To «Λευκός Οίκος: Η Πτώση» πατώνει και οι συντηρητικοί χαίρονται

Η νέα ταινία του Ρόναλντ Έμεριχ, με θέμα την επίθεση Αμερικανών παραστρατιωτικών στον Λευκό Οίκο, δείχνει να χάνει την εμπορική της δύναμη «λόγω των φιλελεύθερων θέσεών της».

Από τον Ρωμανό Αργυρόπουλο - Ιωάννου
Τζέιμι Φοξ και Τσάνινγκ Τέιτουμ εναντίον Ρεπουμπλικάνων
Τζέιμι Φοξ και Τσάνινγκ Τέιτουμ εναντίον Ρεπουμπλικάνων

Ή τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν οι συντηρητικοί μπλόγκερ των Ηνωμένων Πολιτειών, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει μια εκστρατεία μποϊκοτάζ της νέας περιπέτειας, την οποία αντιλαμβάνονται σαν κεκαλυμμένη αριστερή προπαγάνδα. «Αν ξοδέψετε έστω και ένα σεντ σε αυτό το σκουπίδι, φτύνετε τα στρατεύματα μας», έγραψε ο Κερτ Σλίχτερ. «Επαναλάβετε μετά από μένα συντηρητικοί: ούτε ένα σεντ!»

Είναι γνωστό ότι οι δεξιοί Αμερικάνοι αναλυτές ποτέ δεν υπήρξαν φαν του ανοιχτά γκέι Ρόναλντ Έμεριχ, αφού από το 2004 και το «Μετά την Επόμενη Μέρα», που συνέδεε την καταστροφή του κόσμου με την κλιματική αλλαγή (ένα θέμα-φωτιά για τους Ρεπουμπλικάνους), του είχαν επιτεθεί δημοσίως.

Όταν όμως η νέα του περιπέτεια - με πρωταγωνιστές τον Τσάνινγκ Τέιτουμ και τον, βραβευμένο με Όσκαρ, Τζέιμι Φοξ στο ρόλο ενός φιλελεύθερου Προέδρου, ο οποίος γίνεται αντικείμενο επίθεσης παραστρατιωτικών που εναντιώνονται στην απόσυρση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ – βγήκε στις αίθουσες, οι συντηρητικοί βγήκαν από τα ρούχα τους.

«Στα μάτια του Χόλιγουντ, ο στρατός είναι ένας λευκός, ανδροκρατούμενος οργανισμός, τόσο εμμονικός με τον άκρατο ιμπεριαλισμό, που είναι διατεθειμένος να διαπράξει μαζικές δολοφονίες Αμερικάνων συμπολιτών για την ευκαιρία να πεθάνει σε μια κωλότρυπα στη Μέση Ανατολή» έγραψε ο Σλίχτερ, ένας βετεράνος του πολέμου του Κόλπου αλλά και της εκστρατείας στο Κόσοβο.

Οι πιο μετριοπαθείς και λογικοί αναλυτές, βέβαια, σημείωσαν την ύπαρξη πιο ουσιαστικών λόγων για την εμπορική αποτυχία της ταινίας, με κύριο αυτών την απόλυτα ατυχή επιλογή ημερομηνίας εξόδου. Καταρχήν, το σχεδόν πανομοιότυπο «Ο Όλυμπος Έπεσε» - μια ταινία η οποία έχει όχι μόνο παρόμοιο τίτλο, αλλά και σχεδόν ταυτόσημη πλοκή και διαφημιστική προώθηση - έκανε πρεμιέρα σχεδόν τέσσερις μήνες πριν και τα πήγε πολύ καλά στα ταμεία. Από την άλλη μια πληθώρα ταινιών δράσης (από τον «Παγκόσμιο Πόλεμο Ζ» μέχρι τον «Άνθρωπο από Ατσάλι») απευθύνονται στο ίδιο, διψασμένο για δράση, αντρικό κοινό, και η εμπορική πορεία ακόμη μιας τέτοιας ταινίας σίγουρα δεν θα μπορούσε να είναι λαμπρή.

Ακόμα κι έτσι, όμως, μια δημοσκόπηση του 2011 για το Hollywood Reporter, έδειξε ότι το 52% των Ρεπουμπλικάνων θεατών λαμβάνουν υπόψιν τους το πολιτικό μήνυμα των ταινιών, αλλά και τις πολιτικές πεποιθήσεις των σταρ, πριν αγοράσουν εισιτήριο. Και τα δεξιά αμερικάνικα μίντια, σίγουρα δεν έπαψαν να παρουσιάζουν το «Λευκός Οίκος: Η Πτώση» σαν ένα ανάθεμα στις συντηρητικές αξίες.

«100% πορνό του Ομπάμα» το χαρακτήρισε μια συντηρητική ιστοσελίδα, αφού υπενθύμισε στο Χόλιγουντ ότι οι δεξιοί είναι μεγάλοι θαυμαστές των ταινιών δράσης. «Ίσως, λοιπόν, επιβάλλεται να μην φτύνετε στα μούτρα τους τις φιλελεύθερες ευαισθησίες σας αν θέλετε πραγματικά να δουν τις ταινίες σας».

Τελικά, μπορεί η χλιαρή υποδοχή του φιλμ να μην έχει να κάνει μόνο με τον κακό προγραμματισμό και τις Ρεπουμπλικάνικες αντιδράσεις – μιας και η παρεμφερής πολεμική δεν εμπόδισε το «Μετά την Επόμενη Μέρα» να είναι μια τεράστια επιτυχία – αλλά και με την πραγματική αξία της ταινίας, η οποία μέχρι στιγμής έχει λάβει κυρίως κακές κριτικές.

Δε θα μπορούμε πραγματικά να ξέρουμε, όμως, μέχρι την έξοδο του «Λευκός Οίκος: Η Πτώση» στις ελληνικές αίθουσες τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ