Ας πάρουμε ένα ένα τα πράγματα μέχρι να έρθει η «Benedetta» στο διαγωνιστικό των Καννών.
Ανάμεσα στις #metoo αποκαλύψεις, με έναν Χάρβεϊ Γουάινστιν να περιφέρει ακόμα το κουφάρι του, έναν Μπιλ Κόσμπι να απαλάσσεται από τις κατηγορίες του κι έναν Κέβιν Σπέϊσι να ετοιμάζεται για το πρώτο του κινηματογράφικό βήμα στη νέα του ζωή, η Σάρον Στόουν παραδέχτηκε σε πρόσφατη συνέντευξή της πως «πιέστηκε από άνδρες παραγωγούς να κάνει σεξ με συμπρωταγωνιστές της για να έχουν καλύτερη και πιο πειστική χημεία στην οθόνη».
Το παραπάνω όμως, mild θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς, όταν σταμάταει στο «Βασικό Ένστικτο» για να θυμηθεί τα γυρίσματα και πως σχεδόν ξεγελάστηκε για να γυρίσει την περιβόητη σκηνή όπου ανοίγει τα πόδια της μπροστά στους ανακριτές χωρίς να φοράει εσώρουχο. Το μονταρισμένο υλικό μπήκε στην ταινία, κάτι που η ίδια συνειδητοποίησε όταν είδε το τελικό cut, κάνοντας την ταινία ακατάλληλη και την ίδια έξαλλη όταν η δικαιολογία που της προέβαλλαν για να προχωρήσει στο γύρισμα ήταν πως ήθελαν να αφαιρέσει το εσώρουχο γιατί το λευκό φως αντανακλά στ φως.
Εκείνη όταν είδε τη σκηνή θύμωσε και χαστούκισε τον Βερχόφεν, έφυγε θυμωμένη, και η ταινία κυκλοφόρησε ως είχε, κάνοντας την καριέρα της να εκτοξευθεί.
Τώρα ο Βερχόφεν έρχεται για να παραδώσει τη δική του θέση για τα πράγματα. «Θυμάμαι τα πράγματα εντελώς διαφορετικά από όσα λέει η Σάρον, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως δεν ήταν υπέροχη στον ρόλο. Ακόμα και σήμερα μιλάμε και ανταλλάσουμε μηνύματα. Όμως σε εκείνη τη σκηνή, ήξερε ακριβώς τι κάναμε πολύ καλά. Της είχα πει όταν συζητούσαμε τον ρόλο, πως ήξερα μια κοπέλα που ως μαθήτρια έκαν σταυροπόδι, χωρίς να φορά εσώρουχο. Όταν κάποιος φίλος μας της είπε οτι φαινόταν το αιδοίο της, εκείνη απάντησε πως γι’ αυτό το κάνει. Κι έτσι θυμάμαι συμφωνήσαμε με την Σάρον να κάνουμε μια ίδια σκηνή στην ταινία».
Σίγουρα η αλήθεια βρίσκεται εκεί έξω, μα ποια απ’ τις δυο τελικά, οι ίδιοι το ξέρουν.
Πάντως, για την ιστορία, η Σάρον Στόουν επέστρεψε στον εμβληματικό ρόλο της Κάθριν Τρέιμελ σε ένα (ανεκδιήγητο) φιλμ, ως συνέχεια της πρώτη ταινίας, το 2006, σκηνοθετημένο από τον Μάικλ Κέιτον-Τζόουνς και κατακρεουργημένο από την κριτική.
Κλείνοντας το κεφάλαιο της Στόουν, και πριν ανοίξει εκείνο της προώθησης για την «Benedetta», ο Βερχόφεν ανακοινώνει τις επόμενες ταινίες του, που έχουν μια ποικιλία πολύ ενδιαφέρουσα.
«Σκέφτομαι δυο σχέδια. Το ένα είναι αμερικανικό, ένα θρίλερ με κατασκόπους στην Ουάσιγκτον και μια ταινία για τον Χριστό, που θα βασίζεται στο βιβλίο μου, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».
Ας μείνουμε όμως λίγο παραπάνω στο δεύτερο πλάνο του. Ο Βερχόφεν, μέλος της Ιησουητικής κοινότητας, ανήκε σε εκείνους που έβρισκαν τις ιστορικές ανακρίβειες για τις ιστορίες του Χριστού, χωρίς καν να έχει πάρει πτυχίο στις βιβλικές σπουδές, ως όφειλε κάποιο μέλος τους. Ωστόσο, σαν καλός μαθητής, έκατσε, διάβασε, έψαξε και έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» -πολύ μακριά από την τηλεταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι-, προσπαθώντας να πατήσει πάνω σε ιστορικά στοιχεία για να αποδείξει την «θεϊκή» του ύπαρξη και να τον παρουσιάσει περισσότερο ως έναν θνητό.
Και ποιος δεν θα ήθελε να δει μια αιρετική -γιατί κάπως έτσι θα είναι- ανάγνωση της ζωής, του έργου και του θανάτου του Χριστού από τον πάντα αιρετικό Πολ Βερχόφεν; Ακόμα και η Σάρον Στόουν.