Η μόνη ταινία που ταξιδεύει σίγουρα στη Βενετία είναι το «The Canyons» του Πολ Σρέιντερ, το νέο-νουάρ με τη Λίντσεϊ Λόχαν που υποστήριξε το κοινό μέσω πλατφόρμας crowd – funding και έχει επιβεβαιωθεί ότι θα προβληθεί στο επίσημο διαγωνιστικό της Μόστρα. Όμως ποιες είναι οι ταινίες που μας έλειψαν στις Κάννες κι ελπίζουν να προλάβουν τον επόμενο μεγάλο ευρωπαϊκό φεστιβαλικό σταθμό;
Στην εβδομηκοστή επέτειο της διοργάνωσης, από τις 28 Αυγούστου ως τις 7 Σεπτεμβρίου και με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, η πόλη των Δόγηδων ετοιμάζεται να υποδεχτεί ένα πλούσιο line up, αν ακολουθήσουμε τις πρώτες προβλέψεις του Variety για τις ταινίες που θα συζητηθούν με εσπρέσο στην πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Το «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν, η διαστημική οδύσσεια του Τζορτζ Κλούνεϊ και Σάντρα Μπούλοκ, το «Twelve Years a Slave» τρίτο μέρος της τριλογίας του Στιβ ΜακΚουίν (μετά τα εξαιρετικά «Hunger» και «Shame») και με ένα καστ που περιλαμβάνει από Φασμπέντερ μέχρι Μπραντ Πιτ είναι δυο από τους φημολογούμενους ηχηρούς τίτλους της Βενετίας. Και οι δυο δημιουργοί έχουν ξαναδώσει το «παρών» με το «Children of Men» (2006) και το «Shame» (2011) αντίστοιχα. Ο «Captain Philips» του Πολ Γκρίνγκρας με τον Τομ Χανκς στο ρόλο του γενναίου πλοιάρχου που μαζί με το πλήρωμά του αιχμαλωτίστηκε από πειρατές στον κόλπο του Άντεν, αλλά και το νέο φιλμ του Τζόναθαν Γκλέιζερ «Under my Skin» με τη Σκάρλετ Γιόχανσον σε ρόλο εξωγήινης είναι επίσης ανάμεσα στις ταινίες που φέρονται να βγάζουν εισιτήριο για Βενετία.
Gravity
Το «Zero Theorem» του Τέρι Γκίλιαμ με τον Κρίστοφ Βαλτς ως ιδιοφυία στα κομπιούτερ και το «The Devil’s Knot», η ιστορία των West Memphis Three όπως την αφηγείται ο φεστιβαλικός δημιουργός Ατόμ Εγκογιάν είναι ακόμα δυο ταινίες που μπορεί να προλάβουν την προθεσμία της διοργάνωσης, ενώ και ο περσινός νικητής Κιμ Κι Ντουκ («Pieta») δεν αποκλείεται να επιστρέψει θριαμβευτής με το αμφιλεγόμενο follow up στον τελευταίο χρυσό λέοντα, «Moebius». Η ταινία λογοκρίθηκε στην Ν. Κορέα, καθώς περιλαμβάνει σκηνές βίαιου σεξ, ευνουχισμού κι αιμομιξίας.
Από τις πολυαναμενόμενες πιθανές συμμετοχές σημειώστε επίσης την «Diana» του Ολιβερ Χιρσμπίγκελ με τη Ναόμι Γουότς να κάνει πρόβα όσκαρ, το σκοτεινό «Snowpiercer», αγγλόφωνο ντεμπούτο του Μπονγκ Τζουν Χο, αλλά και το «Her» του Σπάικ Τζόνζι που θα ήταν ήδη έτοιμο αν ο σκηνοθέτης δεν αποφάσιζε κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
Captain Phillips
Από τους υπόλοιπους τίτλους που φλερτάρουν με τη Μόστρα να αναφέρουμε το «Tom à la Ferme» του Ξαβιέ Ντολάν, το δράμα «Foxcatcher» του Μπενετ Μίλερ με Στιβ Καρέλ, Μαρκ Ράφαλο και Τσάνινγκ Τέιτουμ, το αυτοβιογραφικό «Abuse of Weakenss» της Κατρίν Μπρεγιά και το ανεξάρτητο οικολογικό θρίλερ «Night Moves» της Κέλι Ράιχαρντ.
Από τα λεγόμενα οσκαρικά δράματα που είναι λιγότερο πιθανό να μπουν στις γόνδολες είναι το «August: Osage County» με Μέριλ Στριπ και Τζούλια Ρόμπερτς που κυκλοφορεί επίσημα τα Χριστούγεννα, καθώς και το «Grace of Monaco» με τη Νικόλ Κίντμαν ως Γκρέις Κέλι, μια ταινία που αρχίζει το ταξίδι της στις αίθουσες από τις 27 Νοεμβρίου. Όσο για το επόμενο φιλμ του Τέρενς Μάλικ (πρώην «Lawless»), το οποίο έχει και πάλι μαζέψει ένα πλούσιο επιτελείο ηθοποιών πρώτης κλάσης (Ράιαν Γκόσλινγκ, Ρούνεϊ Μάρα, Νάταλι Πόρτμαν και Μάικλ Φασμπέντερ), επικεντρωμένο στη μουσική σκηνή του Όστιν, ποτέ δεν μπορείς να βάλεις στοίχημα για το αν θα προλάβει ένα φεστιβαλικό ραντεβού.
Twelve Years a Slave
Το αν τελικά ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, από πέρυσι νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, θα αποδειχτεί αντάξιος του προκατόχου του Μάρκο Μίλερ θα κριθεί ασφαλώς και από τον αριθμό των σπουδαίων ταινιών που θα κατορθώσει να φέρει στο φεστιβάλ. Εντός του Ιουλίου θα ξέρουμε με βεβαιότητα πόσοι από τους ανωτέρω δημιουργούς θα πλεύσουν στα κανάλια του σταθερά μέσα στις πρώτες προτιμήσεις των επισκεπτών ταξιδιωτικού προορισμού της γειτονικής χώρας.