«Υπερ-βίαιο, pop, αναχρονιστικό σπαγκέτι γουέστερν»; Απλώς τέλειο!

Συνεχίζοντας να προσθέτει στην ανυπομονησία των φαν του Ταραντίνο, το «Django Unchained» αποκτά καινούριο τηλεοπτικό σποτ και τις πρώτες αντιδράσεις από την (αποθεωτική) δημοσιογραφική προβολή του.

Από τον Ρωμανό Αργυρόπουλο - Ιωάννου
«Υπερ-βίαιο, pop, αναχρονιστικό σπαγκέτι γουέστερν»; Απλώς τέλειο!

Τι θα ήταν τα Χριστούγεννα χωρίς λίγο μπασταρδεμένο γουέστερν, λίγη blaxploitation βία και λίγο διεστραμμένο χιούμορ; Κάτι που δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε, καθώς ακόμα και ο ένας έξτρα μήνας που θα πρέπει να περιμένουμε για το νέο πόνημα του Κουέντιν Ταραντίνο, από τη στιγμή που θα βγει στις αίθουσες στην Αμερική στις 25 Δεκεμβρίου, δείχνει πολύς.

Αν ούτε εσείς βλέπετε την ώρα για αγνό σινεφιλικό κανιβαλισμό, σας έχουμε ένα μικρό δωράκι. Ένα καινούριο τηλεοπτικό σποτ και ο νέος τρόπος να γράφεις τη λέξη «ήρωας»: D-J-A-N-G-O. Με σιωπηλό “D”.

Το «Django Unchained», όμως, δεν έχει μόνο νέο κλιπ αλλά και τις πρώτες αντιδράσεις από την πρώτη του δημοσιογραφική προβολή. Μια προβολή την οποία με το ζόρι πρόλαβε η ταινία, καθώς ο Ταραντίνο έτρεχε μέχρι τελευταία στιγμή στο δωμάτιο του μοντάζ για να καταφέρει να μειώσει τη διάρκεια της, σε λιγότερες από τρεις ώρες.

Τελικά τα κατάφερε και πια μπορούμε να μιλάμε για το «πιο μικρό μεγάλο γουέστερν από την εποχή του “Ρίο Μπράβο”» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο γνωστός σκηνοθέτης Πίτερ Μπογκντάνοβιτς («The Last Picture Show»), αφού «μπορεί να διαρκεί 2 ώρες και 44 λεπτά, αλλά νιώθεις πως είναι λιγότερο από το μισό».

Όλα αυτά, στην τιμητική εκδήλωση που έστησε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA) της Νέας Υόρκης για τον «πιο επιδραστικό σκηνοθέτη της γενιάς του» και τα 20 χρόνια αιρετικής πορείας του.

«Οι εικόνες του σε πιάνουν από τον γιακά και δεν σε αφήνουν ποτέ» συμπλήρωσε ο Μπογκντάνοβιτς, ενώ ο θρυλικός ράπερ - και τελευταία ηθοποιός και σκηνοθέτης – RZA έκανε λόγο για ένα «αριστούργημα» και ίσως «την καλύτερη ταινία του Ταραντίνο μέχρι στιγμής».

Αυτό το «μέχρι στιγμής» δεν φαίνεται, όμως, πως θα διαρκέσει για πολύ, αφού (παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του περί συνταξιοδότησης) το πάλαι πότε enfant terrible και νυν αδιαμφισβήτητος auteur δήλωσε πως σχεδιάζει μια γκαγκστερική ταινία τοποθετημένη στη δεκαετία του '30!

Μπορεί αυτή να είναι μια ιδέα που ο Ταραντίνο αναφέρει επανειλημμένα χωρίς ιδιαίτερες λεπτομέρειες, αλλά με την τελευταία δήλωση να έρχεται μετά την πρώτη προβολή του «Django Unchained» στην Μεγάλη Βρετανία, δεν είναι απίθανο η επόμενη ταινία που θα δούμε από τα χεράκια του να είναι μια ιδιοφυώς πειραγμένη επίσκεψη στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης.

Όσον αφορά το που στέκεται το «Django Unchained» στην οσκαρική κούρσα, οι λίγοι τυχεροί που είδαν την ταινία δήλωσαν πως ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο Κρίστοφ Βαλτς μπορούν να έχουν βλέψεις στην κατηγορία του Β' Αντρικού Ρόλου. Δεν έλειψαν, όμως, και αυτοί που τουίταραν πως «ένα υπερ-βίαιο, pop, αναχρονιστικό σπαγκέτι γουέστερν» δεν μπορεί να τρέφει ελπίδες για οποιαδήποτε βράβευση. Εμάς, πάλι, γιατί αυτό μας κάνει για κοπλιμέντο;

Αυτό το «μέχρι στιγμής» δεν φαίνεται, όμως, πως θα διαρκέσει για πολύ, αφού (παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του περί συνταξιοδότησης) το πάλαι πότε enfant terrible και νυν αδιαμφισβήτητος auteur δήλωσε πως σχεδιάζει μια γκαγκστερική ταινία τοποθετημένη στη δεκαετία του '30!

 

Μπορεί αυτή να είναι μια ιδέα που ο Ταραντίνο αναφέρει επανειλημμένα χωρίς ιδιαίτερες λεπτομέρειες, αλλά με την τελευταία δήλωση να έρχεται μετά την πρώτη προβολή του «Django Unchained» στην Μεγάλη Βρετανία, δεν είναι απίθανο η επόμενη ταινία που θα δούμε από τα χεράκια του να είναι μια ιδιοφυώς πειραγμένη επίσκεψη στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ