Η προεκλογική περίοδος στην Αμερική φουντώνει και το επιτελείο του Μπαράκ Ομπάμα επέλεξε ένα νέο τρόπο μαζικής επικοινωνίας, από τα συνηθισμένα πολιτικά διαφημιστικά μηνύματα. Τα new media έχουν τον πρώτο ρόλο σε αυτήν την καμπάνια, που μέσω κοινωνικών δικτύων και youtube διακινεί ένα ντοκιμαντέρ 17 λεπτών, που συνοψίζει τα έργα και τις ημέρες του προέδρου από το 2008 που εγκαταστάθηκε πανηγυρικά στο Λευκό Οίκο.
Ο τίτλος του ντοκιμαντέρ είναι «Ο δρόμος που ταξιδέψαμε», αφηγητής είναι ο Τομ Χανκς και στην καρέκλα του σκηνοθέτη ο βραβευμένος με Όσκαρ Ντέιβις Γκούγκενχαϊμ (Μια Άβολη Αλήθεια). Η ταινία είναι γυρισμένη με προδιαγραφές Χόλιγουντ και περιγράφει την πορεία του Ομπάμα στην προεδρία, με σκοπό να μετατρέψει την παθητική διαδικασία της παρακολούθησης ενός προεκλογικού υλικού σε ένα εργαλείο συσπείρωσης των ψηφοφόρων μέσα κυρίως από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που διακινείται το βίντεο.
Ο κόσμος μπορεί να προσφέρει χρήματα, εθελοντική εργασία στην εκστρατεία του Αμερικανού προέδρου ή να δηλώνει ανοιχτά τη συμπαράστασή του μέσα από τη σελίδα του Ομπάμα στο youtube. Και φυσικά, με οσκαρικό αφηγητή και σκηνοθέτη, αλλά και -πιο διάσημο δε γίνεται – πρωταγωνιστή, η ταινία δε θα μπορούσε παρά να έχει στη φαρέτρα της κι ένα τρέιλερ. Σύσσωμη η βιομηχανία του θεάματος στην υπηρεσία της πολιτκής. A.N