Το Indiewire δημοσίευσε πριν λίγες μέρες ένα ενδιαφέρον κομμάτι ενός βιβλίου που θα κυκλοφορήσει σύντομα στις ΗΠΑ, το «The American Friend» του πρώην διευθυντή της Γαλλικής Ταινιοθήκης Σερζ Τουμπιανά, το οποίο έχει ως θέμα την σεναριογράφο και μεταφράστρια Έλεν Σκοτ που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη σύνδεση γάλλων δημιουργών με αμερικανικές παραγωγές αλλά και ήταν σε συχνή επικοινωνία με τον Φρανσουά Τριφό βοηθώντας τον σε projects διεθνούς εμβέλειας.
Το κομμάτι που δημοσιεύτηκε αφορά την προσπάθεια, ως ένα χρονικό σημείο, να αναλάβει ο Τριφό τη σκηνοθεσία της ταινίας «Μπόνι και Κλάιντ» στο διάστημα που ακόμη αυτή βρίσκονταν στην αρχική ανάπτυξη του σεναρίου. Συγκεκριμένα, σε ένα χρονικό πλαίσιο που τοποθετείται στα τέλη του 1963 ως τις αρχές του 1964, η Σκοτ πήρε στα χέρια μια αρχική μορφή του σεναρίου της ταινίας και έστειλε στον Τριφό μια σύνοψη μαζί με σημειώσεις που εξηγούσαν για ποιό λόγο τον θεωρούσε ως ιδανικό σκηνοθέτη της ταινίας. Συνέδεσε μάλιστα την ταινία με το «Με Κομμένη την Ανάσα» του Γκοντάρ, πετώντας το μπαλάκι στον Τριφό για την πιθανότητα να κάνει κάτι παρόμοιο.
Ο Τριφό εκείνο το διάστημα ήταν απορροφημένος στο μοντάζ της ταινίας του «Απαλό Δέρμα» και μάλιστα στις απαντήσεις του είχε εκφράσει την πιθανότητα να αναλάβει το project ο Γκοντάρ, λόγω της σύνδεσης με την προηγούμενη ταινία του - σε μια από τις ιδέες μάλιστα αναφέρεται η επιλογή του Μπελμοντό στο βασικό ρόλο. Στο παιχνίδι του «ψησίματος» μπήκαν κάποια στιγμή και οι σεναριογράφου Ρόμπερτ Μπέντον και Ντέιβιντ Νιούμαν που γνωρίστηκαν με την Σκοτ και συμμάχησαν με σκοπό να αναλάβει ο Τριφό την ταινία που προετοίμαζαν. Του έστειλαν το σενάριο, του πρότειναν να κάνει όποια διόρθωση ήθελε και φυικά του πρόσφεραν δημιουργική ελευθερία ώστε όσα αυτός προτείνει να μπορούν να γίνουν πράξη αργότερα. Ο Τριφό αργούσε να απαντήσει, η Σκοτ τον πίεζε και τελικά ο γάλλος σκηνοθέτης βρέθηκε στη Νέα Υόρκη την άνοιξη του 1964, στο γραφείο του Λιούις Άλεν που θα αναλάμβανε την παραγωγή.
Και ενώ όλα αυτά συνηγορούσαν προς μια βέβαιη συμφωνία, γιατί τελικά δεν ανέλαβε ο Τριφό; Ο κύριος λόγος ήταν πως τελικά βρέθηκε στο γραφείο του Άλεν για μια άλλη παραγωγή την οποία κάποια στιγμή τοποθέτησε στο μυαλό του ως βασική προτεραιότητα. Ήταν η μεταφορά του «Fahrenheit 451», ταινία που τελικά έκανε, και την οποία στα γράμματά του προς την Σκοτ αναφέρει πως θα ήθελε να είναι η πρώτη του αγγλόφωνη ταινία και πως θα έπρεπε το project του «Μπόνι και Κλάιντ» να πάει πιο πίσω καθώς ο ίδιος δεν επιθυμιύσε να δουλέψει ΄τοσο άμεσα σε 2 συνεχόμενες αγγλόφωνες παραγωγές - είχε ήδη βάλει στο μάτι του και το «Η Νύφη Φορούσε Μαύρα». Έτσι και έγινε, στην πορεία μπήκε στο παιχνίδι ο Άρθουρ Πεν που τελικά ανέλαβε το «Μπόνι και Κλάιντ».
Μπορείτε να διαβάσετε όλο το απόσπασμα εδώ.