Το περασμένο καλοκαίρι ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ανακοίνωσε ότι ενδιαφερόταν να σκηνοθετήσει το best seller του Ντον ντε Λίλο «Cosmopolis». Την ίδια περίοδο προσπαθούσε να φέρει εις πέρας τον «Κύκλο του Ματαρέζε» με τους Τομ Κρουζ και Ντένζελ Ουάσινγκτον, ένα πρότζεκτ που τελικά έμεινε στο ράφι. Παρόλα αυτά, οι φήμες που ήθελαν τις «Επικίνδυνες Υποσχέσεις» να επιστρέφουν με sequel επιβεβαιώνονταν, ενώ το πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα με την «ανταγωνιστική» σχέση Φρόιντ και Γιουνγκ έριξε το σκηνοθέτη στο ντιβάνι της ψυχανάλυσης, με το κοσμοπολίτικο χάος του Ντε Λίλο να παίρνει και πάλι αναβολή. Τελικά, διαβάσαμε σήμερα ότι ο Κρόνενμπεργκ όχι μόνο δεν παραιτήθηκε της προσπάθειας, αλλά «προσέλαβε» στη λιμουζίνα του Cosmopolis τον Κόλιν Φάρελ και τη Μαριόν Κοτιγιάρ για μια βόλτα στο Μανχάταν σε 24 ώρες.
Το βιβλίο, που πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα σε όλον τον κόσμο, περιγράφει ένα 24ωρο του late twenties μεγιστάνα Έρικ Πάρκερ, που ζει την εμπειρία της «κοσμόπολης» καθώς διασχίζει με το -πιο σοφιστικέ σε κάθε είδους τεχνολογία δε γίνεται- super car του την καρδιά της Νέας Υόρκης. Μέσα στη χαοτική κίνηση των δρόμων, τη διακοπή της κυκλοφορίας για να περάσει ο πρόεδρος, τις διαδηλώσεις, την κλαίουσα λαοθάλασα πίσω από το φέρετρο ενός ροκ σταρ και την ίδια ώρα που ο ήρωας επικοινωνεί από τη limo του με κάθε άκρη του πλανήτη, απατά τη γυναίκα του και προσπαθεί να προφυλαχτεί από μια αδιόρατη απειλή κατά της ζωής του, το ίδιο αυτό σύστημα που τον τοποθετεί στην προνομιούχο ελίτ, το ίδιο τον καταδικάζει με το να του επιβάλλει την ανάγκη να βρίσκεται πάντα στην κορυφή.
Ο Φάρελ θα κρατήσει το ρόλο του Πάρκερ, η Κοτιγιάρ θα είναι η γυναίκα του, μια βαθύπλουτη ποιήτρια με Ελβετικές ρίζες, ενώ να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι το σενάριο προσάρμοσε ο ίδιος ο Κρόνενμπεργκ. Αγωνιούμε για το τι έχει στο μυαλό του από σκηνοθετικης άποψης για μια ιστορία που υποτίθεται ότι θα εκτυλίσσεται μέσα σε μια λιμουζίνα. Ο ίδιος πάντως δηλώνει φανατικός του αυτοκινήτου, οπότε μπορεί να κάνει και το σχετικό ... casting! Α.Ν