Από την ημέρα που ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ τα γραφεία στοιχημάτων έπιασαν δουλειά. Αν είστε από αυτούς που ισχυρίζονται ότι κάθε χρόνο εντοπίζουν το «καλό χαρτί» που κάνει την έκπληξη ή ακόμα κι αν ανήκετε σε όσους ασχολούνται για πρώτη φορά με το «σπορ» με αφορμή το ελληνικό ενδιαφέρον της απονομής, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τα προγνωστικά.
Και για να ξεκινήσουμε από τα «δικά μας», ο "Κυνόδοντας" θεωρείται αουτσάιντερ στην κατηγορία της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, με το "Biutiful" του Ινιάριτου, το δανέζικο «In A Better World», αλλά και το καναδικό «Incendies» να έχουν κατά σειρά τις μικρότερες αποδόσεις κι επομένως τις μεγαλύτερες πιθανότητες για το αγαλματάκι. Η ταινία του Λάνθιμου και το «Εκτός Νόμου» από την Αλγερία θα φέρουν κέρδη σε όσους τα εμπιστευτούν, αρκεί να … κάνουν την έκπληξη. Στους πρώτους ρόλους Κόλιν Φερθ και Νάταλι Πόρτμαν θεωρούνται αδιαφιλονίκητα φαβορί στα πρακτορεία (με αποδόσεις στο 1.02- 1.06), σε βαθμό που οποιαδήποτε άλλη στοιχηματική πρόβλεψη μάλλον θα πέσει στο κενό.
Με τον Κρίστιαν Μπέιλ να προηγείται (και πάλι με απόδοση κοντά στον άσσο) στις πιθανότητες στο β’ ανδρικό ρόλο, υπάρχει πάντως στο τοπίο και ο Τζέφρι Ρας (τουλάχιστον μέχρι να επιβεβαιωθεί ο «κανόνας» ότι α’ και β΄ανδρικός ρόλος δεν πάνε στην ίδια ταινία με εξαίρεση το "Σκοτεινό Ποτάμι" του 2003), ενώ οι υπόλοιποι υποψήφιοι πρέπει να ιδρώσουν πολύ για να τους φτάσουν. Στο β’ γυναικείο ρόλο, φαβορί φαίνεται να είναι η Μελίσσα Λίο, με την Ελένα Μπόναμ Κάρτερ (ιδανική για την έκπληξη με λιγότερο από δεκάρι στην απόδοση) και τη Χάιλι Στάινφελντ του True Grit να … ελπίζουν ακόμα για το βραβείο (τουλάχιστον βάσει των αριθμών) ενώ ο καλύτερος σκηνοθέτης θα κριθεί ανάμεσα στον Ντέιβιντ Φίντσερ (περίπου στο 1,3) και τον Τομ Χούπερ του τραυλού βασιλιά, που ανέβηκε στις προβλέψεις (κι έπεσε στις αποδόσεις) μετά το «ρεύμα» της ταινίας του στα υπόλοιπα βραβεία.
Η κατηγορία του σεναρίου ανήκει επίσης στο «Λόγο» που προηγείται κι εδώ, με το Inception του Κρις Νόλαν να μην έχει πάντως εγκαταλείψει τη μάχη των προγνωστικών. Αντίθετα το «Social Network» θεωρείται με διαφορά «σιγουράκι» για το διασκευασμένο σενάριο. Για την καλύτερη ταινία, το παιχνίδι παίζεται ανάμεσα στο «Βασιλιά» και στο facebook με τον πρώτο να έχει πάρει κεφάλι στα στοιχήματα (ανατρέποντας την αρχική εικόνα μετά από τις υποψηφιότητες), αλλά και το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Ζάκερμπεργκ να είναι ακόμα μέσα στα πράγματα. Από το φετινό οσκαρικό τοπίο -με πολλές από τις βασικές κατηγορίες να μην αφήνουν, τουλάχιστον μέχρι τη 27 Φεβρουαρίου, περιθώρια για τολμηρά προγνωστικά- ίσως να χρειαστεί να εξασκήσετε το στοιχηματικό σας ένστικτο στις μικρότερες. Α.Ν