Τρισδιάστατος Γκοντάρ αποχαιρετά τη γλώσσα

Ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ, μετά το πρώτο του πείραμα με το 3D στη μικρού μήκους «Theree Disasters», μέρος της σπονδυλωτής «3x3D» που προβλήθηκε στις Κάννες, ξαναδοκιμάζει να αφηγηθεί μια ιστορία στις τρεις διαστάσεις, αλλά εξακολουθεί να πρωτοπορεί ακόμα και με άγνωστα εργαλεία ενός καινούργιου σύμπαντος.

Από την Ανθή Νταουσάνη
Τρισδιάστατος Γκοντάρ αποχαιρετά τη γλώσσα

Ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ, μετά το πρώτο του πείραμα με το 3D στη μικρού μήκους «Theree Disasters», μέρος της σπονδυλωτής «3x3D» που προβλήθηκε στις Κάννες, ξαναδοκιμάζει να αφηγηθεί μια ιστορία στις τρεις διαστάσεις, αλλά εξακολουθεί να πρωτοπορεί ακόμα και με άγνωστα εργαλεία ενός καινούργιου σύμπαντος.

Ένα αντισυμβατικό τρέιλερ για τη νέα του ταινία που πραγματοποιεί αυτήν την περίοδο τα τελευταία της γυρίσματα με τον τίτλο «Adieu au Langage» («Αποχαιρετισμός στη γλώσσα») δείχνει ότι ο πιονιέρος του γαλλικού Νέου Κύματος κάνει αμέσως δικά του τα καινούργια του «παιχνίδια», χωρίς να υπακούει εκείνος στους κανόνες της νέας τεχνολογίας, αλλά όπως είχε ο ίδιος δηλώσει «παραβιάζοντάς τους, με τη δυνατότητα που δίνει η χρήση μιας φόρμας ακόμα σε εξέλιξη».

Loading the player ...

Ένας Γκοντάρ από άλλο πλανήτη βάζει στο κέντρο τους ηθοποιούς του Ζοέ Μπρουνό, Ρισάρ Σεβαλιέ, Ελουάζ Γκοντέ, Τζέσικα Έρικσον και Καμέλ Αμπντελί και να εναλλάσσονται στους ρόλους του πρωταγωνιστικού ζευγαριού σε διαφορετικές χρονικές στιγμές της ζωής και της σχέσης τους.

Είναι δυο άνθρωποι που δε μιλούν πια την ίδια γλώσσα, έχοντας χάσει την ικανότητα επικοινωνίας μεταξύ τους, με σύνδεσμο το σκύλο τους που αναλαμβάνει να τους βοηθήσει να συνεννοηθούν μιλώντας για λογαριασμό τους! Στη μη γραμμική αφήγηση παρεμβάλλονται αναφορές στην Τέχνη, στην πολιτική, σε κοινωνικά θέματα, ακόμα και σε υπαρξιακά ερωτήματα.

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Libération» που τρύπωσε στα γυρίσματά του φιλμ στην Ελβετία αναφέρει ότι ο σπουδαίος auteur δε χρησιμοποιεί τις ψηφιακές υψηλής τεχνολογίας τρισδιάστατες κάμερες, αλλά μια ιδιοκατασκευή, συναρμολογημένη δυο DSLR και ένα συνδυασμό μικρότερων ερασιτεχνικών καμερών που συνθέτουν το δικό του 3D όραμα, με εικόνες που πολύ απέχουν από ό,τι έχουμε στο μυαλό μας για το χολιγουντιανό τρισδιάστατο σινεμά, όπως προκύπτει κι από τα πρώτα πλάνα (στις 2 βέβαια διαστάσεις).

Η ταινία, που σε λίγο καιρό περνάει στο μοντάζ έχει από τώρα κλείσει θέση για το επόμενο φεστιβάλ των Καννών.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ