O Σπάικ Τζόνζι μίλησε στον συνάδελφό του και φίλο του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ για την επόμενη ταινία του «Her» στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Λος Άντζελες. Ο σκηνοθέτης του αγαπημένου «Στη Χώρα των Μαγικών Πλασμάτων» επιμένει στη λεπτομέρεια. Τόσο, που μετά από την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου κομματιού των γυρισμάτων αποφάσισε ότι προτιμάει τη φωνή της Σκάρλετ Γιόχανσον από αυτήν της Σαμάνθα Μόρτον. Και να που η φετινή πρωταγωνίστρια του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ («Don Jon») βρίσκεται να ηχογραφεί για τον υπολογιστή του Γιοακίν Φίνιξ.
Για να τα πάρουμε από την αρχή, σύμφωνα με το σενάριο του ίδιου του σκηνοθέτη, σε ένα όχι μακρινό μέλλον, ο Θίοντορ (Φίνιξ), ένας μοναχικός συγγραφέας, αγοράζει έναν υπολογιστή υψηλής τεχνολογίας σχεδιασμένο για ν’ ανταποκρίνεται σε εξατομικευμένες ανάγκες του χρήστη.
Χωρίς να το καταλάβει, ανάμεσα στον ίδιο και στη συσκευή (που μιλούσε με τη φωνή της Σαμάνθα Μόρτον) αναπτύσσεται ρομαντική διάθεση και αυτός ο αντισυμβατικός έρωτας αναμιγνύει επιστημονική φαντασία και συναίσθημα σε ένα γλυκό παραμύθι που εξερευνά τη φύση της αγάπης και τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μπορεί να μας απομονώσει ή να μας φέρει πιο κοντά.
Πρόσφατα στο καστ που συμπληρωνόταν από τη Ρούνεϊ Μάρα, την Ολίβια Ουάιλντ και την Έιμι Άνταμς είχαν προστεθεί ο Κρις Πρατ και η Γιόχανσον σε αδιευκρίνιστους ρόλους. Όπως τελικά προέκυψε, η τελευταία αντικαθιστά εν μέσω post production τη Σαμάνθα στο γυναικείο lead, που δεν είναι άλλο από τον υπολογιστή!
«Η ταινία τώρα ολοκληρώνεται. Υπάρχουν ακόμα κάποιες σκηνές που πρέπει να γυριστούν και κάποιες αλλαγές στο σενάριο που γράφονται αυτόν τον καιρό κι επίσης πρέπει να φιλμάρουμε ξανά» είπε ο Τζόνζι και παρόλο που έδειξε κάποιο έτοιμο υλικό από το «Her» στο φεστιβάλ, εξακολουθεί να αλλάζει και να εξελίσσει την ταινία του μέσα από το μοντάζ και τα επαναληπτικά γυρίσματα.
Στη συνέντευξη- συζήτησή τους στο Λος Άντζελες ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ σχολιάζει τις επίπονες διαδικασίες στις οποίες υποβάλλει ο Τζόνζι τον εαυτό του και τους συνεργάτες του προκειμένου να κάνει τελικά το καλύτερο δυνατό: «Νομίζω είναι μια ενστικτώδης ταινία. Έχω καλό προαίσθημα γι’ αυτήν γιατί ενώ σε έχω δει να βασανίζεσαι σε όλα τα πρότζεκτ σου, εδώ έχεις ξεπεράσει τον εαυτό σου ώστε να είσαι σίγουρος ότι έχεις αντιμετωπίσει με τη δέουσα προσοχή κάθε μικρή λεπτομέρεια».
Ο δημιουργός έδωσε πλήρη περιγραφή των σκηνών που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ: «Η δράση διαδραματίζεται στο κοντινό μέλλον του Λος Άντζελες κι ο χαρακτήρας του Γιοακίν Φίνιξ αγοράζει το πρώτο software τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο. Σε αυτά τα πρώτα κλιπάκια βλέπουμε τον ήρωα να εγκαθιστά το σύστημα στον υπολογιστή του, αυτό το σύστημα που στη συνέχεια αποκτά οντότητα, συνείδηση και ανθρώπινη συμπεριφορά ώστε στη συνέχεια βλέπουμε τη σχέση τους να εξελίσσεται σε κάτι πιο ρομαντικό».
Στην πρώτη από τις δύο σκηνές που προβλήθηκαν στο Λος Άντζελες, ο Θίοντορ (Φίνιξ) βρίσκεται στο σύγχρονο διαμέρισμά του και τοποθετεί στο κομπιούτερ του αυτό το πρωτοπόρο σύστημα. Κάπως ντροπαλός και διαστακτικός μπροστά στην καινοτομία προσπαθεί να επιλέξει τη φωνή που θέλει να δώσει στη συσκευή κι ανάμεσα σε διάφορες επιλέγει αυτήν της Σαμάνθα (πλέον η Γιόχανσον αντί της Μόρτον), μια ζεστή χροιά που αποπνέει εξυπνάδα και τον τραβάει από την πρώτη στιγμή.
Στην άλλη σκηνή οι δυο τους -με τη Σαμάνθα σε συσκευή τσέπης- έχουν έλθει βόλτα στην παραλία. Η Σαμάνθα παίζει μια μελωδία πιάνου κι όπως του εξηγεί προσπαθεί μέσα από τη μουσική να παγιδεύσει αυτήν τη στιγμή που βρίσκονται μαζί στη θάλασσα. Στην επιστροφή τους στο σπίτι με το τρένο η φωνή τον ρωτάει για το διαλυμένο γάμο του. Ο Θίοντορ παραδέχεται ότι είναι σκληρό να μοιράζεσαι με κάποιον τη ζωή σου κι ανατρέχει σε στιγμές με την πρώην γυναίκα του (Ρούνεϊ Μάρα), με την οποία ήταν μαζί από τα φοιτητικά τους χρόνια, έχοντας επηρεάσει πολύ ο ένας την προσωπικότητα του άλλου.
Παρόλο που υπήρχε αγάπη, μεγάλωσαν μαζί και ήταν πραγματικά επώδυνο να βιώνουν τις εξωτερικές κι εσωτερικές αλλαγές που έρχονται με το χρόνο. Καθώς η Σαμάνθα συνδυάζει τα λόγια του με κάτι που είχαν συζητήσει τις προηγούμενες ημέρες παρατηρεί «δεν είναι ενδιαφέρον; Το παρελθόν είναι απλώς οι ερμηνείες των γεγονότων, όπως τις λέμε εμείς στον εαυτό μας». Η συζήτηση γίνεται τρυφερή και γλυκόπικρη σα να γίνεται μεταξύ δυο ανθρώπων που προσπαθούν να γνωριστούν.
Με αυτές τις αναλυτικές περιγραφές – περιμένουμε ότι ένα τρέιλερ θα είναι σύντομα διαθέσιμο στο διαδίκτυο- έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για το τι ετοιμάζει ο Σπάικ Τζόνζι, σε μια αποκλειστικά δική του δουλειά, όπου υπογράφει και το σενάριο. Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ το Νοέμβριο, αλλά δεν αποκλείεται να δούμε το «Her» να κάνει πρεμιέρα σε Βενετία ή Τορόντο. Εκτός κι αν ο δημιουργός του αποφασίσει να τα κάνει όλα απ’ την αρχή.