Δείτε στο cinemag!
- Το νέο featurette, «Vatican», όπου ο Ρον Χάουαρντ και ο Τομ Χανκς μιλούν για την εμπειρία τους από το Βατικανό και την απεικόνισή του στην ταινία.
- Το featurette «Science vs Religion», όπου ο Ρον Χάουαρντ, ο Τομ Χανκς και ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ σχολιάζουν, με βάση την ταινία, την αιώνια διαμάχη μεταξύ της εκκλησίας και της επιστήμης σχετικά με τη στιγμή της δημιουργίας.
- Και βέβαια το επίσημο trailer της ταινίας!!!
Στη μεγάλη του σκηνοθετική πορεία, ο Ρον Χάουαρντ δεν είχε ποτέ ασχοληθεί δύο φορές με τον ίδιο κινηματογραφικό χαρακτήρα, όμως στην προκειμένη περίπτωση συμφώνησε να γυρίσει άλλη μια ταινία με ήρωα τον Λάνγκντον. «Παρότι ο Λάνγκντον βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της δράσης, η υπόθεση είναι τόσο διαφορετική που μου επέτρεπε να δοκιμάσω μια άλλη σκηνοθετική προσέγγιση» εξηγεί ο Χάουαρντ. «Οι Πεφωτισμένοι’ έχουν άλλο ρυθμό και άλλα κίνητρα, είναι μια αγωνιώδης αντίστροφη μέτρηση που σχετίζεται με ένα αυθεντικό μυστήριο».
Παρ’όλα αυτά, ο Λάνγκντον δεν κινείται μέσα στο πιο φιλικό και οικείο περιβάλλον: «Μετά τα γεγονότα του ‘Κώδικα Ντα Βίντσι’, δεν έχει και τις πιο θερμές σχέσεις με το Βατικανό. Εξαιτίας όμως της απαγωγής των Καρδιναλίων, αναγκάζεται να συνεργαστεί με την Καθολική Εκκλησία» παρατηρεί ο Τομ Χανκς.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ
Διάσημες τοποθεσίες της Ρώμης όπως η Πιάτσα ντελ Πόπολο, η Πιάτσα Ναβόνα, το Καστέλ Σαντ’Άντζελο και η πανέμορφη μπαρόκ εκκλησία Σάντα Σουζάνα δανείζουν την ιστορική γοητεία τους στα πλάνα της ταινίας. Έργα του Ραφαέλ, του Μικελάντζελο και του Μπερνίνι, οβελίσκοι και γνωστά αγάλματα δείχνουν το δρόμο στον Λάνγκντον και προσφέρουν ενδείξεις για την εξέλιξη του σεναρίου, σύμφωνα πάντα με το βιβλίο του Νταν Μπράουν.
ΑΠΟ ΤΗΝ «ΑΙΩΝΙΑ ΠΟΛΗ» ΣΤΗΝ «ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ»
Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν στο Λος Άντζελες, όπου κατασκευάστηκε μια «μικρή Ρώμη», τόσο στα πλατό όσο και σε υπαίθριους χώρους: η πλατεία του Αγίου Πέτρου, η Πιάτσα Ναβόνα, η Καπέλα Σιστίνα, το Πάνθεον και το Καστέλ Σαντ’Άντζελο, καθώς και οι τοιχογραφίες, οι κρήνες και τα αγάλματα του Μικελάντζελο και του Μπερνίνι ξαναδημιουργήθηκαν στην Αμερική από την καλλιτεχνική ομάδα παραγωγής. Μετά από εκτεταμένη έρευνα, ο art director Άλαν Κάμερον και ο υπεύθυνος των οπτικών εφέ Άνγκους Μπίκερτον διασφάλισαν ότι, κατά το post production, τα σκηνικά και οι γωνίες λήψεις στην Αμερική θα ταίριαζαν απόλυτα με τις πραγματικές τοποθεσίες και τα ήδη υπάρχοντα πλάνα από την Ιταλία. H πλατεία του Αγίου Πέτρου που κατασκευάστηκε είχε μέγεθος ίσο με τα 2/3 της πραγματικής, όμως ο Αιγυπτιακός οβελίσκος του Πάπα Sixtus V διατηρήθηκε στις πραγματικές του διαστάσεις επειδή «πρωταγωνιστεί» σε πολλές σκηνές όπου συμμετέχουν και ηθοποιοί.
Ο ενδυματολόγος Ντάνιελ Ορλάντι, αφού ήρθε σε επαφή με τον επίσημο ράπτη του Βατικανό, αντέγραψε με κάθε λεπτομέρεια όλες τις στολές που συναντιούνται εκεί, από τους ανώτερους ιερατικούς βαθμούς μέχρι τον Ελβετικό Στρατό.
Τέλος, για τη μουσική της ταινίας ο σκηνοθέτης Ρον Χάουαρντ απευθύνθηκε ξανά στον Χανς Ζίμερ, συνθέτη της πρωτότυπης μουσικής στην ταινία "Κώδικας Ντα Βίντσι". Η προσέγγιση του Ζίμερ αυτή τη φορά ήταν τελείως διαφορετική: επιδίωξε να συνθέσει μια μουσική ευέλικτη και κινητική και γι’ αυτό επέλεξε να χρησιμοποιήσει μια ορχήστρα δωματίου, την οποία συνδύασε με χορωδία για να υποδηλώσει το θρησκευτικό στοιχείο. Στο βιολί συναντάμε το βραβευμένο με Grammy βιολιστή Τζόσουα Μπελ.
Γ.Ο