Στα Άκρα

On the Fringe

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2022
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Ισπανία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Xoυάν Ντιέγκο Μπότο
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Χουάν Ντιέγκο Μπότο, Όλγκα Ροντρίγκεζ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Λουίς Τοσάρ, Πενέλοπε Κρουζ, Χουάν Ντιέγκο Μπότο
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Αρνό Βαλς Κολομέρ
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Εντουάρντο Κρουζ
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Σπέντζος Films
    Στα Άκρα

H θερινή σεζόν στα εγχώρια σινεμά ξεκινά πραγματικά όταν εμφανιστεί στο πανί ο Λουίς Τοσάρ, λέει ο θρύλος, με τον Ισπανό πρωταγωνιστή να κηρύσσει επισήμως την έναρξή της, πρωταγωνιστώντας σε ένα σπονδυλωτό δράμα κοινωνικού ρεαλισμού, όπου την παράσταση κλέβει η Πενέλοπε Κρουζ.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Ένας θρύλος λέει ότι η θερινή σεζόν στα εγχώρια σινεμά δεν ξεκινά αν δεν εμφανιστούν στην οθόνη ο Λουίς Τοσάρ και ο Κριστιάν Κλαβιέ. Ίσως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι ο καιρός αρνείται πεισματικά να εξυπηρετήσει τους θερινούς κινηματογράφους, που περιμένουν τους θεατές από τις αρχές του μήνα. Η ώρα της αλλαγής, όμως, έφτασε, καθώς έχουμε την πρώτη ταινία με τον Ισπανό πρωταγωνιστή – η πλήρης ομαλοποίηση θα έρθει με την έλευση του Κριστιάν Κλαβιέ, η οποία αναμένεται σε λίγες εβδομάδες.

Στο «On the Fringe», σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Χουάν Ντιέγκο Μπότο, που στη χώρα μας (ανα)γνωρίζουμε κυρίως ως ιεροεξεταστή στον «Ελ Γκρέκο» του Γιάννη Σμαραγδή, ο Ισπανός πρωταγωνιστής υποδύεται έναν δικηγόρο που αναλαμβάνει υποθέσεις οφειλετών τραπεζών και προσφύγων, με την απαιτητική επαγγελματική του ζωή να προκαλεί συχνά προβλήματα στην προσωπική – δυσκολεύεται να θυμηθεί ακόμα και πόσο χρονών είναι ο γιος του. Είναι το κέντρο βάρους μια πολυπροσωπης αφήγησης στην οποία αναδεικνύεται το δράμα εκατοντάδων ανθρώπων, ανάμεσα τους και μιας οφειλέτριας που απειλείται με έξωση – μια Πενέλοπε Κρουζ που μεταμορφώνεται σε επίμονη, δικαιολογημένα ανήσυχη εκπρόσωπο της εργατικής τάξης και φτάνει μέχρι τις υποψηφιότητες των Γκόγια. 

Η κιτρινίζουσα όψη και η σπονδυλωτή αφήγηση παραπέμπουν σε πρώιμο Ινιάριτου, μα ο Μπότο εστιάζει στην ταξικότητα και στην κοινωνική κριτική και κατορθώνει να εξεύρει μια ισορροπία, αντισταθμίζοντας τις φωνασκίες με περιστασιακές υπενθυμίσεις της αρετής της κατανόησης .«Είναι σκύλα», λέει για μια υπάλληλο σε υπηρεσία ο Τοσάρ, «απλά κάνει καλά τη δουλειά της», του απαντά η φίλη του και τον βάζει στη θέση του, εντοπίζοντας το πρόβλημα στη συστημική του βάση και όχι ατομοκεντρικά.

Το έχεις δει, βέβαια, αρκετές φορές  το έργο και καλύτερα, το έχεις δει και (πολύ) χειρότερα και δυστυχώς θα το ξαναδείς, όσο οι περιφερειακές ανισότητες και η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους θα συνεχίζονται σε αυτούς τους ρυθμούς.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Στα Άκρα
  • Στα Άκρα