Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται
Wrath of Man

Οι παλιόφιλοι Γκάι Ρίτσι και Τζέισον Στέιθαμ επιστρέφουν κινηματογραφικά με αστυνομικό θρίλερ γαλλικής καταγωγής, που βρίσκει στόχο ως μία από τις καλύτερες ταινίες τους.
Μερικές ταινίες σε προετοιμάζουν ακριβώς για το τι θα παρακολουθήσεις, επειδή ταυτοποιείς κινηματογραφικά τους άμεσα εμπλεκόμενους. Η έκπληξη, λοιπόν, είναι μεγαλύτερη όταν οι προσδοκίες ανατρέπονται, και ιδιαίτερα ευχάριστη, όταν η ανατροπή αυτή αφήνει την πιο θετική εντύπωση. Δεκαπέντε χρόνια μετα την τελευταία τους συνεργασία, το μπαρουτοκαπνισμένο δίδυμο των Γκάι Ρίτσι - Τζέισον Στέιθαμ συναντιέται ξανά με το «Ένας Οργισμένος Άντρας Εκδικείται» και ενορχηστρώνει καλλιτεχνική εκδίκηση απέναντι σε όσους ανέμεναν μία «αρπαχτή».
Βασισμένο στην γαλλική «Χρηματαποστολή» του Νικολά Μπουκρίφ (Le Convoyeur, 2004), η ταινία επισφραγίζει το γεγονός πως όταν ο Ρίτσι αναλαμβάνει κάποιο ριμέικ παραδίδει μία ουσιώδη διασκευή που εμπνέεται, δεν κοπιάρει, το πρωτότυπο. Θυμηθείτε για παράδειγμα την άψογη στιλιστική ακρίβεια και αγνή, ρετρό διασκέδαση του «Man from U.N.C.L.E.», αλλά και την ψυχαγωγικότατη ενορχήστρωση του live-action «Αλαντίν», της απροσδόκητα καλύτερης (έστω κι αν αχρείαστης) διασκευής του ‘90s καταλόγου της Ντισνεϊ (σκεφτείτε τις τραγωδίες της «Πεντάμορφης» και ειδικά του «Βασιλιά των Λιονταριών»). Εδώ, ο Ρίτσι παραμένει επικεντρωμένος στην συμπαγή δράση και στον (σχεδόν) καθαρόαιμο αντρικό κόσμο του και κινηματογραφεί με τον πιο «νολανικό» (και για να πάμε προγενέστερα με τον πιο Μαικλ Μαν-ικό) τρόπο το Λος Άντζελες, συνεπικουρούμενος από την πολύ ενδιαφέρουσα μονοχρωματική Φωτογραφία του στενού συνεργάτη του, Άλαν Στιούαρτ.
Ακριβώς όπως ο κεντρικός της χαρακτήρας, η ταινία είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση, άνεση, μέθοδο και επαγγελματισμό.
Η ιστορία ακολουθεί τον λιγομίλητο, ψυχρό Η (Στέιθαμ), που αναλαμβάνει δουλειά σε μία εταιρεία φορτηγών μεταφοράς χρημάτων. Τα μυστηριώδη κίνητρά του σταδιακά αποκαλύπτονται και η εκδίκηση (που προδίδει ο τίτλος) αποδεικνύεται ο αυτοσκοπός του. Ασφαλώς και ο Στέιθαμ με το άκαμπτο παρουσιαστικό και την μυώδη σωματοδομή είναι ιδανικός για τον ρόλο του αδιαπέραστου Η, που αρμόζει αποδεδειγμένα στην αισθητική του Ρίτσι, και προσομοιάζει σε έναν Τσαρλς Μπρόνσον για την Gen Z. Μαζί του ένα πολυσυλλεκτικό καστ (Άντι Γκαρσία, Σκοτ Ίστγουντ, Τζος Χάρτνετ, Έντι Μαρσάν) σε συμπληρωματικές, μα σημαντικές προσθήκες, ανανεώνει το ενδιαφέρον της πλοκής, που χτίζεται μεθοδικά με το σενάριο. Τα ξεχωριστά κεφάλαια και οι αναχρονισμοί της αφήγησης, όπως ο εντυπωσιακός πρόλογος με τη ληστεία της χρηματαποστολής, σκηνή που επαναλαμβάνεται (και νοηματοδοτείται εκ νέου) άλλες δυο υποκειμενικές φορές, λειτουργούν επί της ουσίας και φανερώνουν έναν δημιουργικό Ρίτσι, μακριά από την φλύαρη, φλασάτη εικονογραφία του.
Το «Ένας Οργισμένος Άντρας Εκδικείται» είναι μία καλοσχεδιασμένη κινηματογραφική αποστολή, που απεικονίζει ληστείες, προδοσίες και απώλειες χωρίς να «εγκληματεί». Τα σεναριακά κενά και το αναμενόμενο (μα ανταποδοτικό) φινάλε, δεν πληγώνουν την ορμητική, εμμονική της βάση. Ακριβώς όπως ο κεντρικός της χαρακτήρας, η ταινία είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση, άνεση, μέθοδο και επαγγελματισμό.