To 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι έριξε την αυλαία του, δίνοντας το βραβείο Crystal Globe - μαζί με τα 25.000 δολάρια που το συνοδεύουν- στο νορβηγικό «The Almost Man» του Μάρτιν Λουντ, ένα φιλμ που πραγματεύεται τη ζωή ενός 35χρονου άντρα, που αν και βρίσκεται στο κατώφλι της πατρότητας, συνειδητοποιεί πως δεν έχει ακόμα ωριμάσει.
Καλύτερος σκηνοθέτης ανακηρύχθηκε ο Ραφαέλ Κουέλετ για την καναδική ταινία «Camion», που περιφέρεται γύρω από το θέμα του θανάτου και των ενοχών, καθώς ο πρωταγωνιστής, Ζερμέν, οδηγός φορτηγού σε όλη του τη ζωή, εμπλέκεται σε ένα τροχαίο ατύχημα που έχει ως αποτέλεσμα το θάνατο μιας γυναίκας. Ο Ζερμέν δεν μπορεί πια να πιάσει το τιμόνι στα χέρια του, ενώ οι ενοχές τον βυθίζουν σε μια αυτοκαταστροφική κατάσταση λήθαργου, με απρόσμενες συνέπειες. Η ταινία απέσπασε και το Οικουμενικό βραβείο, ενώ ειδική διάκριση έλαβε το «Hay Road» του Ροντρίγκο Αρέιας.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, σημαντική διάκριση απέσπασε η ταινία του Έκτορα Λυγίζου «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», με την ειδική μνεία ερμηνείας που δόθηκε στον πρωταγωνιστή της, Γιάννη Παπαδόπουλο.
Το ειδικό βραβείο της Κριτικής Επιτροπής , ύψους 15.000 δολαρίων, καθώς και το Europa Cinemas Label, απέσπασε η ταινία «Piazza Fontana: The Italian Conspiracy » του Ιταλού Μάρκο Τούλιο Τζορντάνα.
Στην κατηγορία καλύτερης ηθοποιού, το βραβείο έλαβε η Λέιλα Χατάμι από την ιρανική ταινία «The Last Step», ενώ το βραβείο αντρικού ρόλου μοιράστηκαν ο Χένρικ Ραφάελσεν από το «The Almost Man» και ο Έρικ Λιμπός από το πολωνικό «To Kill A Beaver».
Το ντοκιμαντέρ που εντυπωσίασε την Επιτροπή και τελικά έφυγε με βραβείο ήταν το 75λεπτο «Sofia’s Last Ambulance» του Ιλία Μέτεβ, μια συμπαραγωγή Γερμανίας, Κροατίας, Βουλγαρίας με θέμα τρεις καθημερινούς νοσοκόμους που προσπαθούν να καθημερινά να σώσουν ζωές, θίγοντας την τιτάνια προσπάθειά τους συγκριτικά με την παθογένεια μιας ολόκληρης χώρας, που πάσχει από την έλλειψη κανόνων και συστήματος.
Καλύτερο μικρού μήκους φιλμ αναδείχθηκε το ισπανικό «Story for the Modlin» του Σέρχιο Όκσμαν, ενώ το βραβείο καλύτερης ανεξάρτητης ταινίας έλαβε το «Death of a Man in the Balkans» του Μιρόσλαβ Μομσίλοβιτς από τη Σερβία.
Το βραβείο Κοινού απέσπασε το «Come As You Are (Hasta la vista)» του Τζόφρι Εντχόβεν, ενώ η συμπαραγωγή Ελλάδας και Τουρκίας για την ταινία «Beyond The Hill» του Εμίρ Αλπέρ έφερε καρπούς καθώς τιμήθηκε με το βραβείο της Επιτροπής Netpac.
Φυσικά, μην μπορώντας να μείνει το Hollywood εκτός βραδιάς, οι βραβευμένες με Οσκαρ ηθοποιοί Έλεν Μίρεν (Βασίλισσα) και Σούζαν Σαράντον (Dead Man Walking) τιμήθηκαν με το βραβείο Εξαιρετικής Καλλιτεχνικής Συνεισφοράς στο παγκόσμιο σινεμά.
Την τριμελή Κριτική Επιτροπή αποτέλεσαν η Αμερικανίδα παραγωγός ανεξάρτητων ταινιών Έμι Ντόντσον, ο Τσέχος Ίβο Αντρέλε, διανομέας ανεξάρτητων ταινιών και διευθυντής αιθουσών τέχνης και ο Δανός Σίλιε Νικολίν Γκλίμσταλ, διανομέας ταινιών από την Ανατολική Ευρώπη.