Όσοι βιάστηκαν να προβλέψουν ότι αυτό το φιλμ (όπου παίζουν επίσης η Πατρίσια Κλάρκσον -σε δεύτερη συνεχόμενη γουντιαλενική εμπειρία- και ο γοητευτικός "Tudor", Χένρι Κάβιλ) σηματοδοτεί την «επιστροφή του ασώτου» στην πόλη που τον ανέδειξε, απλώς δεν είναι updated με τα τελευταία σχέδια του Άλεν για μια ακόμα λονδρέζικη εμπειρία, όπου ενώνει τις δυνάμεις του με μια πλειάδα χολιγουντιανών σταρ - Ναϊόμι Γουότς, Άντονι Χόπκινς, Νικόλ Κίντμαν, Αντόνιο Μπαντέρας, αλλά και τους Τζος Μπρόλιν και Φρέιντα Πίντο των οσκαρικών Milk και Slumdog Millionaire αντίστοιχα.
Αυτό που δε γνωρίζαμε είναι ότι - σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος δήλωσε στην Τραϊμπέκα- ο Γούντι δεν «πρόδωσε» το Μεγάλο Μήλο για λόγους καλλιτεχνικής έμπνευσης, δεν προτίμησε δηλαδή την Ευρώπη γοητευμένος από την κουλτούρα της, αλλά εγκατέλειψε τη Νέα Υόρκη για λόγους ... οικονομίας.
Είπε στους δημοσιογράφους ότι τα γυρίσματα σε Λονδίνο και Βαρκελώνη (όπου γύρισε τις τελευταίες 4 ταινίες του) του κοστίζουν πιο φθηνά από ό,τι στην πατρίδα του, όπου από ένα σημείο και μετά αδυνατούσε να ανταπεξέλθει οικονομικά.
Στην πρεμιέρα παρευρέθησαν και οι πρωταγωνιστές, ενώ ο φακός των φωτορεπόρτερς «άστραψε» για τους Ούμα Θέρμαν, Μενγκ Ράιαν (μέλη της επιτροπής του Φεστιβάλ), Χάρβεϊ Καїτέλ, Μέρι Κέιτ Όλσεν, αλλά και τον οικοδεσπότη του event της Τραϊμπέκα, Ρόμπερτ ντε Νίρο.
Με το Whatever Works ο Άλεν συνεχίζει την πετυχημένη συνταγή της ρομαντικής κωμωδίας με ήρωες δύο ενδιαφέρουσες προσωπικότητες (έναν κυνικό μεσήλικα μισογύνη και μια νέα αισιόδοξη γυναίκα) που όταν συναντώνται αρχίζουν τα προβλήματα.
Και σε αυτήν την ταινία, η "κρίσιμη" φάση ήταν -τι άλλο- το casting: Πάντως, ο Λάρι Ντέιβιντ, συγγραφέας, ηθοποιός, πρώην performer της standup comedy και ευρύτερα γνωστός από δύο τηλεοπτικά «σουξέ» σε NBC και HBO -τις κωμικές σειρές Seinfeld και το Curb Your Enthusiasm- δεν είπε αμέσως το "ναι", απρόθυμος αρχικά να δεχθεί την πρόκληση-πρόσκληση του Γούντι Άλεν.
Όσο για τον τίτλο, όπως περιγράφει ο Μπόρις στο φιλμ (ρόλος που "κρατά" ο Ντέιβιντ) έχει να κάνει με τις αυξημένες προσδοκίες μας στον έρωτα που τελικά περιορίζονται απλώς σε κάτι που είναι απλώς ok (μια σχέση που τουλάχιστον «λειτουργεί»).
Κάπως έτσι χαρακτηρίστηκε πάντως και η όλη φιλοσοφία του Γούντι Άλεν στην ταινία: Οι πρώτες κριτικές από όσους παρακολούθησαν την προβολή στην Τραїμπέκα τοποθετούν τη νέα δουλειά του ακάματου σκηνοθέτη πιο κοντά στα ευρωπαϊκά του projects, παρά στις νεοϋορκέζες δουλειές του, κάνοντας χαρακτηριστικά λόγο για «χαλαρής, ατημέλητης λογικής σενάριο και έμφαση στους ηθοποιούς». Εμείς από την πλευρά μας αγαπάμε το Γούντι Άλεν, οπότε, το έχουμε ξαναπεί ... whatever works for him.
Ανθή Νταουσάνη