«Οι Εκδικητές ήταν απαίσιοι»

Η μέχρι στιγμής πιο πετυχημένη εμπορικά ταινία του 2012 - και μία από τις πιο δημοφιλείς σε κοινό και κριτικούς - δεν εντυπωσίασε καθόλου έναν από τους κεντρικούς συντελεστές του μεγάλου της ανταγωνιστή, του πολύ «Σκοτεινού Ιππότη: Η Επιστροφή»

Από τη Χριστίνα Λιάπη
«Οι Εκδικητές ήταν απαίσιοι»

Παρόλο που οι δύο ταινίες ήταν μακράν οι μεγαλύτερες ταινίες της φετινής σεζόν και ανταγωνίστηκαν σκληρά για τον τίτλο του πιο πετυχημένου μπλοκμπάστερ του 2012, όλα φαίνονταν ήρεμα ανάμεσα στο στρατόπεδο των «Εκδικητών» και του «Σκοτεινού Ιππότη: Η Επιστροφή» - μέχρι σήμερα.

Ο συνήθως μετρημένος στις δηλώσεις του διευθυντής φωτογραφίας του Σκοτεινού Ιππότη, Γουάλι Φίστερ, αποκάλεσε τους «Εκδικητές» 'απαίσιους', και ειδικότερα όσον αφορά τις κινήσεις και την τοποθέτηση της κάμερας. Οι δηλώσεις αυτές προέκυψαν στην απάντηση του Φίστερ στην ερώτηση τι θεωρεί πιο σημαντικό όταν γυρίζει μια ταινία: «Αυτό που είναι το σημαντικότερο είναι η αφήγηση της ιστορίας. Τίποτα μετράει αν δεν υποστηρίζει την ιστορία. Νομίζω ότι οι «Εκδικητές» ήταν μια απαίσια ταινία. Τραβούσαν από μια περίεργη γωνία και σκεφτόμουν, γιατί έβαλαν εκεί την κάμερα; Α, κατάλαβα, είναι επειδή ξόδεψαν μισό εκατομμύριο στα σκηνικά και πρέπει κάπως να το επιδείξουν. Αυτό με έβγαζε τελείως από την ταινία. Με τρέλαινε ο παράλογος τρόπος αφήγησης.»

Παραδέχθηκε βέβαια στη συνέχεια ότι δεν είναι μεγάλος φαν του είδους των σουπερ-ηρωικών ταινιών – παρόλο που έχει δουλέψει σε αυτές του μόνιμου συνεργάτη και φίλου του, Κρίστοφερ Νόλαν – αλλά αυτό δεν μειώνει την ένταση της επίθεσης για τη δουλειά του Τζος Γουίντον και του Σέμους ΜακΓκάρβεϊ, βετεράνου διευθυντή φωτογραφίας που έχει δουλειές όπως η «Εξιλέωση», το «Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν» και «Οι Ώρες», στο ενεργητικό του.

Είναι σίγουρα μια περίεργη κατηγορία για κάποιον που έχει δουλέψει στο συγκεκριμένο είδος ταινιών και καταλαβαίνει τους περιορισμούς τους. Μπορεί οι «Εκδικητές» να μην είναι η πιο σοφιστικέ οπτικά ταινία – και ήταν σε αυτόν τον τομέα μάλλον κατώτερη του Σκοτεινού Ιππότη» - αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι το πρώτο παράδειγμα που σκέφτεται κανείς για κακοφτιαγμένη ή κυνική ταινία, ειδικά στην συγκεκριμένη κατηγορία ταινιών που κάθε χρόνο ξεβράζει ανέμπνευστα και ερασιτεχνικά παραδείγματα κινηματογράφου.

Ο Φίστερ έχει αφήσει πια πίσω του τη λαμπρή του καριέρα ως διευθυντής φωτογραφίας και ετοιμάζεται για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, μία επιστημονικής φαντασίας ταινία που διαδραματίζεται τη σημερινή μέρα, με παραγωγούς τον Κρίστοφερ Νόλαν και την σύζυγο του τελευταίου και παραγωγού όλων των ταινιών του, Έμμα Τόμας.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ