Το καλοκαίρι των μεγάλων εισπρακτικών ναυαγίων

Αναμενόμενη από πολλούς, αναπάντεχη για λιγότερους, η συντριβή του πανάκριβου «Μοναχικού Καβαλάρη» στα Αμερικανικά ταμεία το προηγούμενο τετραήμερο προσθέτει άλλη μια ηχηρή αποτυχία σε ένα εμπορικό καλοκαίρι που μέχρι στιγμής ήδη μετράει ακόμη δύο!

Από τον Λουκά Κατσίκα
Το καλοκαίρι των μεγάλων εισπρακτικών ναυαγίων

Διακόσια πενήντα εκατομμύρια δολάρια είναι ο επίσημος προϋπολογισμός πίσω από τις δαπανηρές γουέστερν περιπέτειες που έφεραν τον «Μοναχικό Καβαλάρη» του Γκορ Βερμπίνσκι στη μεγάλη οθόνη. Αν κανείς υπολογίσει τα έξοδα διαφήμισης που απαιτήθηκαν για την παγκόσμια προώθηση της ταινίας, τότε μπορεί να μαντέψει με ασφάλεια ότι το συνολικό κόστος πρέπει να ανέρχεται στα 300 εκατομμύρια δολάρια!

Ακόμα μεγαλύτερο το πλήγμα για την εταιρία Ντίσνεϊ, δηλαδή, η οποία πρέπει να πανικοβλήθηκε βλέποντας ότι το περασμένο τετραήμερο ένα από τα πιο ριψοκίνδυνα εισπρακτικά χαρτιά της για φέτος όχι μόνο επιβεβαίωσε τις υποψίες πολλών μελετητών ότι δεν θα μπορούσε να αποδώσει τα προσδοκώμενα στα ταμεία αλλά ουσιαστικά καταρρακώθηκε, συγκεντρώνοντας μόλις 48, 9 εκστομμύρια δολάρια στις αμερικανικές αίθουσες (και άλλα 30 εκατομμύρια παγκοσμίως).

Κατέληξε έτσι στην δεύτερη θέση του box office των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ το κινούμενο σχέδιο «Εγώ, ο Απαισιότατος 2» συγκέντρωνε τις ίδιες μέρες το θριαμβευτικό ποσό των 142 εκατομμυρίων δολαρίων.

Παρά την πρωταγωνιστική παρουσία του Τζόνι Ντεπ, ενός ηθοποιού με αδιαφιλονίκητη έλξη στο μαζικό κοινό, την υπογραφή του μεγαλοπαραγωγού Τζέρι Μπρουκχάιμερ («Armageddon», «Περλ Χάρμπορ», «Con Air» και άλλα φιλμ παρόμοιου...μικρού βεληνεκούς!) και τις σκηνοθετικές οδηγίες του ίδιου ανθρώπου που οδήγησε τους «Πειρατές της Καραϊβικής» στην κορυφή των πιο πετυχημένων ταινιών στα χρονικά του σινεμά, ο «Μοναχικός Καβαλάρης» έχει ήδη καταχωρηθεί ανάμεσα στις πιο θορυβώδεις εμπορικές «βόμβες» των τελευταίων ετών.

Το πληθωρικό σε δράση γουέστερν του Βερμπίνσκι δεν είναι, παρ' όλα αυτά, η μεγαλύτερη εισπρακτική απογοήτευση του καλοκαιριού μέχρι στιγμής. Την πίτα της απαξίωσης μοιράζονται εξίσου το ολέθριο sci-fi ανοσιούργημα του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν που άκουγε στον τίτλο «After Earth» (στοίχισε 150 εκατ. δολάρια, απέφερε μόλις 50!) και το περιπετειώδες «Λευκός Οίκος: Η Πτώση» του Ρόλαντ Εμεριχ με 150 εκατομμύρια δολάρια κόστος και 25 εκατ.δολάρια εισπράξεις μέχρι στιγμής.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στο μεταξύ, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο νιώθει τον ιδρώτα να γλιστρά από το μέτωπό του, καθώς το αστρονομικού προϋπολογισμού έπος φαντασίας «Pacific Rim», με το οποίο επιστρέφει στη σκηνοθεσία, θα πρέπει να αγωνιστεί μέσα στις επόμενες μέρες ώστε να διαψεύσει τις επιφυλακτικές προβλέψεις που έχουν ήδη προηγηθεί της κυκλοφορίας του.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ