Η λάμψη των OSCAR έρχεται αποκλειστικά στην COSMOTE TV και ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε τα 90ά τους γενέθλια με την Τελετή Απονομής σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA!
Διαβάστε ακόμη:
Oscars 2018: Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (μέρος A')
Oscars 2018: Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (μέρος Β')
Β' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κούρσα για δύο αποτελεί το συγκεκριμένο βραβείο, με τον Σαμ Ρόκγουελ απ’ την μία, να θεωρείται το ακλόνητο φαβορί για τον ρόλο του στις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», ενώ απ’ την άλλη ο Γουίλεμ Νταφό ακολουθεί κατά πόδας στα προγνωστικά, έχοντας παραδώσει μια μεστή και συγκινητική ερμηνεία στο «The Florida Project» του Σον Μπέικερ. Βέβαια, όπως όλα δείχνουν ο Νταφό πρόκειται να φύγει για τρίτη φορά στην καριέρα του με άδεια χέρια από το Dolby Theater, καθώς η ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα και κατ’ επέκταση οι πρωταγωνιστές της, έχουν αποκτήσει φανατικούς υποστηρικτές στο εσωτερικό της Ακαδημίας.
Με λίγα λόγια, ακόμη μια οσκαρική αδικία βρίσκεται προ των πυλών, με τον Σαμ Ρόκγουελ να παραμένει ένα βήμα πριν το Οσκαρ Β’ Αντρικού ερμηνεύοντας έναν χαρακτήρα που εκτός ότι σεναριακά φλερτάρει έντονα με την καρικατούρα, εν τέλει εξιλεώνεται έμμεσα για τις αποτρόπαιες πράξεις του μέσω ενός φινάλε που κάνει και τα πιο βρώμικα να αστράφτουν από καθαριότητα. Η μόνη ελπίδα για τον Γουίλεμ Νταφό να κερδίσει το πρώτο του Όσκαρ είναι οι «Τρεις Πινακίδες» να σνομπαριστούν συνολικά στα βραβεία ή να επικρατήσει ένα σκεπτικό που θα επιβραβεύσει τον σπουδαίο ηθοποιό για την συνολική και αδιαμφισβήτητα προσφορά του. Διαφορετικά, ο Νταφό θα αρκεστεί στην τιμητική Χρυσή Άρκτο που παρέλαβε πριν λίγες μέρες στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Κ.Θ.
Θα νικήσει: Σαμ Ρόκγουελ για τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»
Θα έπρεπε να νικήσει: Γουίλεμ Νταφό για το «The Florida Project»
Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Απέναντί της, υποδυόμενη μια εξίσου αδιάλλακτη και ισχυρή μητέρα στο «Lady Bird», όμως με τρόπο σαφώς πιο διακριτικό και σύνθετο από το σαρωτικό (και αρκετά εξεζητημένο) πορτρέτο που αποδίδει η Τζάνεϊ, βρίσκεται η 62άχρονη Λόρι Μέτκαλφ, τρεις φορές βραβευμένη με 'Εμμι για τον ρόλο που την καταξίωσε στην θρυλική τηλεοπτική σειρά «Roseanne». Είναι τόσο ισχυρή η παρουσία των δυο αυτών ηθοποιών, και τόσο ενδιαφέρουσα στο πώς καθεμιά αφήνει μοναδικά το στίγμα της σε παραλλαγές του ίδιου ρόλου, ώστε οι υπόλοιπες υποψήφιες στην κατηγορία τους να έχουν σχεδόν μηδαμινές ελπίδες για νίκη, είτε πρόκειται για την Οκτάβια Σπένσερ στη «Μορφή του Νερού», είτε για την τραγουδίστρια (και πλέον ηθοποιό) Μέρι Τζέι Μπλάιτζ στο «Mudbound», είτε για την εξαιρετική Λέσλι Μάνβιλ και την αλησμόνητη δογματική φιγούρα που έπλασε στην «Αόρατη Κλωστή». Λ.Κ.
Θα νικήσει: Άλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ, η Τόνια»
Θα πρέπει να νικήσει: Λόρι Μέτκαλφ για το «Lady Bird»
Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Η «Πιο Σκοτεινή Ώρα» θα σημάνει και την πιο λαμπερή ώρα του Γκάρι Όλντμαν. Ο σπουδαίος Βρετανός ηθοποιός έχει παραδώσει εδώ και δεκαετίες διαπιστευτήρια μιας καριέρας που δεν κυνήγησε με εμπορικά κριτήρια, αλλά με καλλιτεχνικό πάθος, και φέτος ήρθε η ώρα της οσκαρικής αναγνώρισης. Από τον Σιντ Βίσιους, τον Λι Χάρβεϊ Όσβαλντ, τον «Δράκουλα», το «Λεόν» και το «Τεντώστε τ’ Αυτιά σας», ως τις ειρωνικές καρικατούρες κακών στα «Πέμπτο Στοιχείο» και «Χάνιμπαλ», ο Γκάρι Όλντμαν υπήρξε στο παρελθόν μόνο μία φορά υποψήφιος για το «Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» του Τόμας Άλφρεντσον. Φέτος ως Ουίνστον Τσώρτσιλ, σε μία ερμηνεία που ξεπερνά το βαρύ μακιγιάζ και ελέγχει απόλυτα μέσα από βλέμματα, κινήσεις του σώματος και χροιά φωνής, είναι ετοιμοπόλεμος για το Όσκαρ Α’ Αντρικού.
Απέναντί του η αποκάλυψη της χρονιάς, ο Τιμοτέ Σαλαμέ του «Να με φωνάζεις με τ’ Όνομά σου» που διαχειρίζεται με απίστευτη ωριμότητα τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του ερωτευμένου Έλιο. Σε μία τολμηρή κατάθεση, ο 22χρονος Σαλαμέ εντυπωσιάζει με την απλότητα και τη γενναιοδωρία του, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το νεαρό της ηλικίας του. Στην ταινία μας χάρισε ένα γκρο-πλαν που θα συζητάμε για καιρό, και παρόλο που θα του άξιζε το Όσκαρ θα έχει να λέει πως τουλάχιστον το έχασε από τον Γκάρι Όλντμαν. Θα έχει αρκετές ευκαιρίες στο μέλλον.
Την πεντάδα συμπληρώνουν χωρίς να απειλούν ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις της «Αόρατης Κλωστής» στο κινηματογραφικό αντίο του στην υποκριτική, ο Ντάνιελ Καλούγια του ανατρεπτικού «Τρέξε!» και ο Ντένζελ Ουάσινγκτον για το «Roman J. Israel, Esq.» στην 8η υποψηφιότητά του (2 Βραβεία). Με εξαίρεση την άξια παρουσία του Ντέι-Λιούις, οι Καλούγια και Ουάσινγκτον μοιάζουν με επιλαχόντες που κέρδισαν τελικά τη θέση, μιας και οι Τζέιμς Φράνκο («The Disaster Artist»), Τομ Χανκς («The Post: Απαγορευμένα Μυστικά»), Χιου Τζάκμαν («The Greatest Showman») έμειναν μετεξεταστέοι. Π.Γ.
Θα νικήσει: Γκάρι Όλντμαν για το «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα»
Θα πρέπει να νικήσει: Τιμοτέ Σαλαμέ για το «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομά Σου»
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Ούτε φέτος γινόταν να λείψει από τις κορυφαίες της χρονιάς η κάτοχος τριών Όσκαρ Μέριλ Στριπ, συνεχίζοντας να διευρύνει το απίστευτο ρεκόρ της κάνοντας μπλακ τζακ στις υποψηφιότητες με το «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά». Τρίτη φορά που βρίσκεται υποψήφια η μόλις 23 ετών Σίρσα Ρόναν (« Εξιλέωση», «Brooklyn») με τη μετρημένη ερμηνεία της στο «Lady Bird», για το οποίο πήρε προηγουμένως και τη Χρυσή Σφαίρα (Καλύτερη Ηθοποιός σε Κωμωδία/Μιούζικαλ).
Αντίθετα, πρωτάρα της βραδιάς θα είναι η Μαργό Ρόμπι που υπήρξε επιβλητική στο «Εγώ, η Τόνια» υποδυόμενη την αθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ. Η Σάλι Χόκινς απ’ την άλλη, ήταν αυτή που σάρωσε τα περισσότερα βραβεία των Ενώσεων Κριτικών, καθώς διαχειρίστηκε άψογα έναν εκφραστικά απαιτητικότατο ρόλο στη «Μορφή του Νερού». Ωστόσο, η φανταστική Φράνσις ΜακΝτόρμαντ φαίνεται πως θα ζευγαρώσει εκείνο το χρυσό αγαλματίδιο που είχε πάρει το ’97 για το «Fargo», πολύ απλά επειδή έδωσε τα ρέστα της - και κάτι παραπάνω - στο «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Ν.Σ.
Θα νικήσει: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»
Θα έπρεπε να νικήσει: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Από εκεί και έπειτα, δε χωράει αμφιβολία ότι οι πέντε υποψήφιοι σκηνοθέτες που επελέγησαν αξίζουν και με το παραπάνω τη θέση στην οποία βρίσκονται. Τόσο ο Τζόρνταν Πιλ με το «Τρέξε!» όσο και η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το «Lady Bird», δυο πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί με ανέλπιστα ολοκληρωμένες για ντεμπούτο (και αρκετά προσωπικές) ταινίες, διεκδικούν επάξια ένα βραβείο το οποίο όλως περιέργως βρίσκεται να εποφθαλμιά για πρώτη φορά ο Κρίστοφερ Νόλαν, παρά τον σεβασμό που προκαλεί το όνομα και τα επιτεύγματά του στην κινηματογραφική βιομηχανία.
Η δεξιοτεχνική tour de force που κατόρθωσε με την επική «Δουνκέρκη» φαινόταν να μην έχει οσκαρικό αντίπαλο μέχρι στη στιγμή που εμφανίστηκε ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο με την ευφάνταστη «Μορφή του Νερού», κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας και έκτοτε οδεύει με αλματώδη βήματα προς τη νίκη, συγκεντρώνοντας στην πορεία απανωτά βραβεία. Όπως ο Νόλαν, έτσι και ο μεξικανικής καταγωγής σκηνοθέτης εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ακριβοθώρητη αυτή κατηγορία, αντίθετα με τον Βρετανό συνάδελφό του, όμως, ο Ντελ Τόρο είναι αυτός στον οποίο θα χαμογελάσει σε λίγες ώρες ο θείος Όσκαρ.
Τελευταίο αφήσαμε τον Πολ Τόμας Άντερσον ο οποίος έχει παλιότερα διεκδικήσει Όσκαρ Σκηνοθεσίας με το «Θα Χυθεί Αίμα» (2007) και σε ένα τέλειο κόσμο θα έπρεπε να εγκαταλείψει την 90ή απονομή με ένα βραβείο το οποίο όχι μόνο να τιμά την εξαιρετική «Αόρατη Κλωστή» του αλλά και τον ίδιο ως κορυφαίο αυτή τη στιγμή της γενιάς του στο αμερικανικό σινεμά. Γιατί το να είσαι εκπληκτικός τεχνίτης όπως ο Νόλαν ή κολακευτικός στο μάτι παραμυθάς όπως ο Ντελ Τόρο είναι ωραίες και ευσεβείς αρετές. Δεν είναι απαραιτήτως, όμως, σπουδαίο σινεμά. Λ.Κ.
Θα νικήσει: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού»
Θα πρέπει να νικήσει: Πολ Τόμας Άντερσον για την «Αόρατη Κλωστή»
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Το παρακάτω κείμενο θα μπορούσε να γίνει πιο σύντομο αν δηλώναμε εξαρχής ότι δεν υπάρχει φέτος πιο ταιριαστός και άξιος νικητής στην κορυφαία οσκαρική κατηγορία από το «Να με Φωνάζεις με τ' Όνομά σου» του Λούκα Γκουαντανίνο, αυτό το πραγματικό κομψοτέχνημα που, όπως δείχνουν τα προγνωστικά, μάλλον θα χρειαστεί να παρηγορηθεί με το αγαλματίδιο για διασκευασμένο σενάριο το οποίο αναμένεται να κερδίσει.
Θα ήταν άδικο, ωστόσο, να μην αναφερθούμε σε μια επιλογή εννέα ταινιών οι οποίες, με εξαίρεση αχρείαστες παραφωνίες όπως η ακαδημαϊκή «Πιο Σκοτεινή Ώρα» του Τζό Ράιτ, συνθέτουν πραγματικά μια μικρογραφία των δημιουργιών εκείνων που άφησαν εντονότερα το στίγμα τους μέσα στη χρονιά. Όπως, για παράδειγμα, το «The Post», η πιο μετρημένη και αξιοπρεπής κινηματογραφική κατάθεση του Στίβεν Σπίλμπεργκ τελευταία, η «Αόρατη Κλωστή» που επιβεβαιώνει τον Πολ Τόμας Άντερσον ως ένα μέγιστο κεφάλαιο του μοντέρνου σινεμά ή το «Lady Bird» της Γκρέτα Γκέργουιγκ και το «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, τα δυο σκηνοθετικά ντεμπούτα-έκπληξη της σεζόν που κατόρθωσαν να γίνουν αγαπητά τόσο από το κοινό όσο και από την κριτική.
Υπάρχει επίσης ο Κρίστοφερ Νόλαν με τη βιρτουόζικη υπερπαραγωγή της «Δουνκέρκης», ενός φιλμ που μερικούς μήνες πριν φερόταν ως το αδιάσειστο φαβορί των φετινών Όσκαρ. Ακόμη και οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές του δεν είχαν υπολογίσει, εντούτοις, το περσινό Φεστιβάλ Βενετίας απ΄ όπου και προέκυψαν οι δυο ισχυρότεροι διεκδικητές που θα παλέψουν μέχρις εσχάτων για το χρυσό αγαλματάκι Καλύτερης Ταινίας αυτή τη στιγμή, ασχέτως του πόσο πραγματικά το αξίζουν: Η (βραβευμένη με Χρυσό Λιοντάρι) «Μορφή του Νερού» με τις 13 υποψηφιότητες συνολικά και τη βεβαιότητα ενός Όσκαρ για τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ανάμεσα σε αρκετά άλλα, έναντι του «Οι Τρεις Πινακίδες 'Εξω από το 'Εμπινγκ στο Μιζούρι», ενός μεγαλόστομου και πομπώδους κατά τη γνώμη μου φιλμ το οποίο αν χάνει αισθητά σε κάτι το προβάδισμα, αυτό είναι η απουσία του Μάικλ ΜακΝτόνα από μια υποψηφιότητα στο 'Οσκαρ Σκηνοθεσίας. Λ.Κ.
Θα νικήσει: «Η Μορφή του Νερού», με πιθανότητα ανατροπής από το «Τρεις Πινακίδες 'Εξω από το 'Εμπινγκ στο Μιζούρι»
Θα πρέπει να νικήσει: «Να με Φωνάζεις με τ' Ονομά σου»
Η COSMOTE TV φέρνει τη λάμψη των φετινών Όσκαρ στην Ελλάδα και θα μεταδώσει αποκλειστικά τη μεγάλη κινηματογραφική βραδιά στις 4 Μαρτίου! Μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις!