ειδικά όταν έχει ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για την αφήγηση οροσήμων και φαινομένων εν τη γενέσει τους. Από τη χρυσή εποχή της πορνογραφίας (Boogie Nights), ως την απαρχή της κυριαρχίας του πετρελαίου (There Will Be Blood) και τις συνθήκες που επώασαν την ανάδυση μιας θρησκευτικής αίρεσης μετά τον πόλεμο (The Master), η κάμερά του δε σταματάει να ανατρέχει στην πηγή των γεγονότων, σε μια εποχή όπου πολλά από όσα σήμερα συνθέτουν μια δεδομένη εικόνα για τον κόσμο, δεν υπήρχαν. Αισθανόμαστε ότι με το υλικό που θα έχει συλλέξει από τα παιδικά του χρόνια και σε συνδυασμό με αυτήν του την περιέργεια για τις πρώιμες εκφάνσεις κατεστημένων τρόπων ζωής και για τους πρωταγωνιστές τους, είναι πιθανό να έχουμε μπροστά μας κάτι που θα προκαλέσει αίσθηση. Όλα αυτά βέβαια έχουν ακόμα μπροστά τους αρκετή περίοδο ωρίμανσης.  

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ