Παλαιστινιακό και ερωτικό κουαρτέτο

Μετά τον ορμητικό «Μαύρο κύκνο», υποτονική η συνέχεια με τις ταινίες του Τζούλιαν Σνάμπελ και του Αντονι Κορντιέ



Παλαιστινιακό και ερωτικό κουαρτέτο

Στραβώσαμε με την υποτονικότητα που διαδέχτηκε τον σκληρό, ορμητικό, ανησυχητικό «Μαύρο κύκνο» του Ντάρεν Αρονόφσκι στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το πρώτο διήμερο της 67ης διοργάνωσης.  

Μας κούρασε η δυσκίνητη, υπέρμετρα περιγραφική ιστορία αγάπης του «Νορβηγικού δάσους» του Βιετναμέζου Τραν Αν Χουνγκ, άκρως στυλιζαρισμένη μεταφορά στην οθόνη του ομώνυμου μυθιστορήματος του Χαρούκι Μουρακάμι, που ο σκηνοθέτης ετοίμαζε επί μια πενταετία - και της φαίνεται.

Μας ψιλοαπογοήτευσε και το «Miral» του Αμερικανού Τζούλιαν Σνάμπελ, ο οποίος μετά το έξοχο «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» είπε να βουτήξει σε θέμα «μεγαλύτερο», το Παλαιστινιακό, μέσα από τη βιογραφία μιας γυναίκας, που καταλήγει στα πέντε της χρόνια στο θρυλικό οικοτροφείο για ορφανά παιδιά Νταρ Αλ - Τιφέλ στην Ιερουσαλήμ. Φιλμ με πολλές μεν εικαστικές αρετές, αλλά άνισο, που «σπάει» μάλλον αδέξια την αφήγησή του σε πολλά κομμάτια (πορτρέτα γυναικών) και αποτυγχάνει να συγκινήσει παρά τα δυνατά (στο χαρτί) ανθρώπινα δράματά του και τις καλοδουλεμένες ερμηνείες των Φρίντα Πίντο στον ομότιτλο ρόλο και της Χιάμ Αμπάς, σε εκείνον της θαρραλέας ιδρύτριας του ορφανοτροφείου.

Λήθαργος, από τον οποίο τελικά κατάφερε κάπως να μας συνεφέρει χθες το απόγευμα το ερωτικό κουαρτέτο της γαλλικής ταινίας «Λίγοι ευτυχείς» του Αντονι Κορντιέ.

Δύο παντρεμένα ζευγάρια με παιδιά, σε σύγχρονο μεσοαστικό φόντο: ο σύζυγος από τη μια μεριά συνάπτει σχέση με τη σύζυγο από την άλλη, και αμφότεροι πείθουν τους εναπομείναντες να τα φτιάξουν κι αυτοί μεταξύ τους για να ‘ναι όλα δίκαια.

Αν και τα παραπάνω συμβαίνουν μάλλον εύκολα σε επίπεδο δραματικό (πάντως εξόχως παραστατικό σε επίπεδο ερωτικό) το φιλμ φροντίζει στο δεύτερο μέρος του να καταδείξει πειστικά τις επιπλοκές, κυρίως συναισθηματικές, μιας τέτοιας συνύπαρξης και να θέσει ερωτήματα ουσιαστικά περί σχέσεων ρουτίνας και εγκλωβισμού στο πλαίσιο ενός γάμου. Τολμηρές ερμηνείες ιδίως από το θηλυκό δίδυμο Ελοντί Μπουσέζ («Η ονειρεμένη ζωή των αγγέλων») και Μαρίνα Φουά («22 σφαίρες»).

Ριζικές επεμβάσεις

Κλειστό λόγω ανακαίνισης είναι φέτος το Des Bains το θρυλικό ξενοδοχείο του Λίντο όπου ο Λουκίνο Βισκόντι γύρισε το 1971 την αξέχαστη ταινία του «Θάνατος στη Βενετία» με τον Ντερκ Μπόγκαρντ. «Ευτυχώς που δεν ζει ο Μπόγκαρντ να τα βλέπει» δήλωσε πρόσφατα ο Στίβεν Φρίαρς στην εφημερίδα Guardian μιας και οι επεμβάσεις προμηνύονται ριζικές.

Ρόμπυ Εκσιέλ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ