"Ομίχλη" και χειροκρότημα

Νόμο για τον κινηματογράφο, χωρίς όμως εκβιασμούς, ζητούν τα μέλη της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, που επιτέθηκαν χθες στους «ομιχλιστές» από τη Θεσσαλονίκη και τους χώρους του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

 Ομίχλη  και χειροκρότημα

Νόμο για τον κινηματογράφο, χωρίς όμως εκβιασμούς, ζητούν τα μέλη της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, που επιτέθηκαν χθες στους «ομιχλιστές» από τη Θεσσαλονίκη και τους χώρους του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

«Όποιος δεν αγαπάει τη Θεσσαλονίκη, η πόρτα είναι ανοιχτή. Να πάει στο καλό», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΕΣ, Χάρης Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στην αποχή των ελληνικών ταινιών και της απονομής των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, χαρακτηρίζοντας τη στάση των «κινηματογραφιστών στην ομίχλη» «παιδιάστικα πράγματα».«Δεν μπορεί να είσαι δημιουργός και να λες πώς πρέπει να δοθούν τα βραβεία. Δεν μπορεί κανείς να απειλεί κανέναν, κυρίως μάλιστα όταν χρηματοδοτείται», είπε ο κ. Παπαδόπουλος και προσέθεσε: «Να τελειώνουμε με τις ομάδες και τις κλίκες. Κλίκες στον κινηματογράφο δεν μπορούν να υπάρχουν».

 «Τέρμα οι διαπραγματεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες», είπε ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος, κατά την τελετή έναρξης του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου, προσθέτοντας ότι «αποδεχόμενη το φίμωτρο της κρατικής χρηματοδότησης, η τέχνη στην Ελλάδα έπαψε να δαγκώνει, έπαψε να αμφισβητεί την εξουσία, έπαψε να διαμαρτύρεται».

Δεν προσέξαμε πόσοι και ποιοι από τους επίσημους και θεσμικούς προσκεκλημένους παρέμειναν στις θέσεις τους αμέσως μετά την τελετή έναρξης του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου το βράδυ της Παρασκευής, είναι βέβαιο πάντως ότι σχεδόν κανένας από αυτούς που το έκαναν δεν το μετάνιωσε.

Σχεδόν σε κάθε σκηνή του «Soul Κitchen», της ήδη βραβευμένης στη Βενετία ταινίας έναρξης, το «Ολύμπιον» σειόταν με γέλια και ουρλιαχτά - με την καλύτερη έννοια εδώ, και όχι εκείνη του θρυλικού Β εξώστη. Παραγωγή: γερμανική, Σκηνοθέτης: Τούρκος του Αμβούργου, ο Φατίχ Ακίν. Ψυχή: ελληνική, διά του Ελληνογερμανού ήρωά του αγωνίζεται να «εκπολιτίσει» το παρακμιακό του εστιατόριο σε μια βιομηχανική γειτονιά του Αμβούργου (τον υποδύεται ο Ελληνας δεύτερης γενιάς και στενός φίλος του Ακίν, Αδάμ Μπουσδούκος). Πιθανότατα πολλοί αναρωτήθηκαν πώς ένας Τούρκος κατάφερε να αιχμαλωτίσει τόσο καίρια την ελληνική νοοτροπία μέσα σε 1,5 ώρα κωμωδίας καταστάσεων μετά μουσικής (ξένης, αλλά και άφθονης ελληνικής) - πράγμα μάλλον σπάνιο στο ίδιο το ελλαδίτικο σινεμά.

Ρ. Εκσιέλ, Μ. Ριτζαλέου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ