Ιντεάλ και Άστορ σε κίνδυνο: Οι παρεμβάσεις, οι προτάσεις και η λύση της «μιας υπογραφής»

Πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη προσέλευση, το απόγευμα της Τρίτης 4 Απριλίου η Συνέντευξη Τύπου της κίνησης «Τα Σινεμά μας, η Πόλη μας» με θέμα τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την επιβίωση των ιστορικών σινεμά του κέντρου της Αθήνας ΙΝΤΕΑΛ και ΑΣΤΟΡ. Τη συνέντευξη τύπου συντόνισε ο Λουκάς Κατσίκας, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Από τον Πάνο Γκένα
Ιντεάλ και Άστορ σε κίνδυνο: Οι παρεμβάσεις, οι προτάσεις και η λύση της «μιας υπογραφής»

Λϊγες μέρες μετά το επιτυχημένο κάλεσμα των κινηματογράφων ΙΝΤΕΑΛ, ΑΣΤΟΡ και ΙΡΙΔΑ στο οποίο το κοινό ανταποκρίθηκε με αθρόα, συγκινητική προσέλευση (διαβάστε περισσότερα στο άρθρο Η Αθήνα υπερασπίζεται τα ιστορικά σινεμά Ιντεάλ, Άστορ και Ίριδα), πραγματοποιήθηκε Συνέντευξη Τύπου στο σινεμά ΑΣΤΟΡ με στόχο την ευαισθητοποίηση των φορέων, όσο και την διερεύνηση λύσεων.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στις αρχές Νοεμβρίου 2022, έγινε γνωστό πως μία πρόσκληση αξιοποίησης ακινήτων από τον e-ΕΦΚΑ, απειλούσε με λουκέτο δυο από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές αίθουσες του κέντρου της Αθήνας: το δημοφιλές Ιντεάλ, με ιστορία 100 χρόνων, και το επιτυχημένο Άστορ, που αναβίωσε με νέα διεύθυνση το 2015. Στην πορεία, ο e-ΕΦΚΑ προχώρησε σε εκμίσθωση του εμβληματικού συγκροτήματος 7 στρεμμάτων των οδών Πανεπιστημίου - Χαρ.Τρικούπη - Φειδίου (όπου στεγάζεται το ΙΝΤΕΑΛ) στον Όμιλο Μήτση, ο οποίος αναδείχθηκε ανάδοχος του σχετικού πλειοδοτικού διαγωνισμού με σκοπό την ανέγερση πεντάστερου ξενοδοχείου. Μελλοντικώς, και του κτίσματος στο οποίο στεγάζεται το ΑΣΤΟΡ (πιθανόν για συγκρότημα γραφείων). Μετά την εύλογη ανησυχία της κινηματογραφικής κοινότητας, αλλά και των σινεφίλ πολιτών, για την τύχη των δυο σινεμά, ο ΕΦΚΑ υπήρξε καθησυχαστικός και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) πρότεινε με σχετική αιτιολογική έκθεση την έκδοση Υπουργικής Απόφασης για τον χαρακτηρισμό των δυο αιθουσών ως διατηρητέας χρήσης. Παράλληλα, με ομόφωνή απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας υποστήριξε την διάσωση των δύο κινηματογράφων. 

Στη συνέχεια, ο ΕΦΚΑ έκανε ένσταση στην θετική απόφαση του ΥΠΕΝ και αιτήθηκε τον μη χαρακτηρισμό ως διατηρητέας της χρήσης του κινηματογράφου χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα το αβέβαιο μέλλον της κινηματογραφικής αίθουσας και απομονώνοντας, εκτός περιεχομένου, μία δήλωση του αιθουσάρχη του Τριανόν, Μιχάλη Ζέη. Άμεσα, ο Κος Ζέης, έστειλε ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρόμενος για την «αποπροσανατολιστκή» χρήση των δηλώσεών του στην εισήγηση του φορέα.

Έκτοτε, αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου το ΥΠΕΝ προκειμένου να αποφασίσει αν θα χαρακτηρίσει διατηρητέα τη χρήση των δύο σινεμά -ουσιαστικά διασώζοντας τα. Όμως το ζήτημα δεν έχει συζητηθεί ακόμα στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του ΥΠΕΝ, ενώ πρόσφατα το Υπουργείο Πολιτισμού δήλωσε πως τα δυο σινεμά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν ως μνημεία σύμφωνα με τον νόμο 4858/2021. Σε ανακοίνωσή του, ο όμιλος Μήτση, εξέφρασε την πρόθεσή να «επεκτείνει τη χρήση του ΙΝΤΕΑΛ σε θέατρο και συνεδριακό κέντρο».  

Φωτογραφίες από το κάλεσμα της Κυριακής 2 Απριλίου

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ, ΦΑΤΙΧ ΑΚΙΝ, ΚΕΝ ΛΟΟΥΤΣ, ΕΜΙΡ ΚΟΥΣΤΟΥΡΙΤΣΑ

Η Συνέντευξη Τύπου της κίνησης «Τα Σινεμά μας, η Πόλη μας» ξεκίνησε με δυο βιντεο-παρεμβάσεις των σκηνοθετών Κώστα Γαβρά και Φατίχ Ακίν. Ο Κώστας Γαβράς τόνισε το πόσο διαφορετική είναι η εμπειρία της κινηματογραφικής αίθουσας κάνοντας έκκληση στον πολιτιστικό και κινηματογραφικό πατριωτισμό της Υπουργού Πολιτισμού, και ο Φατιχ Ακίν συμπλήρωσε πως ο κινηματογράφος είναι η πολιτιστική κληρονομιά μας ήδη από τότε που οι πρόγονοί μας διηγούνταν ιστορίες σε σπηλιές.

Δείτε στη συνέχεια τα βίντεο των Γαβρά και Ακίν.

 

Θερμά κείμενα υποστήριξης προς τους κινηματογράφους, διαβίβασαν, μέσω του διευθυντή του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Νίνου Φένεκ Μικελίδη, οι Κεν Λόουτς και Εμίρ Κουστουρίτσα.

Διαβάστε σχετικά:

Ο Κεν Λόουτς στέλνει μήνυμα συμπαράστασης για την διάσωση του ΑΣΤΟΡ και του ΙΝΤΕΑΛ

«Έγκλημα ενάντια στον πολιτισμό»: Ο Εμίρ Κουστουρίτσα δηλώνει οργή που το ΑΣΤΟΡ και το ΙΝΤΕΑΛ απειλούνται με κατεδάφιση

ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΑΣΤΟΡ ΚΑΙ ΙΝΤΕΑΛ

«Ζητάμε την κήρυξη της χρήσης ως διατηρητέα των δύο κινηματογράφων», υπογράμμισε ο Μπάμπης Κονταράκης, αιθουσάρχης του ΑΣΤΟΡ, μαζί με τον πατέρα του Ανδρέα Κονταράκη. «Ο ΕΦΚΑ παραχωρεί τα κτίρια χωρίς να προβλέπει την διατήρηση της λειτουργίας των κινηματογράφων. Ταυτόχρονα, εμποδίζει να κηρυχθούν διατηρητέοι ως προς την χρήση τους οι κινηματογράφοι, που είναι ο μόνος τρόπος που εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία τους, ενώ αποτελεί και ένα καθεστώς προστασίας που δικαιούνται. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι μετά τις φαιδρές αιτιάσεις που περιλάμβανε η ένσταση του ΕΦΚΑ ενάντια στην κήρυξη, το ΥΠΕΝ κωλυσιεργεί να κηρύξει διατηρητέα την χρήση τους, παρόλο που οι κινηματογράφοι εκπληρώνουν όλα τα κριτήρια. Και αναρωτιόμαστε γιατί. Το θέμα αναβλήθηκε ήδη 3 φορές. Δεν εξετάζεται η πρόταση για να μην εγκριθεί».  

«Έχουμε συγκεντρώσει ήδη 10 χιλιάδες υπογραφές στήριξης – μπορούμε να φέρουμε όσες χρειαστεί – και μας λείπει ακόμα μια. Αυτή του Υπουργού. Βρισκόμαστε στο σημείο που ο Υπουργός χρειάζεται να βάλει απλώς μια υπογραφή, όμως απ’  ότι φαίνεται κάτι τον εμποδίζει».  

Και προσέθεσε: «Το ΥΠΕΝ και το ΥΠΠΟΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους στον πολιτισμό, το δημόσιο συμφέρον, την πόλη, τους κατοίκους της, και να κηρύξουν άμεσα διατηρητέα την χρήση των κινηματογράφων. Βάσει των αιτιολογικών εκθέσεων του ΥΠΕΝ δικαιούνται αυτό το καθεστώς. Ο ΕΦΚΑ διαχειρίζεται δημόσια περιουσία με όρους real-estate. Όμως την Κυριακή με το κάλεσμα μας “ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ ΜΑΣ, Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ”, η στήριξη του κόσμου ήταν πρωτοφανής. Απέδειξε ο κόσμος ότι τα θέλει τα σινεμά του, ότι τη θέλει την πόλη του να είναι μια πόλη ζωντανή.» 

Ο Μπάμπης Κονταράκης διέψευσε εμφατικά το επιχείρημα περί μειωμένης προσέλευσης θεατών, και κατέληξε: «Οι κινηματογράφοι δεν είναι μουσεία, ούτε μαυσωλεία, όπως θέλουν κάποιοι να πιστεύουν. Οι κινηματογράφοι όχι μόνο κουβαλούν μεγάλη ιστορία, αλλά εξακολουθούν με συνέπεια να γράφουν ιστορία στην πόλη και τον πολιτισμό. 

Και θύμισε πως  οι αίθουσες μόλις φέτος βγήκαν από το καθεστώς του covid, κι όμως κατάφεραν να ανακάμψουν εντυπωσιακά με σολντ άουτ. «Πού αποσκοπεί όλη αυτή η παραφιλολογία ότι δεν έχουμε θεατές ενώ μόλις φέτος μας επέτρεψαν να έχουμε θεατές; Όλο αυτό το διάστημα ήταν οι αίθουσες του κέντρου που το κράτησαν όρθιο μέσα στην συστηματική και καλά σχεδιασμένη ερημοποίηση του.  Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου προειδοποίησε ότι μια πόλη χωρίς σινεμά, είναι μια πόλη σε κρίση. Το Ιντεάλ, το Άστορ και η Ίριδα, ο Απόλλων-Αττικόν, το Αβέρωφ και το Έμπασυ, το Άστυ, η Όπερα, η Έλλη, η Ααβόρα, ήταν, είναι και θα είναι τα οχυρά της πόλης μας». 

Ο Ανδρέας Κονταράκης,  τα τελευταία 8 χρόνια, άνοιξε και έδωσε ξανά στους Αθηναίους 5 κινηματογράφους, που είχαν εγκαταλειφθεί. «Το καλοκαίρι του 2022, ψάχνοντας στην Διαύγεια για κάτι άσχετο, είδα με έκπληξη ότι ο κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ, πρόκειται να "αξιοποιηθεί" από τον ΕΦΚΑ. Στη συνέχεια, ούτε ο ΕΦΚΑ, ούτε το Υπουργείο Πολιτισμού, άνοιξαν τις πόρτες τους, για να μας εξηγήσουν ή να μας βοηθήσουν. Ακολούθησαν την τακτική της παραπληροφόρησης και του καθησυχασμού. Αποφάσισα να δημοσιοποιήσω το πρόβλημα, σε φορείς, σε δημοτικές παρατάξεις, στα κόμματα της Βουλής και φυσικά σε όλη την κινηματογραφική κοινότητα. Η συμπαράσταση ήταν καθολική. Δύο ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, επερωτήσεις στην Βουλή από δεκάδες βουλευτές και ψηφίσματα συμπαράστασης από όλη την κινηματογραφική κοινότητα. Στις 21 Μαΐου, είναι η παγκόσμια ημέρα του πολιτισμού. Εδώ θα έχουμε εθνικές εκλογές, με κλειστούς κινηματογράφους;». 

Και προσέθεσε: «Αυτή λοιπόν η ερημοποίηση του κέντρου της Αθήνας, αυξάνεται σε ρυθμούς, με πολλούς τρόπους και ένας από αυτούς είναι η ευθεία επίθεση σε κάθε μορφή πολιτισμού, όπως οι κινηματογράφοι που θέλουν να κλείσουν. Φοβάμαι, ότι στην αρχή της Σταδίου, σε λίγο, θα μπουν διόδια, για να περνούν μόνο αυτά τα διώροφα κόκκινα τουριστικά πούλμαν. Καλώ για μια ακόμα φορά, την κα Υπουργό Πολιτισμού, να χαρακτηρίσει διατηρητέα την χρήση όλων των κινηματογράφων της Αθήνας. Κινηματογράφοι, που όπως όλοι είδατε προχθές την Κυριακή, υποστήριξαν πάνω από 5.000 Αθηναίοι με την παρουσία τους,  στην πλειονότητά τους, οι νέοι μας,  και πάνω από 10.000 πολίτες με την υπογραφή τους.» 

Το ΙΝΤΕΑΛ γίνεται 102 χρονών φέτος και ο Γιώργος Σπέντζος, συγκινημένος, μίλησε για τη μεγάλη μάχη που δίνουν με τον αδερφό του Σπύρο Σπέντζο. «Προχθές που ανοίξαμε τα σινεμά μας στον κόσμο ήταν μια μεγαλειώδης νύχτα, όμως ούτε ένα συστημικό κανάλι δεν ήρθε να καλύψει το γεγονός. Στήθηκαν ουρές, άνθρωποι που περίμεναν να υπογράψουν για τη διάσωση του Ιντεάλ, ευλαβικά, σαν να μπαίνουν σε εκκλησία. Δεν είμαστε ένα μαγαζάκι που το παίρνεις και το μεταφέρεις απέναντι». Αξίζει να αναφέρουμε πως το ΙΝΤΕΑΛ βρίσκεται δίπλα από τα διατηρητέα κτίρια των Ρεξ, Ελληνικό Ωδείο και του ισόγειου, εστιατορίου IDEAL. Σχολιάζοντας, αυτό ακριβώς, ο Σπύρος Σπέντζος ανέφερε πως «Περιστοιχιζόμαστε από διατηρητέα κτίρια, κι όμως το σινεμά μας δεν έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο. Έπρεπε να περάσουν 30 μέρες και να χάσουμε τόσο χρόνο μέχρι να μας πει τελικά το ΥΠΠΟΑ πως δεν είναι αρμόδιο, αλλά αρμόδιο είναι το ΥΠΕΝ». Καταλήγοντας τόνισε: «Δεν μας ενδιαφέρει αν θα λειτουργούμε εμείς το σινεμά, ας το πάρει άλλος, όποιος κρίνει ο επενδυτής. Το μόνο που θέλουμε είναι να διασωθεί το Ιντεάλ». 

«Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως οι κινηματογράφοι αυτοί παίζουν ένα είδος ταινιών που δεν έχουν ανταπόκριση πουθενά αλλού», ανέφερε ο Σπύρος Σπέντζος. «Ταινίες σινεφίλ, μεγάλων δημιουργών, ταινίες φεστιβαλικές που οι Αθηναίοι έρχονται στο κέντρο να δουν. Οι κινηματογράφοι είχαν πάντα τα πάνω τους και τα κάτω τους. Ηταν η τηλεόραση, η ιδιωτική τηλεόραση, το βίντεο, η πειρατεία. Τώρα είναι οι πλατφόρμες. Ο κόσμος όμως επανέρχεται πάντα στην αίθουσα. Αρα δεν έχει νόημα να δώσουμε μια σφαλιάρα στο σινεμά και να το αποτελειώσουμε. Δεν είναι δυνατόν να απομείνουν τρεις κινηματογράφοι στο κέντρο της Αθήνας αν κλείσουν το ΙΝΤΕΑΛ και το ΑΣΤΟΡ. Υπάρχει μια κωλυσιεργία στο να συζητηθεί το θέμα από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του ΥΠΕΝ, ώστε να κηρυχθεί διατηρητέα η χρήση τους. Τρεις εβδομάδες περιμένουμε να συμπεριληφθεί το θέμα στην ημερήσια διάταξη». 

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ

Μετά τους αιθουσάρχες, τον λόγο πήρε ο δημαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος αναφέρθηκε στα δύο ομόφωνα ψηφίσματα του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας που ζητούν να κηρυχθούν διατηρητέοι οι κινηματογράφοι Ιντεάλ και Άστορ.

«Είμαστε όλοι εδώ γιατί θέλουμε να ενώσουμε τις φωνές μας με τις δικές σας και να υπογραμμίσουμε την ανάγκη να κηρυχθούν διατηρητέοι -κατά τη χρήση- οι δύο αυτοί ιστορικοί κινηματογράφοι. Θέλω να θυμίσω ότι κάτι αντίστοιχο είχε γίνει το 1997 για τους 47 θερινούς κινηματογράφους. Επομένως, υπάρχει προηγούμενο και μάλιστα υπάρχει διαπαραταξιακή συναίνεση σε αυτό», σχολίασε ο Κώστας Μπακογιάννης τονίζοντας πως η πόλη ανήκει στον μόνιμο κάτοικο. «Οι κινηματογράφοι αυτοί είναι στο DNA της Αθήνας. Ναι, θέλουμε την οικονομική ανάπτυξη. Θέλουμε τις επενδύσεις, θέλουμε τους επισκέπτες. Δε θέλουμε, όμως, η Αθήνα να χάσει την ψυχή της. Δεν θέλουμε να μετατραπούμε σε μία αρχαιοελληνική Disneyland. Το αντίθετο. Η δύναμή μας είναι η αυθεντικότητά μας και οι μικτές χρήσεις. Δεν ανταγωνιζόμαστε το Ντουμπάι, ούτε θέλουμε μία πόλη απονευρωμένη και ερημοποιημένη. Θέλουμε μια πόλη φτιαγμένη για τον μόνιμο κάτοικο και για αυτό βρισκόμαστε σήμερα εδώ», συμπλήρωσε.

ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ 

Την συμπαράστασή τους στο ζήτημα της επιβίωσης των δύο σινεμά εξέφρασαν εκπρόσωποι σωματείων και φορέων του οπτικοακουστικού χώρου και του πολιτισμού που ανέβηκαν στο πάνελ και συγκεκριμένα οι: 

Ίλια Παπασπύρου από την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, Κώστας Σταματόπουλος από την Ένωση Σκηνοθετών Δημιουργών, Θοδωρής Κουτσαύτης από το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, Σπύρος Μπιμπίλας από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, Τώνης Λυκουρέσης από την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Κώστας Κεχαγιόγλου από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, Ζαχαρίας Μαυροειδής από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, Γιώργος Φουρτούνης από την Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου, Χρήστος Σκυλλάκος από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, Δημήτρης Καλαντίδης από την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος, και οι παραγωγοί Αμάντα Λιβανού και Μαρία Δρανδάκη από τον Σύνδεσμο Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών 'Εργων.

Σε σημαντική παρέμβασή του, ο Γιώργος Φουρτούνης, επεσήμανε στη Συνέντευξη Τύπου πως σύμφωνα με το άρθρο 6 του νόμου 4858/2021 που επικαλέστηκε το Υπουργείο Πολιτισμού για τον μη χαρακτηρισμό ως διατηρητέων των δυο αιθουσών, αναφέρεται πως στα ακίνητα μνημεία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και τα νεότερα πολιτιστικά αγαθά που ανάγονται στην περίοδο των εκάστοτε τελευταίων εκατό ετών ή είναι προγενέστερα, και χαρακτηρίζονται μνημεία λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, πολεοδομικής, κοινωνικής, εθνολογικής, λαογραφικής, τεχνικής, βιομηχανικής ή εν γένει ιστορικής, καλλιτεχνικής ή επιστημονικής σημασίας τους.

Φοιτητές αντιπροσώπευσαν την θρυλική ΙΡΙΔΑ της οδού Ιπποκράτους, που επίσης απειλείται μετά από αλλαγές που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας ως προς την διαθεσιμότητα των χώρων των Πανεπιστημίων στις Φοιτητικές Λέσχες, καθώς και τη Σχολή Σταυράκου, ενώ παρόντες στη συνέντευξη τύπου ήταν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με επικεφαλής τη γενική διευθύντρια Αθηνά Καρτάλου, η ανέφερε πως το Κέντρο παρακολουθεί ως θεσμικός φορέας στενά τις εξελίξεις.

ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ

Στην πληθώρα των ομιλιών, αξίζει να σημειωθεί η τοποθέτηση του αιθουσάρχη και ιδιοκτήτη της εταιρείας διανομής NEW STAR, Βελισσάριου Κοσσυβάκη, ο οποίος είχε επιτύχει να κυρηχθεί ως διατηρητέα η χρήση της αίθουσας ΑΛΚΥΟΝΙΣ το 2019. Ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης συνέστησε στους αιθουσάρχες να απευθυνθούν στην αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού, γιατί χωρίς την δική της θετική εισήγηση δεν θα μπορέσει να προχωρήσει η διαδικασία της απόφασης/υπογραφής.

Επιπλέον, η συγγραφέας και φανατική σινεφίλ Ζυράννα Ζατέλη, σχολίασε με συγκίνηση πως στα σινεμά «... έρχομαι γιατί ειναι η πορεία, το να περπατήσω ως το σινεμά, να δω κάτι, μόνη ή με φίλους και να πλουτίσω. Εγώ θα φύγω από την Αθήνα αν φύγουν οι κινηματογράφοι. Παρακαλώ θερμά, πάνω από οποιοδήποτε κόμμα, οι κινηματογράφοι μας να σωθούν από φιλότιμο. Όσοι είναι  αρμόδιοι  να θυμηθούν το φιλότιμο…». 

Προφανώς και το θέμα των δυο κινηματογράφων θα έχει συνέχεια, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον καταλύτη της προεκλογικής περιόδου. Θα παρθεί, άραγε, κάποια απόφαση πριν τις εθνικές εκλογές και το εποχιακό κλείσιμο των σινεμά λόγω καλοκαιριού ή η κουβέντα θα χρονίσει και θα απασχολήσει, ενδεχομένως, διαφορετικά υπουργικά συμβούλια;

Η Κινηματογραφική Εταιρεία Αθηνών συντάσσεται στο κοινό αίτημα της διάσωσης των κινηματογράφων ΙΝΤΕΑΛ και ΑΣΤΟΡ, δυο αίθουσες «φεστιβαλικά σπίτια» του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Για να συμμετέχετε στην εκσταρατεία συλλογής υπογραφών σχετικά με την διάσωση των δυο κινηματογράφων, ακολουθήστε το λινκ:

https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/upen_uper_diasoses_kinematographon_inteal_astor/

 

Να σημειωθεί πως στη Συνέντευξη Τύπου, τον λόγο πήραν και εκπρόσωποι κομμάτων και παρατάξεων, Συγκεκριμένα έκαναν παρεμβάσεις οι: Σία Αναγνωστοπούλου, Τομεάρχης Πολιτισμού Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ, Άννα Χατζησοφιά, Συντονίστρια Τμήματος Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφια στο Βόρειο Τομέα Αθήνας, Νάσος Ηλιόπουλος, υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής Α΄ Αθήνας, Γρηγόρης Βαφειάδης, αναπληρωτής γραμματέας Τομέα Πολιτισμού ΠΑΣΟΚ, αρχαιολόγος στο ΥΠΠΟΑ, μέλος ΔΣ Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της Κ.Ε. του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού του κόμματος, Κλέων Γρηγοριάδης, βουλευτής του ΜΕΡΑ 25, ενώ παρόντες/παρούσες ήταν μεταξύ άλλων οι: Ράνια Σβίγκου, γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική συμμαχία, Ίρις Ζαχμανίδη, αναπληρώτρια Γραμματέας του Τομέα Πολιτισμού, αρμόδια για θέματα Οπτικοακουστικού Τομέα, του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Βουρδουμπάς, δημοτικός σύμβουλος Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Αθήνας (ΚΚΕ) και Κυριάκος Αγγελάκος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αθήνας-Ανοιχτή Πόλη (ΣΥΡΙΖΑ).