Κάποιος έπρεπε να περάσει το Χόλιγουντ του '80 στην άλλη πλευρά κι ο κλήρος έλαχε στον Ολλανδό Πολ Βερχόφεν, έναν σκηνοθέτη-στυλίστα, έναν αδίστακτο επαγγελματία της προβοκάτσιας, με αρκετό ταλέντο και υπόβαθρο να μασκαρεύει την τάση του για πρόκληση πίσω από μια (μισανθρωπική ελαφρώς) κριτική της δυτικής, καταναλωτικής κοινωνίας. (Οι φαν τιμούν, ή υπερτιμούν, ακόμη περισσότερο τις αιχμές του Βερχόφεν για την δυτική κατάσταση των πραγμάτων).
Το έργο του έχει ολλανδική και αμερικάνικη περίοδο, διίστανται και πάλι οι απόψεις, ο υπογράφων θεωρεί πως η αμερικάνικη δεν περιέχει τίποτα που να μην ειπώθηκε καλύτερα στην ολλανδική, ωστόσο παραδέχεται κανείς πως ο «Ρόμποκοπ», η «Ολική Επαναφορά» και το «Βασικό Ένστικτο» είναι, πέραν της προφανούς διασκεδαστικότητάς τους, ενδιαφέρον πάντρεμα πλοκής και μοτίβων.
Εσείς διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο ΣΙΝΕΜΑ με την ευκαιρία της κυκλοφορίας της «Benedetta» και θυμηθείτε τον Βερχόφεν που σήμερα κλείνει τα 86 του με μια σειρά φωτογραφιών από τις ταινίες του.
-
«Παράφορος Έρωτας» («Turks fruit», 1973) -
«Μοιραίος Έρωτας» («Keetje Tippel», 1975) -
«Ο Πορτοκαλί Στρατιώτης» («Soldaat van Oranje», 1977) -
«Spetters, Ο Χορός των Ξεγραμμένων» («Spetters», 1980) -
«Ο 4ος Άνθρωπος» («De Vierde Man», 1983) -
«Σάρκα και Αίμα» («Flesh + Blood», 1985) -
«Robocop» (1987) -
«Ολική Επαναφορά»(«Total Recall», 1990) -
«Βασικό Ένστικτο» («Basic Instinct», 1992) -
«Showgirls» (1995) -
«Στρατιώτες του Σύμπαντος» («Starship Troopers», 1997) -
«Αόρατο Άγγιγμα» («Hollow Man», 2000) -
«Μαύρη Λίστα» («The Black Book», 2006) -
«Εκείνη» («Elle», 2016) -
«Benedetta» (2021)