O Πολ Τόμας Άντερσον, τουλάχιστον μετά το «Magnolia», δε φαίνεται να προτιμάει τα all star ensemble επιτελεία, με τις τελευταίες του ταινίες («Θα Χυθεί Αίμα» και «The Master») να επικεντρώνονται κατά βάση σε δυο κεντρικούς ρόλους και πρωταγωνιστές.
Στην επόμενη όμως δουλειά του, τη μεταφορά του «Inherent Vice» του Τόμας Πίντσον, δε σταματάμε να μετράμε πρωτοκλασάτα ονόματα στο καστ: Γιοακίν Φίνιξ, Ριζ Γουίδερσπουν (reunion για το δίδυμο από την εποχή του «Walk the Line»), Μπενίσιο ντελ Τόρο, Όουεν Ουίλσον, Τζίνα Μαλόουν και Κέβιν Ο’ Κόνορ είναι ήδη μέσα στο άκρως παραισθησιογόνο σύμπαν του Πίντσον, ενώ οι τελευταίες φήμες θέλουν και τον Σον Πεν να ετοιμάζεται για ξέφρενες νύχτες στο Λος Άντζελες, στο ρόλο ενός αδίστακτου τοκογλύφου. Δεν ξέρουμε αν ήταν ο κατάλληλος άνδρας για τη Ρόμπιν Ράιτ, ή έχει δίκιο ο Χάρβεϊ Καϊτέλ, αλλά είναι πάντα ο κατάλληλος πρωταγωνιστής για ρόλους κακών.
Για την ιστορία, ο Πεν περιτριγύριζε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις ταινίες του Άντερσον - ο αδελφός του υπέγραφε τη μουσική των δυο πρώτων ταινιών του σκηνοθέτη, «Hard Eight» και «Boogie Nights», η μητέρα του, Αϊλίν Ράιαν, είχε κάνει ένα πέρασμα από το «Magnolia», ενώ ο ίδιος προοριζόταν για το ρόλο του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν στο «Punch Drunk Love». Μπορεί τώρα να έχει την ευκαιρία του κοντά στον οραματιστή σκηνοθέτη, αφού πρώτα ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του στο φιλμ δράσης «Pron Gunman».
Θυμίζουμε ότι ο Φίνιξ έχει «κλειδώσει» για το βασικό ρόλο του Ντοκ Σπορτέλο, ενός underground τύπου, που όταν δεν είναι μαστουρωμένος δουλεύει ως ιδιωτικός ντετέκτιβ. Όταν συναντάει μια πρώην ερωμένη του (Γουίδερσπουν), εκείνη τον μπλέκει άθελά του στην απαγωγή ενός μεγιστάνα των κατασκευών, με τον οποίο η κοπέλα είναι ερωτευμένη.
Με την αστυνομική πλοκή του τοποθετημένη στο λυκόφως της δεκαετίας του ’60, το μπεστ σέλερ που παρέμεινε μήνες στις αμερικανικές λίστες των πιο ευπώλητων λογοτεχνικών έργων είναι ένα χαοτικό μίγμα περιπέτειας και δραματικής έντασης τυλιγμένο στα νέφη μαριχουάνας του Λος Άντζελες και στην ατμόσφαιρα μιας δεκαετίας όπου το αλλόκοτο, το επικίνδυνο και το καθημερινό μπορεί απλώς να χωρούν στο ίδιο «τριπάκι». Ο Ντοκ βρίσκεται μπλεγμένος σε μια ιστορία όπου ροκάδες, σέρφερ, παπάδες, τοκογλύφοι, πλανόδιοι μουσικοί, πρώην φυλακισμένοι, πρεζάκια και μέλη αιρέσεων έχουν θέση στη λύση του μυστηρίου.