Οι κριτικοί μιλούν και δίνουν το «οσκαρικό» χρίσμα στο «The Power of the Dog»

Είναι μια πιο υγιής χρονιά η φετινή κι έτσι τα φεστιβάλ, κυρίως τα φθινοπωρινά, δημιουργούν το buzz για την κούρσα βραβείων που ξεκινάει για να κορυφωθεί με την απονομή των Όσκαρ. Και να που έχουμε τους πρώτους τίτλους, που ξεκαθαρίζουν το φετινό τοπίο.

Από τον Χρήστο Πολίτη
Οι κριτικοί μιλούν και δίνουν το «οσκαρικό» χρίσμα στο «The Power of the Dog»

Κριτικοί που παρακολούθησαν τα φεστιβάλ της Βενετίας, του Τέλιουραϊντ, του Τορόντο και της Νέας Υόρκης, έχοντας το βλέμμα τους και στις θερινές Κάννες αποφάνθηκαν και σε μια ψηφοφορία που μετρούσε 137 από αυτούς, ψήφισαν τις καλύτερες ταινίες που είδαν και που πιθανώς θα πρωταγωνιστήσουν στα βραβεία της χρονιάς.

Κατά πως φαίνεται, γυναίκες συνεχίζουν να ορίζουν την κινηματογραφική σκηνή και φέτος. Μετά το Όσκαρ της Κλόι Τζάο για τη «Χώρα των Νομάδων», τη νίκη της Ζουλιά Ντικουρνό στις Κάννες με το «Titane», αλλά και τον Χρυσό Λέοντα της Όντρεϊ Ντιγουάν για το «Γεγονός», οι κριτικοί δίνουν Τζέιν Κάμπιον και «The Power of the Dog» ως την καλύτερη ταινία των φθινοπωρινών φεστιβάλ.

Στο Τέλιουραιντ ξεχώρισε το ασπρόμαυρο «C’mon C’mon», η επιστροφή του Χοακίν Φίνιξ μετά το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον «Τζόκερ», στη Νέα Υόρκη προβάδισμα πήρε το «The Worst Person in the World» του Γιοακίμ Τρίερ με τη βραβευμένη στις Κάννες Ρενάτε Ρίνσβε (που εδώ συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους για βραβείο ερμηνείας, πάνω από Κάμπερμπατς για το «The Power of the Dog», Κρίστεν Στιούαρτ για το «Σπένσερ», Τίλντα Σουίντον για το «Memoria»), ενώ στο Τορόντο ξεχώρισε το αλά «Ρόμα», «Belfast» του Κένεθ Μπράνα.

Άλλες ταινίες που ξεχωρίζουν στην 15άδα των κριτικών, είναι το «Red Rocket» του Σον Μπέικερ, το «The Tragedy of Macbeth» του Τζόελ Κοέν, που τώρα ξεκινάει το φεστιβαλικό του ταξίδι, αλλά και οι «Παράλληλες Μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ, που έχουν στις αποσκευές τους το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την Πενέλοπε Κρουζ στη Βενετία, αλλά και την απαξίωση της Ισπανίας, που δεν θα τις στείλουν για εκπροσώπηση στα φετινά Όσκαρ.

Στα των ντοκιμαντέρ, κεφάλι παίρνει το «Flee», ενα εξαιρετικό φιλμ κινουμένων σχεδίων για έναν γκέι πρόσφυγα στη Δανία που θυμάται την εξορία του από το Αφγανιστάν και βραβεύτηκε στο Σάντανς, ενώ από κοντά βρίσκεται το «The Velvet Underground» του Τοντ Χέινς, που πραγματοποιήσε και μια sold out προβολή στο πρόσφατο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας (όπως και τα «Titane», «Memoria», «The Worst Person in the World», «Dune», «Μικρή Μαμά», «Red Rocket», «Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας»).

Αναλυτικά, οι ταινίες που ξεχώρισαν οι κριτικοί από τα φθινοπωρινά φεστιβάλ και κατά πως φαίνεται θα μας απασχολήσουν -μαζί με άλλες σίγουρα, γιατί υπολογίστε πως δεν έχουμε δει ακόμα το «Nightmare Alley» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο-, είναι:

1. «The Power of the Dog» της Τζέιν Κάμπιον
2. «Titane» της Ζουλιά Ντικουρνό
3. «The Worst Person in the World» του Γιοακίμ Τρίερ
4. «Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
5. «Μικρή Μαμά» της Σελίν Σιαμά
6. «Memoria» του Απιτσατπόνγκ Βιρασετακούν
7. «Dune» του Ντενί Βιλνέβ 
8. «Red Rocket» του Σον Μπέικερ
9. «Bergman Island» της Μία Χάνσεν Λοβ
10. «The Tragedy of Macbeth» του Τζόελ Κοέν
11. «Spencer» του Πάμπλο Λαραίν
12. «Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
13. «Παράλληλες Μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ

14. «C’ mon C’ mon» του Μαικ Μιλς
15. «The Lost Daughter» της Μάγκι Τζίλενχαλ