Τα τελευταία πέντε χρόνια, το Positively Different Short Film Festival εξερευνά και αποκαλύπτει τα θέματα της διαφορετικότητας, της διαθεματικότητας, της δικαιοσύνης. Η ομάδα του φεστιβάλ δούλεψε σκληρά για να δημιουργήσει ένα χώρο όπου μπορούμε να είμαστε ασφαλή και γενναία, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και την ισότητα, να υψώσουμε τις φωνές μας ενάντια στη διάκριση και τη βία.
Φέτος η επιμελητική ομάδα του Positively Different Short Film Festival φέρνει στο κοινό 48 ταινίες χωρισμένες σε 9 σετ. Από την Πέμπτη 3 έως και την Κυριακή 6 Απριλίου, ντοκιμαντέρ και ταινίες μυθοπλασίας από όλες τις γωνιές του κόσμου συναντιούνται στο (προσβασιμοποιημένο*) Άστορ.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πέμπτη 3 Απριλίου, 19:00
Σετ: (Ξε)μαθαίνοντας από τα παιδιά (109')
Αφοπλιστική αθωότητα, ωμή ειλικρίνεια, δυνατή φαντασία. Ας αφήσουμε τα παιδιά να μας οδηγήσουν μακριά από όλους τους επιβλαβείς τρόπους που έχουμε μάθει να υπάρχουμε στον κόσμο. Προειδοποίηση περιεχομένου: στρατιωτική βία, ψυχική υγεία, κακοποίηση παιδιού.
The Wake Up Chirp, σκην. Kaan Orgunmat (Σουηδία, 13:45’)
Ένα δεκάχρονο αγόρι πρέπει να αποκωδικοποιήσει τους μυστηριώδεις ήχους των γρύλων για να μπορέσει να γλιτώσει από την καταπίεση του παππού του.
Morî, σκην, Yakup Tekintangac (Τουρκία, 19:18’)
Η μόνη μνήμη που έχει η Μόρι από τον πατέρα της είναι μία ηχογράφηση μίας ιστορίας που της αφηγούνταν. Μία μέρα, όταν ένας νέος δάσκαλος έρχεται στο σχολείο, η Μόρι νομίζει ότι είναι ο πατέρας της. Η επιμονή της θα μετατραπεί σε έναν συναισθηματικό δεσμό μεταξύ εκείνης και του δασκάλου της.
47 Inches, σκην. Pascale Mompez (Γαλλία, 19’)
Μια νύχτα, η Ζελί, 7, βλέπει τον πατέρα της να έρχεται σπίτι με τη νεαρή θεία της Κλάρα. Η Κλάρα είναι θλιμμένη, δεν βγαίνει από το δωμάτιο και έχει επιδέσμους στους καρπούς. Αντιμέτωπη με το μυστήριο αυτής της κλειστής πόρτας, η Ζελί καταλαβαίνει ότι για να βγάλει τη θεία της από τη μελαγχολία της, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να τη βοηθήσει να διαλύσει τα σύννεφα στο κεφάλι της.
A Summer's End Poem, σκην. Lam Can-zhao (Κίνα, Ελβετία, 15’)
Λίγο πριν τελειώσουν οι καλοκαιρινές διακοπές, ένα αγόρι από την επαρχία ξοδεύει ό,τι αποταμίευσε για το όνειρό του για ένα κούρεμα πόλης - με σοκαριστικά αποτελέσματα. Μία ιστορία για τον αποχαιρετισμό της παιδικής ηλικίας και το ποιητικό τέλος ενός καλοκαιριού.
Numb, σκην, Despoina Kourti (Ελλάδα, 19:57’)
Η Μαρία βρίσκεται μετέωρη ανάμεσα στην παιδική και την εφηβική ηλικία. Ο ξαφνικός θάνατος ενός συμμαθητή, θα τη φέρει πάλι αντιμέτωπη με την απώλεια. Καθώς προσπαθεί να διαχειριστεί αυτή την απουσία, το κορίτσι αναζητά τον δικό της τρόπο να αποχαιρετήσει το αγαπημένο της πρόσωπο.
Palestine Islands, σκην, Νour Ben Salem, Julien Menanteau (Παλαιστίνη, Κράτος της, 22:29’)
Η Μάχα, 12, είναι μέρος της τελευταίας γενιάς Παλαιστίνιων προσφύγων από το καμπ της Μπαλάτα. Όταν ο τυφλός παππούς της αρχίζει να χάνει την υγεία του, σκαρφίζεται μία τρελή ιδέα: να τον κάνει να πιστέψει ότι ο τοίχος έχει πέσει και ότι μπορεί να επιστρέψει στην πατρίδα του στη Γιάφα…
Πέμπτη 3 Απριλίου, 21:30
Σετ: Η σχέση ως καταφύγιο (90’)
Στις σχέσεις αγάπης και υποστήριξης, κάποιο μπορεί να βρει όχι μόνο προστασία από την οδύνη, αλλά και έναν χώρο να ανθίσει. Προειδοποίηση περιεχομένου: ομοφοβία, τρανσφοβία.
The Fish, σκην. Jan Górecki (Πολωνία, 2:10’)
Ενώ καθαρίζει τις όχθες ενός ποταμού μετά από ένα πρωτοχρονιάτικο πάρτι, ένας οδοκαθαριστής διασώζει ένα χρυσόψαρο, που του επιτρέπει τρεις ευχές.
Ipek and Gabi, σκην. Anton Augsten (Γερμανία, 10:19’)
Η Ιπέκ, 23, ζει με μία γενετική διαταραχή που επηρεάζει την όρασή της. Η Γκάμπι, ο σκύλος οδηγός της, είναι η καλύτερή της φίλη, η έμπιστη υποστήριξη και τα μάτια με τα οποία ανακαλύπτει τον κόσμο και γίνεται κάθε μέρα πιο ανεξάρτητη.
Home, σκην, Danilo Bjelica (Σερβία, 28:09’)
Μετά από πάνω από 40 χρόνια μοιρασμένης ζωής, ο Βλάνταν αντιμετωπίζει τον αναπόφευκτο αποχωρισμό από τη γυναίκα του, τη Ρούζα. Γεμάτος με τον φόβο της παροδικότητας και την απειλή της λήθης που πλησιάζει, αναζητά έναν δρόμο για να μείνει κοντά στη Ρούζα.
Alles Gut, σκην. Pavlos Paraskevopoulos (Ελλάδα, 24:55’)
Ο Παύλος ταξιδεύει στο χωριό του για να επισκεφτεί τη γιαγιά του. Ενώ εκείνη του ετοιμάζει τα αγαπημένα του φαγητά, αυτός την κινηματογραφεί. Θα μοιραστούν ιστορίες και κομμάτια του εαυτού τους για πρώτη φορά. Στην αγκαλιά της γιαγιάς του ο Παύλος θα αναζητήσει ένα αίσθημα αποδοχής.
Dani_El, σκην, Linda Cairns (Ηνωμένο Βασίλειο, 24:44’)
Παρασκευή 4 Απριλίου, 19:00
Σετ: Επιβιώνοντας αντισυμβατικά (90')
Ανορθόδοξα, αντισυμβατικά, μη απολογητικά. Οι ήρωες αυτών των ιστοριών θα βρουν τον δικό τους τρόπο να επιβιώσουν, ενάντια σε ό,τι μοιάζει λογικό και κανονικό.
Journey to the end of the world, σκην. Giannis Andrias (Ελλάδα, 18:34’)
Κλειδωμένη μες στο σπίτι της, η Ελευθερία δέχεται μία απρόσμενη πρόσκληση από τη Δήμητρα, οδηγώντας σε μία σύγκρουση δύο ριζικά διαφορετικών κόσμων.
Firmin, σκην. Paravigna Stéphane (Γαλλία, 12:44’)
Ο Φιρμίν, άνεργος, περνά τις μέρες του στο τηλέφωνο με τη μητέρα του και μία άλλη γυναίκα που αγαπάει και ψάχνει κάθε μέρα. Όμως ένα χαζό πουλί πρόκειται να αλλάξει τα πάντα προς το χειρότερο.
The Mysterious Adventures of Claude Conseil, σκην. Marie-Lola Terver, Paul Jousselin (Γαλλία, 24:05)
Η Claude Conseil μένει με τον άντρα της σε ένα σπίτι στη μέση του δάσους. Περνά τον χρόνο της ακούγοντας τα πουλιά. Μία μέρα, ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα σπάει τη γαλήνη του δάσους.
À toi les oreilles, σκην. Alexandre Isabelle (Καναδάς, 13:20’)
Όταν οι συγχωριανοί του ετοιμάζονται για την ετήσια παρέλαση του χωριού, ο Ετιέν προσπαθεί το ακατόρθωτο: να τους δείξει πόσο όμορφη είναι στην πραγματικότητα η κακοφωνία της οικογένειάς του.
Pigeons are dying when the city is on fire, σκην. Stavros Markoulakis (Ελλάδα 21’)
Ένα βράδυ, δύο αγόρια γνωρίζονται. Το πρωί ένα περιστέρι εγκλωβίζεται μαζί τους. Την πιο ζεστή μέρα του καλοκαιριού όλοι ονειρεύονται να δραπετεύσουν από την πόλη που φλέγεται.
Παρασκευή 4 Απριλίου, 21:30
Σετ: Η κοινοτοπία του κακού (90')
Κάποιες από τις πιο βασανιστικές εμπειρίες βίας παράγονται τις στιγμές που επιλέγουμε να είμαστε λειτουργικά γρανάζια στη μηχανή της συστημικής καταπίεσης. Προειδοποίηση περιεχομένου: πόλεμος, δολοφονία.
Everyone Eats Bread, σκην. Constanza Gaymer Feito (Χιλή, 9:21’)
Ανοίγοντας ένα μπαούλο αναμνήσεων, μία κοπέλα αφηγείται την ιστορία της Χιλιανής δικτατορίας και της δολοφονίας της Nadia Fuentes Concha μέσα από τη φιγούρα του ψωμιού.
Nabi, σκην. Hamed Golshahi (Ιράν, Ισλαμική Δημοκρατία του, 20’)
Ο Νάμπι είναι ένας Αφγανός μετανάστης εργάστης στο Ιράν, που απολύεται από τη δουλειά του ως επιστάτης 25 χρόνων σε έναν ουρανοξύστη. Πρέπει να κάνει τη δουλειά του για μία τελευταία μέρα και να φύγει ως ένας άνδρας που δεν υπήρξε ποτέ.
Fahnenflucht, σκην. Emil Silvester Ahlhelm, Konradin Schuchter (Γερμανία, 29:21’)
Όπως και ο στρατιώτης, έτσι και ο λιποτάκτης είναι πάντοτε μέρος κάθε πολέμου. Αυτή είναι και η περίπτωση του παρόντος πολέμου στην Ουκρανία, όπου χιλιάδες νεαροί άνδρες και στις δύο πλευρές του μετώπου αποφεύγουν τη στρατιωτική θητεία. Η ταινία “Fahnenflucht” συναντά ανθρώπους που έχουν φύγει από τη χώρα τους, γιατί δεν θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτόν τον πόλεμο.
The Raffle, σκην. Muhammet Emin Altunkaynak (Τουρκία, 16:50’)
Ένα έξυπνο και φιλόδοξο αγόρι που δεν αντέχει την αδικία: στη λοταρία που έρχεται στο μπακάλικο της γειτονιάς, διεκδικεί τα μεγάλα δώρα που ο μπακάλης δεν θέλει να δώσει.
The Little Shopping Trolley, σκην. Laurence Ly (Καναδάς, 18:23)
Επιβιώνοντας μετά βίας στο Μοντρεάλ, μία Βιετναμέζα μητέρα πρέπει να δράσει κακόβουλα για να διεκδικήσει το δικαίωμά της να αγοράσει δώδεκα απορρυπαντικά πλυντηρίου με έκπτωση που δεν της επιτρέπουν στο σούπερ μάρκετ. Μία μικρή χριστουγεννιάτικη ιστορία οικογένειας και καπιταλισμού.
Σάββατο 5 Απριλίου, 21:00
Σετ: Η πάλη για το σπίτι (105')
Μάχες ενάντια στη βία του “εξευγενισμού”, της απαλλοτρίωσης και του ξεριζωμού. Διεκδικώντας το δικαίωμα στη γη πέρα από τη λογική της ιδιοκτησίας και της ιδιοποίησης. Προειδοποίηση περιεχομένου: έξωση, εκτοπισμός.
Losing your home, σκην. Emmanuel Rioux (Καναδάς, 19:21’)
Υπερβολικά πολλές ιστορίες μπορούν να αφηγηθούν τις οικτρές συνέπειες της στεγαστικής κρίσης. Οι ιστορίες της Ζανέτ και της Φράνσις μας κάνουν να νιώσουμε τη δύσκολη εμπειρία της έξωσης. Μέσα στην αγωνία, τις βραχύχρονες ελπίδες και τον ξεριζωμό, οι δυο τους παλεύουν, μόνες αλλά και συλλογικά, ενάντια σε ένα φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο σύνηθες: το να χάνεις το σπίτι σου.
Mango, σκην. Randa Ali (Αίγυπτος, 22:40’)
Έναν καυτό Αύγουστο στο Κάιρο, η Νάντια παλεύει να θρηνήσει τον αποξενωμένο της πατέρα και το δέντρο μάνγκο του.
Orange, σκην. Nóra Horváth (Ρουμανία, 15’)
When the land runs away, σκην. Frederico Lobo (Πορτογαλία, 29:06’)
Μέσα στην ομίχλη και τον λαβύρινθο του χρόνου, ενόσω μηχανές τρυπάνε τα γεωλογικά βάθη ενός βουνού, ένας βοσκός αναζητά τη χαμένη αγελάδα του. Η παιδική ηλικία επιστρέφει, το βουνό μεταμορφώνεται, ο κύκλος συνεχίζει.
The Tooth And The Rock, σκην. Kostis Alevizos (Ελλάδα, 19:19’)
Η Μαργαρίτα και ο πατέρας της, επιστρέφοντας στην Πύλο, θα έρθουν αντιμέτωποι με την ραγδαία τουριστική μεταμόρφωση του τόπου. Η Μαργαρίτα θα γίνει η αιτία για εκείνους τους παλιούς του φίλους να συναναστραφούν ξανά και να διεκδικήσουν μια θέση, στη σκιά του πλάτανου, που την έχουν καταλάβει οι τουρίστες.
Κυριακή, 6 Απριλίου, 18:00
Σετ: Αναλώσιμα σώματα (105')
Ποια είναι αυτά που θεωρούνται αναλώσιμα σε μία λευκή καπιταλιστική ετεροκανονική κοινωνία; Προειδοποίηση περιεχομένου: σεξουαλική βία, τρανσφοβία, αστυνομική βία, μισαναπηρισμός.
Tsikitigklon, The Fairy and the Man, σκην. Marios Mettis (Κύπρος, 14:58’)
Μία τρανς γυναίκα βρίσκεται παγιδευμένη μέσα στο βαν ενός μυστηριώδους άνδρα του οποίου οι προθέσεις δεν είναι αυτές που φαίνονται. Το "Τσιγκιτιγκλόν, η Νεράιδα και το Παλικάρι" είναι μία ιστορία για τον αληθινό εαυτό που κρύβουμε: ο μόνος τρόπος να αφαιρέσουμε τη μάσκα που όλα επιμένουμε να φοράμε είναι μέσω της αγάπης και λίγων μαγικών.
Weree, σκην. Tal Amiran (Ηνωμένο Βασίλειο, 15’)
Έχοντας διαφύγει από τον εμφύλο πόλεμο της Λιβερίας, ο διάσημος αυτοδίδακτος ζωγράφος Johnson Weree είναι αιτών άσυλο στην Ολλανδία, όπου ζει χωρίς χαρτιά και χωρίς σταθερή κατοικία. Στοιχειωμένος από τις φρίκες του παρελθόντος, ζωγραφίζει εξωπραγματικά πορτρέτα με φωτεινά χρώματα, ενώ ελπίζει σε ένα φωτεινότερο μέλλον.
Cala, cala son, σκην. Lucía Venero (Ισπανία, 11:23)
Τη μέρα που γεννήθηκε η Αμινάτα, η ζωή της Ντουτούρνα άλλαξε. Η μητρότητα που περίμενε δεν ξεκίνησε. Σε μία χώρα όπου η αναπηρία δαιμονοποιείται, αναγκάστηκε να μαζέψει τα πράγματά της και να φύγει από το σπίτι της με την κόρη της στα χέρια, χωρίς πόρους και βεβαιότητες. Γνώριζε μόνο ένα πράγμα: έπρεπε να σώσει τη ζωή της κόρης της.
Α butterfly on an orange peel, σκην. Azadeh Karambakhsh (Ιράν, Ισλαμική Δημοκρατία του, 9:52’ )
Η Νασρίν κάνει επαναλαμβανόμενες δουλειές ρουτίνας για την οικογένειά της κάθε μέρα. Έχει ένα όνειρο, αλλά δεν έχει χρόνο. Απόψε, προετοιμάζει ένα δείπνο, και μετά το σερβίρισμα, ένα δώρο τη βάζει σε σκέψεις.
Seeds from Kivu, σκην. Néstor López, Carlos Valle (Ισπανία, 29’)
Στο Κίβου (Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό), μία από τις βιαιότερες περιοχές του πλανήτη, μία ομάδα γυναικών φτάνει στο Νοσοκομείο Πάνζι μετά από μαζικούς βιασμούς από τους αντάρτες που ελέγχουν την περιοχή λόγω του ορυκτού της πλούτου. Η ψυχολογική φροντίδα πριν την επανένταξή τους τις φέρνει αντιμέτωπες με το δίλημμα της αποδοχής των μωρών που γέννησαν ως αποτέλεσμα των βιασμών, βρίσκοντας στο θέμα της μητρότητας έναν τρόπο να αντισταθούν.
Honeymoon, σκην. Alkis Papastathopoulos (Ελλάδα, 25’)
Η Φαίη, έπειτα από μια τραυματική εμπειρία αστυνομικής βίας, φεύγει από την χώρα και η Σάντρα τη συντροφεύει μέχρι το σταθμό για να την αποχαιρετήσει. Πολύ σύντομα αντιλαμβάνονται πως το ταξίδι τους δε θα είναι εύκολο καθώς μια τρανσφοβική επίθεση από δύο συνεπιβάτες τους, τις αναγκάζει να εγκαταλείψουν το λεωφορείο και να μείνουν αποκλεισμένες στην εθνική οδό.
Κυριακή, 6 Απριλίου, 20:00
Σετ: Μαχόμενες (σ)τη μοναξιά (85')
Τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει κανένα να σταθεί δίπλα σου και να δεσμευτεί ότι θα κινηθεί μαζί σου μες στον κόσμο; Προειδοποίηση περιεχομένου: αυτοτραυματισμός, έμφυλη βία, μαιευτική βία.
Hi Mom, It's Me, Lou Lou, σκην. Atakan Yilmaz (Τουρκία, 20:35’)
O Hakkı, φοιτητής και ντραγκ κουήν στην Ιστάνμπουλ, ταράζεται από τα νέα του θανάτου της μητέρας του. Επιστρέφει στο πατρικό μετά από χρόνια, και βρίσκεται αντιμέτωπος με τις προσδοκίες και την άγνοια των συγγενών του. Στο παιδικό του δωμάτιο, τον περιμένουν οδυνηρές εκπλήξεις. Ενώ παλεύει τις τύψεις για τον θάνατο της μητέρας και την ψυχρότητα του πατέρα, το ταξίδι τον οδηγεί προς την αποδοχή.
Create; Survive, σκην, Alex Anna (Καναδάς, 20’)
Πώς μπορείς να συνεχίσεις να παράγεις, όταν μετά βίας μπορείς να τραφείς; Το Alex Anna παρουσιάζει την ταινία του "Scars" σε ένα ηλιόλουστο φεστιβάλ, αλλά πίσω από τη φαινομενική επιτυχία του κρύβεται μία ασταμάτητη μάχη με το ίδιο του το μυαλό. Η ταινία "Create; survive" φέρνει αντιμέτωπες τις ψηφιακές και δημόσιες ταυτότητές μας ενάντια στην εσωτερική πραγματικότητα της κατάθλιψης.
And That's for This Christmas, σκην. Peter Vulchev (Βουλγαρία, 14:40’)
Όσο προετοιμάζει τις λεπτομέρειες για την ίδια του την κηδεία, ένας ηλικιωμένος άνδρας διαπιστώνει ότι θα περάσει μόνος του τα Χριστούγεννα. Ανίκανος να κοιμηθεί, αποφασίζει να περάσει την ημέρα στον τάφο της εκλιπούσας συζύγου του.
Good morning, Margarita, σκην. Dafne Abigail Herrera Rodríguez (Μεξικό, 13:27’)
"Η μητέρα μου έχασε τα δόντια της, θα πήγαινα μόνο για τρεις μήνες και θα επέστρεφα" είναι αυτό που ονειρεύοταν ο Πάντσο, όταν διέσχισε το σύνορο των ΗΠΑ χωρίς χαρτιά. Ωστόσο, ένα ατύχημα στον δρόμο άλλαξε τη ζωή τη δική του και της θείας του, της Μαργκαρίτα.
My demon, σκην. Rossana Montoya (Κολομβία, 17’)
Η Εύα και ο Τζάκομπο είναι καθοδόν για το νοσοκομείο για να γεννηθεί το πρώτο τους παιδί: η γέννα πλησιάζει, αλλά το ζευγάρι δεν μπορεί να ξεπεράσει την ισχυρή του σύγκρουση.
Θα ακολουθήσει τελετή απονομής βραβείων, για τέσσερα βραβεία: καλύτερης ταινίας, καλύτερης ελληνικής παραγωγής, κοινού και επιμελητικής ομάδας.
Θανάσης Νεοφώτιστος, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και αρχιτέκτονας
Janis Westphal, σκηνοθέτης, συγγραφέας και δημιουργικός παραγωγός
Karla Crnčević, δραματουργός, εργάτρια στο χώρο του κινηματογράφου και ερευνήτρια
Πληροφορίες:
Τοποθεσία: Κινηματογράφος Άστορ, Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή)
Ημερομηνίες: 3 - 6 Απριλίου 2025
Website | Event | Trailer | Instagram
Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 6 ευρώ/ σετ (4 ευρώ με επίδειξη φοιτητικού πάσου, κάρτα ανεργίας, ανάπηρα άτομα + συνοδός)
Ημερήσιο εισιτήριο: 10 ευρώ (7 ευρώ με επίδειξη φοιτητικού πάσου, κάρτα ανεργίας, ανάπηρα άτομα + συνοδός)
Τετραήμερο πάσο: 25 ευρώ
Εισιτήρια: https://www.more.com/gr-el/tickets/cinema/pdsff25
* Όλες τις ημέρες του φεστιβάλ θα λειτουργεί αναβατόριο και αναπηρική χημική τουαλέτα. Στην πλατεία Κλαυθμώνος βρίσκεται υπόγειο πάρκινγκ με δωρεάν θέσεις για αναπηρικά αυτοκίνητα. Αν είστε χρήστρια/ χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου, παρακαλούμε να μας γράψετε ένα email στο accessibiltypdsff@gmail.com προς ενημέρωσή μας.