Έχοντας στο μεταξύ αποσπάσει θετικές κριτικές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, η ομάδα του «Inside» βρέθηκε στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του βερολινέζικου Grand Hayatt για τη συνέντευξη τύπου της ταινίας. Τον χορό άνοιξε ο παραγωγός της ταινίας Γιώργος Καρναβάς, ενημερώνοντας το κοινό για τα τεκταινόμενα στην Αθήνα, δηλώνοντας την αμέριστη συμπαράσταση στους καλλιτέχνες και τον αγώνα τους για τη θεσμική κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, τόσο από την πλευρά του ίδιου, όσο και των υπολοίπων Ελλήνων καλλιτεχνών και ανθρώπων της βιομηχανίας. Aναφερόμενος στην ταινία, δήλωσε ότι είναι ένα έργο αγάπης και πίστης, ο ορισμός των ανθρώπων που έχουν μια τρελή ιδέα και κατορθώνουν να την κάνουν πραγματικότητα.
Αναμενόμενα, πρωταγωνιστής της συνέντευξης ήταν και ο πρωταγωνιστής της ταινίας, ο Γουίλεμ Νταφό, ο οποίος πέρα από το φιλμ, έδωσε σόου και στην αίθουσα του Grand Hyatt. Χαρακτηριστικά, όταν ρωτήθηκε ποια τρία αντικείμενα θα έσωζε από το σπίτι του σε περίπτωση πυρκαγιάς (σ.σ. ο χαρακτήρας του στην ταινία τα αναφέρει, είναι σημαντικό στοιχείο για τη νοηματική ερμηνεία του έργου) ο Νταφό απάντησε γελώντας ότι δεν θέλει να χάνει τον χρόνο του με τέτοιες σκέψεις και προτιμά απλά να σκέφτεται ότι το σπίτι του δεν θα πάρει πυρκαγιά. Όταν κάποιος δημοσιογράφος ανέφερε στην ερώτησή του ότι ο Νταφό είναι θιασώτης της μεθόδου Στανισλάφκι, ο ηθοποιός έδειξε έκπληκτος και αναρωτήθηκε «είμαι;», απαντώντας στη συνέχεια ευγενικά και διευκρινίζοντας ότι δεν ακολουθεί κάποια συγκεκριμένη μέθοδο, εξηγώντας παράλληλα ότι τα βιβλία του Στανισλάφσκι δεν έχουν μεταφραστεί καλά στα αγγλικά και ότι υπάρχουν σχολές υποκριτικής στην Αμερική, που έχουν πάρει μόνο ένα σκέλος της σχετικής θεωρίας και έχουν χτίσει από αυτό μια άλλη, δική τους.
Ο σκηνοθέτης του «Inside» Βασίλης Κατσούπης
Σε σχέση με το αν τον τράβηξε στο πρότζεκτ το γεγονός ότι το σενάριο αποτελεί παράσταση για έναν ρόλο, ο Νταφό ανέφερε ότι δεν συμφώνησε επειδή θα εμφανιζόταν solo στην οθόνη, αλλά επειδή του άρεσε το pitch που του έκανε ο σκηνοθέτης Βασίλης Κατσούπης. «Το σενάριο αποτέλεσε απλά το προσχέδιο, είχαμε το περιθώριο να αυτοσχεδιάσουμε και να επινοήσουμε πράγματα όταν θα βρισκόμασταν στο σετ των γυρισμάτων. Ταυτόχρονα, δεν είχε πολλούς διαλόγους και αυτό ήταν ελκυστικό για μένα, επειδή μου αρέσει να προσπαθώ να μιλήσω χωρίς λέξεις όταν παίζω, με βοηθά να μπω σε ένα πεδίο μυστηρίου», ανέφερε και πρόσθεσε ότι ήταν καλοί άνθρωποι και του άρεσε ο τρόπος που τον προσέγγισαν.
Στην ερώτηση, που διαβάζουμε σήμερα και σε κάποιες κριτικές του εξωτερικού, σε σχέση με τον λόγο που ο χαρακτήρας δεν έχει κινητό μαζί του, κάτι που ίσως να έλυνε το πρόβλημά του, ο σκηνοθέτης Βασίλης Κατσούπης απάντησε ότι είναι διαρρήκτης και ότι σκέφτηκαν πως δεν θα ήθελε να έχει πάνω του καμία συσκευή με την οποία θα μπορούσαν να τον εντοπίσουν, γι’ αυτό άλλωστε συνεννοείται με τους συνεργούς του μέσω ασυρμάτου. Ο Νταφό πρόσθεσε ότι στο αρχικό σενάριο ο χαρακτήρας είχε κινητό απενεργοποιημένο και μετά του τελείωνε η μπαταρία, αλλά αποφάσισαν από κοινού με τον σκηνοθέτη ότι ήταν προτιμότερο να το αφαιρέσουν από την ταινία.
Μια περίεργη ερώτηση που έκαναν από το κοινό ήταν γιατί ο ιδιοκτήτης του loft που παγιδεύεται ο Νταφό βρίσκεται στο Καζακστάν και όχι σε κάποια άλλη χώρα. Όπως ανέφερε ο Βασίλης Κατσούπης, ο χαρακτήρας είναι εργολάβος και το Καζακστάν διάγει περίοδο ανοικοδόμησης. «Επίσης, είναι πολύ μακριά από τη Νέα Υόρκη και μας βόλευε», πρόσθεσε, προκαλώντας γέλια σε όλη την αίθουσα. Τέλος, επισήμανε ότι η τέχνη είναι συμπρωταγωνιστής του Νταφό στην ταινία και ότι τείνουμε να την σκεφτόμαστε σαν έκθεμα, σαν αντικείμενο πολυτελείας και ξεχνάμε τη βασική της λειτουργία, εκείνη της επικοινωνίας.
Η ταινία θα ξεκινήσει να προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 9 Μαρτίου. Διαβάστε την κριτική μας εδώ.
Το ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr ταξιδεύει στο Βερολίνο με την AEGEAN. Το 73o Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου πραγματοποιείται 16 - 26 Φεβρουαρίου 2023.
Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr από τη Μπερλινάλε 2023 εδώ.