Δεν είναι βέβαια όλοι οι δημιουργοί ίδιοι. Δεν είναι και όλων η απουσία το ίδιο αιτιολογήσιμη. Χωρίς καμμία πρόθεση να μειωθεί το έργο κανενός, δεν είναι το ίδιο φερ' ειπείν να έχει 11 χρόνια να κάνει ταινία ο (τον έχουμε πρόσφατο) Σον Μπέικερ με τον Πίτερ Τζάκσον, του οποίου ο κατασκευαστικός και μόνο κόπος για μια ταινία ισούται με φιλμογραφία ενός που παίρνει μια κάμερα και γυρνάει. Στο κάτω-κάτω, στα 11 αυτά χρόνια, ο σκηνοθέτης της απόλυτης σύγχρονης τριλογίας, έχει παραδώσει ένα μνημειώδες ιστορικό ντοκιμαντέρ με το «They Shall Not Grow Old» και ένα μνημειώδες μουσικό με το «Get Back» των Beatles.
Τι λέει ο ίδιος; Απολαμβάνω τα ντοκιμαντέρ, «είτε δείχνουν ότι έχω μεγαλώσει, είτε όχι». Λέει επίσης ότι εργάζεται αυτή τη στιγμή σε τρία διαφορετικά σενάρια. Και είναι και παραγωγικά πίσω από το «The Hunt for Gollum», το οποίο θα σκηνοθετήσει ο Άντι Σέρκις.
Τρία διαφορετικά σενάρια ταυτόχρονα σημαίνει, μάλλον, ότι αφ' ενός δεν ξέρει σε ποιο να δώσει προτεραιότητα και αφ' ετέρου ότι στ' αλήθεια (εκτός αν είσαι ειδική περίπτωση), είσαι πολύ μακριά από το να ξεκινήσεις γυρίσματα. Αφήνουμε ένα παραθυράκι γιατί ο Τζάκσον είναι ειδική περίπτωση, αλλά οι φανς του 63χρονου πια Νεοζηλανδού δεν θα πρέπει να αναμένουν κάτι σύντομα.
Η Τριλογία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» αποτελεί έναν ογκόλιθο του είδους για τον 21ο αιώνα, εισιτήρια, βραβεία και καθαρή λατρεία στρατευμάτων φανς θα την αποδεικνύουν για καιρό. Είναι ταυτόχρονα και η τελευταία συντεταγμένη φορά που το Χόλιγουντ κατάφερε κάτι ουσιώδες στο είδος αυτό, της μεγάλης ποπ (με την καλή έννοια) μυθοποιίας δηλαδή. Κάποιος θα πει ότι το «Dune» είναι πλέον κάτι ανάλογο, σεβαστό, δεν είμαι σε θέση να φέρω άποψη.
Τέλος πάντων θα ήταν ωραία να έκανε ταινία ο Πίτερ ο Τζάκσον, θυμάται κανείς και τα μη Αρχοντικά του («Heavenly Creatures», «Lovely Bones», «King Kong») και αναπολεί μιαν ευεξία.