Ο Μπαζ Λούρμαν μοιάζει να είναι η επιλογή του Στίβεν Σπίλμπεργκ για να σκηνοθετήσει το «στοιχειωμένο» από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ σενάριο επάνω στη ζωή του Ναπολέοντα, που ο διάσημος σκηνοθέτης και παραγωγός ανέλαβε να διασκευάσει ως τηλεοπτική σειρά. Σύμφωνα με πληροφορίες η μίνι σειρά προορίζεται για το HBO, το δίκτυο που έχει συνδέσει το λογότυπό του με «εθιστικές» σειρές, όπως τα «Game of Thrones», «Broadwalk Empire» και «True Blood».
Τα νέα για τη μεταφορά του «Ναπολέοντα» του Κιούμπρικ στην τηλεόραση είχαν αποκαλυφθεί από τον ίδιο το Σπίλμπεργκ στο γαλλικό Canal+ λίγο πριν από τη μετάβαση του σκηνοθέτη του «Λίνκολν» στις Κάννες, όπου θα ασκούσε καθήκοντα προέδρου της κριτικής επιτροπής.
«Σχεδιάζω μια τηλεοπτική σειρά, όχι μια κινηματογραφική ταινία, επάνω στο σενάριο του Κιούμπρικ για τη ζωή του Ναπολέοντα, σε συνεργασία με την οικογένεια του εκλιπόντος» έλεγε τότε ο Σπίλμπεργκ. Η αρχική ιδέα για αυτήν την παραγωγή ανήκε στον Κιούμπρικ και παρέπαιε για δεκαετίες στα ράφια των στούντιο μέχρι που με την αυγή της νέας χιλιετίας το ανέλαβε τελικά ο Σπίλμπεργκ, εν μέρει και ως φόρο τιμής για τον auteur που στο μεταξύ είχε φύγει από τη ζωή.
Το πρώτο σενάριο για το «Napoleon» γράφτηκε το 1961 από τον ίδιο τον Κιούμπρικ, αλλά το budget και οι δυσκολίες της παραγωγής τον οδήγησαν στο να το εγκαταλείψει, λόγω και της παροιμιώδους τελειομανίας του. Τα στούντιο του Χόλιγουντ αρνήθηκαν να χρηματοδοτήσουν μια ταινία για το Γάλλο αυτοκράτορα, μετά από την πρόσφατη εμπορική αποτυχία του «Βατερλό» του Σεργκέι Μπόνταρτσακ και το χειρόγραφο παρέμεινε στο συρτάρι.
Χρόνια μετά το θάνατό του, οι ιδέες του θα βρουν και πάλι ένα φιλόξενο σπίτι, αυτήν τη φορά στα τηλεοπτικά πλατό. Εκεί όπου ο Σπίλμπεργκ φέρεται να εμπιστεύεται για το εμβληματικό σενάριο, τον πληθωρικό Μπαζ Λούρμαν του τελευταίου «Γκάτσμπι» και του «Moulin Rouge», εγγύηση, αν όχι για κάτι άλλο, τουλάχιστον για τη φαντασμαγορική απεικόνιση της αυτοκρατορικής αυλής του «Υπέροχου Βοναπάρτη».
Στην πρόσφατη έκθεση LACMA Art + Film Gala το Φθινόπωρο, αφιερωμένη στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, παρουσιάστηκαν κάποιες επιστολές του, ενδεικτικές της τεράστιας έρευνάς του επάνω στη ζωή του Γάλλου αυτοκράτορα αλλά και του οράματός του για μια επική ταινία: «Μου είναι αδύνατο να περιγράψω τι είναι αυτό που σχεδιάζω. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι περιμένω από αυτό το πρότζεκτ να είναι η καλύτερη ταινία που έγινε ποτέ» αναφέρει ο Κιούμπρικ προς τους υπεύθυνους των στούντιο σε γράμμα του το 1971, ενώ στην έκθεση-ρετροσπεκτίβα υπήρχε και επιστολή του προς τον Όσκαρ Βέρνερ για να αναλάβει τον κεντρικό ρόλο, καθώς και η αρνητική αλλά ευγενική απάντηση της Όντρεϊ Χέπμπορν ότι έχει αποφασίσει να απόσχει λίγο από τα γυρίσματα, αλλά θα ήθελε να την έχει στα υπόψη για μελλοντικές παραγωγές.
Να σημειωθεί ότι αυτή η τηλεοπτική μεταφορά της ζωής του Ναπολέοντα δεν είναι το μόνο πρότζεκτ με επίκεντρο το Βοναπάρτη που ετοιμάζεται αυτόν τον καιρό. O σκηνοθέτης του «Η Χιονάτη και ο Κυνηγός» Ρούπερτ Σάντερς επεξεργάζεται για τη μεγάλη οθόνη μια υψηλού προϋπολογισμού βιογραφία εποχής, για την οποία έχει γίνει γνωστό ότι η προσέγγιση στο χαρακτήρα του Γάλλου επαναστάτη και μετέπειτα αυτοκράτορα θα είναι κατά ένα τρόπο συγγενική αυτής του «Σημαδεμένου», ενός εμβληματικού χαρακτήρα της οθόνης, που αρχίζει από χαμηλά ως «ξένος», κατακτά την κορυφή, χάνει το μέτρο και αυτοκαταστρέφεται.