Η συνέχεια του saga των «Αγώνων Πείνας», «The Hunger Games: Catching Fire» σημείωσε ρεκόρ «ανοίγματος» για το μήνα Νοέμβριο στην Αμερική το Σαββατοκύριακο που πέρασε, διευρύνοντας καθώς φαίνεται το κοινό της, σε σχέση με την πρώτη ταινία και διεκδικώντας επάξια μια θέση ανάμεσα στα ποπ κινηματογραφικά φαινόμενα των τελευταίων ετών.
Η υψηλού προϋπολογισμού υπερπαραγωγή ανέμενε ένα «δυνατό» ξεκίνημα στις αμερικανικές αίθουσες και οι αριθμοί ξεπέρασαν τις προσδοκίες με 161, 1 εκατομμύρια δολάρια από τα εισιτήρια που κόπηκαν μεταξύ Πέμπτης και Κυριακής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η δεύτερη ταινία ξεπέρασε το ποσό εισπράξεων της πρώτης, που έφτανε στα 152,5 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τριήμερο προβολής της το 2011, αλλά και το ρεκόρ Νοεμβρίου για «άνοιγμα» ταινίας που κατείχε μέχρι σήμερα το «New Moon» από το φραντσάιζ του «Λυκόφωτος» με 142,8 εκατομμύρια.
Οι αναλυτές της Lionsgate δε στέκονται μόνο στα ποσοτικά στοιχεία, αλλά αναλύουν ποιοτικά αυτήν την άνοδο. Το «Catching Fire», που κυκλοφορεί από 27 του μήνα και στις ελληνικές αίθουσες σε διανομή της Spentzos, κατάφερε να προσελκύσει μεγαλύτερες δημογραφικές κατηγορίες θεατών με κριτήρια την ηλικία και το φύλο – καθώς περιγράφεται, ενώ στην πρώτη ταινία της σειράς το 71% των θεατών στο πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της ήταν γυναίκες, το ποσοστο μειώνεται στη δεύτερη (59%), ενώ ισορροπία πλέον επιτυγχάνεται και ανάμεσα στο λεγόμενο νεανικό και το καθαρά ενήλικο (άνω των 25) κοινό, με την πρώτη ταινία να μην έχει καταφέρει να τραβήξει όσο αναμενόταν τις μικρές ηλικίες.
Σε αυτήν τη διεύρυνση αποδίδουν οι άνθρωποι του στούντιο την τέτατρη καλύτερη επίδοση «ανοίγματος» όλων των εποχών, που σημείωσε η βασισμένη σε ακόμα ένα βιβλίο της Σούζαν Κόλινς ταινία, ξεπερνώντας οριακά και το «The Dark Knight Rises» (160, 9 εκατομμύρια) και βλέποντας να προηγούνται στη γενική κατάταξη μόλις τρεις μπλοκμπαστερικές επιτυχίες, οι «Εκδικητές», ο τρίτος «Iron Man» και το φινάλε του «Χάρι Πότερ».
Με 146,6 δολάρια και στο παγκόσμιο μποξ όφις, η ταινία σημειώνει άνοδο και εκτός αμερικανικών συνόρων, σε σχέση με τους πρώτους «Αγώνες Πείνας», κάτι που κατά την παραγωγό Νίνα Γιάκομπσεν ίσως υποδεικνύει ότι η πρώτη ταινία σύστησε σε περισσότερο κόσμο το πρωτότυπο υλικό των ήδη ευπώλητων βιβλίων και κατά συνέπεια αύξησε τους φαν του saga και ενέτεινε το ενδιαφέρον και για την κινηματογραφική συνέχεια.
«Αν τα νούμερα συνεχίσουν έτσι, έχουμε αυξήσει τους θεατές μας με γεωμετρική πρόοδο» δήλωσε ο Τιμ Πάλεν, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Lionsgate, που σημειώνει επίσης ότι η στρατηγική προώθησης της δεύτερης ταινίας σχεδιάστηκε ώστε να κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον του κόσμου μέχρι την πρεμιέρα. Ό,τι και να σημαίνει αυτό, το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα δικαιώνει την επιλογή. Σε λίγες μόλις ημέρες θα έχουμε και την ετυμηγορία του ελληνικού κοινού.