Δεν τα πήγαμε και άσχημα τελικά. Στις χθεσινές επίσημες προβολές τους, η μία αμέσως μετά την άλλη, και οι δύο ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του 67ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας είχαν θετική υποδοχή. Το μεν «Attenberg» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, που διαγωνίζεται για τον Χρυσό Λέοντα, παίχτηκε με τη Σάλα Γκράντε σχεδόν γεμάτη, τον κόσμο να συμμετέχει στα χιουμοριστικά τσιμπήματα του φιλμ και να χειροκροτεί θερμά στους τίτλους τέλους, ενώ ανάλογα ζεστό ήταν το χειροκρότημα και για τη «Χώρα Προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα (τμήμα Εβδομάδα Κριτικής), η προβολή του οποίου ολοκληρώθηκε με μια παρουσίαση της ταινίας από τους συντελεστές, που όμως δεν πρόλαβε να εξελιχθεί σε συζήτηση με το κοινό καθώς η Σάλα Ντάρσενα έπρεπε σύντομα να ετοιμαστεί για την επόμενη προβολή.
Κλέφτες και αστυνόμοι
Μπεν Αφλεκ, παρέα με τους ανερχόμενους Τζέρεμι Ρένερ («The hurt locker») και Τζο Χαμ («Mad men»). Κλέφτες κι αστυνόμοι, να σκορπούν τον τρόμο στις λεωφόρους και τα σοκάκια της Βοστόνης, με τα αυτοκινητοκυνηγητά τους. Καραμπόλες, εκρήξεις, πυροβολισμοί - μακελειά σε φυσικούς χώρους. Ο λόγος για το νέο σκηνοθετικό πόνημα του Μπεν Αφλεκ «The town» όπου και πρωταγωνιστεί.
«Δύσκολο να ξεφύγεις από την καταγωγή σου» δήλωνε στη συνέντευξη Τύπου ο Μπεν Αφλεκ, που γύρισε το φιλμ εξ ολοκλήρου στη γενέθλιά του Βοστόνη, την πόλη που στέγασε τόσο τον «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ», την ταινία που του χάρισε το Οσκαρ σεναρίου, όσο και την παρθενική του σκηνοθετική δουλειά, το νεο-νουάρ «Χωρίς ίχνη» προ τριετίας. Κι αν το «The town» μια κλασικότροπη αστυνομική περιπέτεια γύρω από τη μετ’ εμποδίων σχέση ενός αρχιληστή τραπεζών με μια τραπεζική υπάλληλο δεν έχει τη δύναμη των «Ιχνών» (ούτε και το οσκαρικό δυναμικό που μας έταζαν εδώ και εβδομάδες οι Αμερικανοί), είναι παρ’ όλα αυτά μια ταινία απόλυτα συνεπής στο είδος της, επιδέξια σκηνοθετημένη και πειστικά παιγμένη ιδίως από το δευτεραγωνιστικό καστ.
Και ενόσω η Βοστόνη σειόταν εκτός συναγωνισμού, το διαγωνιστικό δονούνταν από το ταλέντο και την οξύτητα του Γαλλομαροκινού Αμπντελατίφ Κεσίς. Ο δημιουργός του «Κους κους με φρέσκο ψάρι» επανήλθε φέτος με τη «Μαύρη Αφροδίτη», δραματοποίηση της αληθινής ιστορίας της Σάρα Μπάρτμαν, μιας υπέρβαρης Νοτιοαφρικανής που υποχρεωνόταν από το αφεντικό της να δίνει εξευτελιστικά άσεμνα σόου στο Λονδίνο και το Παρίσι των αρχών του 19ου αιώνα, πριν καταλήξει αξιοπερίεργο στα χέρια της επιστημονικής κοινότητας λόγω του ιδιόμορφου φιζίκ της. Φιλμ σπαρακτικό που μιλά για τον ρατσισμό με διαύγεια σπάνια.
Ανοδος
Μέχρι και την 6η μέρα διεξαγωγής της, η φετινή κινηματογραφική Μόστρα έκοψε 22.505 εισιτήρια. 17% παραπάνω απ’ όσο το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
Ρόμπυ Εκσιέλ