Ο σκηνοθέτης του «Αρτίστα» επιτίθεται στη γαλλική βιομηχανία κινηματογράφου

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Μισέλ Χαζαναβίσιους («Ο Αρτίστας» - Όσκαρ σκηνοθεσίας 2012), επέκρινε το μηχανισμό χρηματοδότησης ταινιών στη Γαλλία ως προστατευμένο από κρατικές επιχορηγήσεις και χαρακτηρισμένο από υψηλούς μισθούς και ‘εφησυχασμό’.

Από τη Δάφνη Δημοπούλου
Ο σκηνοθέτης του «Αρτίστα» επιτίθεται στη γαλλική βιομηχανία κινηματογράφου

Σε άρθρο του στη γαλλική εφημερίδα «Le Monde» ο Μισέλ Χαζαναβίσιους («Ο Αρτίστας» - βραβείο σκηνοθεσίας Όσκαρ 2012) ισχυρίστηκε πως πλέον αυτό που μετράει είναι η ποσότητα και όχι η ποιότητα - μέσα στο 2012, εξάλλου, γυρίστηκαν περισσότερες από 200 γαλλικές ταινίες.

Ο σκηνοθέτης είπε πως το αποτέλεσμα αυτού του μηχανισμού είναι ένα πλεόνασμα ήπιων και μη φιλόδοξων παραγωγών, πως «η πολυμορφία μας σιγά-σιγά εξαφανίζεται» και πως οι σπουδαίοι Γάλλοι σκηνοθέτες του παρελθόντος θα δυσκολευόντουσαν στις μέρες μας να βρουν χρηματοδότηση για τις ταινίες τους με αυτά τα κριτήρια.

Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους παραλαμβάνει το Όσκαρ σκηνοθεσίας,
ένα από τα πολλά βραβεία που κέρδισε η ταινία του "Ο Αρτίστας" 

Τα σχόλια του Χαζαναβίσιους συμπίπτουν με άλλες πρόσφατες κριτικές ότι το σύστημα χρηματοδότησης ταινιών έχει κακοποιηθεί. Ο βετεράνος Γάλλος παραγωγός Βίνσεντ Μαραβάλ («Ο Παλαιστής», «Το Όνειρο της Κασσάνδρας») είπε πως το 2012 ήταν μια χρονιά «καταστροφική για το γαλλικό κινηματογράφο» και επεσήμανε την ανάγκη για την αναμόρφωση του συστήματος αλλά και τον ορισμό ενός ορίου στους μισθούς των ηθοποιών.

«Αναρωτιέμαι γιατί δημοφιλείς Γάλλοι ηθοποιοί όπως ο Βενσάν Κάσελ, ο Ζαν Ρενό, η Μαριόν Κοτιγιάρ, ο Γκιγιόμ Κανέ και η Όντρει Τοτού αμείβονται από €500.000 έως €2.000.000 για μια γαλλική ταινία, της οποίας το κοινό περιορίζεται στα σύνορά μας, ενώ όταν γυρίζουν μια αμερικάνικη ταινία, που απευθύνεται σε διεθνές κοινό, είναι ευχαριστημένοι με αμοιβές που κυμαίνονται από €50.000 έως €200.000» είχε δηλώσει ο Μαραβάλ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ