Σας έλειψε; Το Sight & Sound επιστρέφει με τις 50 καλύτερες ταινίες του 2022

Το «Aftersun» της Σάρλοτ Γουέλς ηγείται της 50άδας, οι μισές ταινίες της πρώτης δεκάδας είχαν την πρεμιέρα τους εν Ελλάδι στις Νύχτες Πρεμιέρας, ουδείς παραπονεμένος.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Σας έλειψε; Το Sight & Sound επιστρέφει με τις 50 καλύτερες ταινίες του 2022

Μετά από μία 100άδα δεκαετίας που ήγειρε αρκετό σαματά στις τάξεις ενδιαφερομένων, αλλά και μη, λόγω social media, το Sight & Sound επιστρέφει με τη λίστα της χρονιάς που δύει. Αυτή τη φορά ρωτήθηκαν 93 δημοσιογράφοι, στην μεγάλη πλειοψηφία Βρετανοί, και παρέδωσαν τις δεκάδες, τις οποίες μετά σχολιασμού των ιθυνόντων μπορείτε να βρείτε εδώ.

Διαβάστε περί της λίστας των 100 καλύτερων ταινιών όλων των εποχών, κατά τους ψηφίσαντες στο Sight & Sound

To αποτέλεσμα επιβεβαιώνει μια αλλαγή πλεύσης ως προς το ζητούμενο γυναικείο βλέμμα, με τις πρώτες δύο ταινίες να οφείλονται σε γυναίκες, και 4/10 πρώτες ομοίως. Στην υπόθεση της συμπερίληψης η ευρεία γεωγραφία έχει έναν καλό λόγο με παρουσία της Άπω Ανατολής, της Ινδίας, της Ευρώπης και της Αμερικής - στην 50άδα και της Αυστραλίας, η Αφρική απουσιάζει.

Άξια σημείωσης, κατά τον υπογράφοντα, είναι γεγονότα όπως η θέση 6 στο «Ούτε Καν», το 17 του «Εlvis», o σχετικός κατακρημνισμός του «Fabelmans» στην θέση 20, αλλά και το ότι το «Τα Πάντα Όλα» περιορίζεται στο 18, η παρουσία αρκετών ντοκιμαντέρ (επίσης χαιρόμαστε στις Νύχτες, συμπεριλάβαμε τα περισσότερα στο φετινό μας πρόγραμμα - και τα Όσκαρ θα έχουν δύσκολο έργο), ότι η «Πίτσα Γλυκόριζα« και η «Χαμένη Κόρη» πήραν μόλις τρεις και μία παρουσίες σε 10άδες, παραδόξως μόνο δύο ψήφισαν και το 2ο «Souvenir» της Τζοάνα Χογκ (έχει βέβαια την «Eternal Daughter» της στο Νο 15), ότι ο περσινός Χρυσός Φοίνικας («Titane»), ψηφίστηκε από μία κριτικό (σεσημασμένη πλέον), ενώ για το ξεκάρφωμα βρήκε θέση και το νέο «Τοπ Γκαν» στην θέση 38 μάλιστα.

Οι πρώτες 20 ταινίες της λίστας είναι αυτές:

1.     AFTERSUN (Dir Charlotte Wells, UK/USA)

2.     SAINT OMER (Dir. Alice Diop, France)

3.     DECISION TO LEAVE (Dir. Park Chanwook, South Korea)

4.     THE BANSHEES OF INISHERIN (Dir. Martin McDonagh, Ireland/UK/USA)

5.     ALL THE BEAUTY AND THE BLOODSHED (Dir. Laura Poitras, USA)

6.     NOPE (Dir. Jordan Peele, USA)

7.     ONE FINE MORNING) (Dir. Mia Hansen-Løve, France/Germany)

8.     EO (Dir. Jerzy Skolimowski, Poland/Italy)

9.     RRR (RISE ROAR REVOLT) (Dir. S.S. Rajamouli, India)

10.  TÁR (Dir. Todd Field, USA)

11.  CORSAGE (Marie Kreutzer, Austria/Luxembourg/Germany/France

12.  PACIFICTION (Albert Serra, France/Spain/Germany/Portugal)

13.  SHOWING UP (Kelly Reichardt, USA)

14.  CRIMES OF THE FUTURE (David Cronenberg, Canada/Greece/UK)

15.  THE ETERNAL DAUGHTER (Joanna Hogg, UK/USA)

16.  TRIANGLE OF SADNESS (Ruben Östlund, Sweden/Germany/France/UK)

17.  ELVIS (Baz Luhrmann, USA/Australia)

18.  EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE (Daniel Kwan and Daniel Scheinert, USA)

19.  FIRE OF LOVE (Sara Dosa, USA)

20.  THE FABELMANS (Steven Spielberg, USA)

Η συνολική 50άδα υπάρχει εδώ. Και του χρόνου!