Συνταράζει η είδηση του βίαιου θανάτου του Ρομπ Ράινερ (1947-2025) και της συζύγου του

Για μια προηγούμενη, και όχι μόνο μία, γενιά θεατών ένας εξαιρετικά συμπαθής άνθρωπος της βιομηχανίας, ένας τρισχαριτωμένος κωμικός κι ένας δημιουργός μεγάλης ευελιξίας.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Συνταράζει η είδηση του βίαιου θανάτου του Ρομπ Ράινερ (1947-2025) και της συζύγου του

Ο Ρομπ Ράινερ και η σύζυγός του Μισέλ Σίνγκερ Ράινερ βρέθηκαν νεκροί χθες Κυριακή στο σπίτι τους στο Μπρέντγουντ, κατά πάσα πιθανότητα θύματα δολοφονίας. Η έρευνα βρίσκεται εν εξελίξει. 

Χθες, κατά τις 4 παρά 20 το απόγευμα τοπική ώρα Λος Άντζελες, η Αστυνομία ανακάλυψε δύο νεκρούς δίχως να προβεί σε αναγνώρισή τους και χωρίς να έχει προβεί σε συλλήψεις. Αργότερα, πριν λίγες ώρες, η Δήμαρχος του Λος Άντζελες, Κάρεν Μπας, προέβη ωστόσο σε δήλωση μετά την αναγώριση των θυμάτων, μιλώντας για «συγκλονιστική απώλεια για την πόλη και την χώρα».  Η Αστυνομία αναμένεται σήμερα το πρωί - απόγευμα δική μας ώρα - να ανακοινώσει για το φονικό. Ευρέως, και ανεπιβεβαίωτα, έχει κυκλοφορήσει η φήμη περί θύτη από την οικογένεια των θυμάτων, περίπτωση στην οποία η ιστορία ανάγεται σε οικογενειακή τραγωδία βέβαια, ωστόσο αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις.

Ο Ράινερ ήταν γιος του Καρλ Ράινερ, ενός από τους μεγαλύτερους γραφιάδες και κωμικούς ηθοποιούς της λεγόμενης «χρυσής εποχής της αμερικανικής τηλεόρασης». Στο cinemagazine τον είχαμε αποχαιρετίσει εδώ. Έμελλε όμως και ο ίδιος να γραφτεί με χρυσά γράμματα στις νεότερες εποχές της βιομηχανίας. Ειδικά η πρώτη του δεκαετία στην σκηνοθεσία περιέχει κάτι που θα μπορούσε κανείς άνετα να αποκαλέσει κανείς ως μιας μορφής «σερί», το οποίο μάλιστα ευωδιάζει μια άνεση κίνησης μέσα και ανάμεσα στα είδη, δίχως να ριζώνει αποκλειστικά στην κωμωδία. 

Ο άνθρωπος έκανε το «This is Spinal Tap» το 1984, τον ορισμό και θεμέλιο λίθο του mockumentary, ακόμα και αν παρακάμψει κανείς το «Sure Thing», που γιατί να το κάνει δεν βλέπουμε τον λόγο, αμέσως επόμενα παρέδωσε το «Stand By Me» και γράφτηκε στην πλάκα για την γενιά που μεγάλωνε τότε, αμέσως μετά (1987) έκανε το «Princess Bride», μια υπέροχη ταινία, επίσης σφραγίδα μιας εποχής, εν συνεχεία το «Όταν Ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι» βέβαια, διάδοχα το «Misery» (1990) όντας μεμιάς ένας κορυφαίος στις διασκευές Στίβεν Κινγκ (τουλάχιστον μέχρι εμφανίσεως Φρανκ Ντάραμποντ), ενώ επίσης επόμενα υπέγραψε το «A Few Good Men», ακόμα μια ταινία αειθαλούς φήμης, τουλάχιστον στην γενιά που το πρωτοείδε.

Ρομαντική κομεντί, ταινία ενηλκίωσης, ατμοσφαρικός τρόμος, δικαστικό δράμα, φαντασία και mockumentary, ο άνθρωπος διέγραψε ένα τόξο δημιουργιών που άλλοι θα σύναπταν συμφωνίες με τον Διάβολο για να υπογράψουν.

Μέσα στην ημέρα θα ακολουθήσει νέο αφιέρωμα στο σινεμά του. Για την ώρα θλιβερή σιγή και κατάπληξη για ένα γεγονός που επιλέγει φρικτά μια ζωή που έκανες πολλές δικές μας ευτυχέστερες. 

Ο Βιμ Βέντερς είναι ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου ΒερολίνουΤρέιλερ: Ο Άντι Σέρκις σκηνοθετεί την κλασική «Φάρμα των Ζώων» του Τζορτζ Όργουελ