Κι αν τα χρόνια έχουν περάσει και το κάποτε «τρομερό παιδί» είναι πια 60άρης, η τρέλα φεύγει τελευταία και καμμιά φορά αφήνει και την πόρτα ανοιχτή. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ δεν έγινε ποτέ -και δεν θα μπορούσε να γίνει- ένας σκηνοθέτης εμπορικού εκτοπίσματος, παρότι είχε το μερίδιό του και αυτός βέβαια. Δεν κατάφερε επίσης πρακτικά ποτέ του να φύγει από την σκιά μιας διαρκούς κριτικής επιβράβευσης. Μια ματιά στην εκτενέστατη φλμογραφία του, άλλωστε, αποκαλύπτει ότι ποτέ του δεν πήρε αρνητική ομοφωνία από την Κριτική. Αυτό όμως που αποτελεί επίτευγμά του είναι η προαναφερθείσα «ανοιχτή πόρτα». Είναι πάντοτε εκεί έξω, ένας ιδιοφυής τύπος, πολύ έξυπνος για το mainstream και πολύ «αυτιστικός» για να παραδοθεί στον μέσο όρο, που παραδίδει ταινίες σωρηδόν, πάντοτε μαστορεμένες, πάντοτε λεπτές με τον τρόπο τους και, σχεδόν, πάντοτε, ασκητικές παρά ολοκληρωμένες. Αυτός είναι ο χαρακτήρας του.
Τώρα πήρε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κεπ, επίσης από τους μάστορες της τέχνης του εδώ και 30 χρόνια, στο οποίο μια οικογένεια με τραύματα ανοιχτά, όπως πρέπει σε κάθε καλό horror, μπαίνει στο καινούριο της σπίτι μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ότι είναι στοιχειωμένο. Και ολόκληρο το φιλμ θα είναι μέσα από τα μάτια του Φαντάσματος. Είπαμε οι ασκήσεις τον μαγνητίζουν όπως τα παλιά σπίτια τα φαντάσματα.
H Neon το βγάζει (έβγαλε νωρίτερα φέτος και το ξεχάσιμο τελικά «Longlegs» - λέω εγώ ξεχάσιμο - ο κατάλογός της αυξάνεται) τον Ιανουάριο στις 24, η Λούσι Λιου, ο Κρις Σάλιβαν, η Καλίνα Λανγκ και ο Έντι Μάντεϊ παίζουν. Βλέπεις το τρέιλερ κι αισθάνεσαι αμέσως την ασφάλεια του πολυτελούς γυρίσματος του Σόντερμπεργκ (που φυσικά φωτογραφίζει κιόλας). Είθε να περπατήσει κάπως στα ταμεία, στην πιο δύσκολη εποχή του χρόνου, και την αγαπημένη του Σόντερμπργκ που εδώ και πολλά χρόνια έχει κάμποσες ταινίες του να βγαίνουν την περίοδο-νεκροταφείο του box office. Σε ό,τι με αφορά το τελευταίο «Magic Mike» ήταν μια χαρά, το «KIMI» επίσης, ενώ το «No Sudden Move» του 2021 το θεωρώ μια από τις καλύτερες δουλειές ολόκληρης της καριέρας του. Μ' άλλα λόγια φορμαρισμένος, όπως πάντα, είναι ο άνθρωπος, η ταινία αναμένεται με προσμονή.