Μπορεί το πρόγραμμα του φεστιβάλ Καννών να μην περιελάμβανε καμία αμιγώς ελληνική ταινία, αλλά οι Έλληνες κινηματογραφιστές έδωσαν το παρών στο πιο σημαντικό κινηματογραφικό ραντεβού της χρονιάς με τα πρότζεκτ τους που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Στα πλαίσια του «Regions Capitales pour le Cinema», του οποίου τιμώμενη χώρα είναι φέτος η Ελλάδα, επτά νέοι παραγωγοί βρέθηκαν στις Κάννες για να έρθουν σε επαφή με ξένους συναδέλφους τους και χρηματοδότες, αναζητώντας συμπαραγωγές και πρόσθετη χρηματοδότηση για να ολοκληρωθούν ταινίες που βρίσκονται μέχρι στιγμής στο στάδιο της προπαραγωγής (διαβάστε εδώ για το «Virus» του Άγγελου Φραντζή, τη «Χρυσή Μέρα» του Βαρδή Μαρινάκη , το «Για Πάντα» της Μαργαρίτας Μαντά και το «1901» του Γιάννη Βεσλεμέ).
Το cinemagazine.gr παρουσιάζει τις πρώτες πληροφορίες για μια προς μια τις ταινίες που παρουσιάστηκαν στην ελληνικού αρώματος συνάντηση της 21ης Μαΐου.
«Ίβο και Σοφία» της Ελίνας Ψύκου
Λίγους μήνες μετά την πρεμιέρα της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» στο Φόρουμ του πρόσφατου Φεστιβάλ Βερολίνου (δείτε εδώ τη συνέντευξη της στην κάμερα του cinemagazine.gr), η Ελίνα Ψύκου βρέθηκε στις Κάννες με το νέο της πρότζεκτ που έχει τον τίτλο «Ίβο και Σοφία».
Πρόκειται για μια «μια βίαιη ιστορία ενηλικίωσης που περιέχει όλες τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων της πατρίδας, της θρησκείας, της οικογένειας και πολλών παραμυθιών», όπως εξηγεί η ίδια η σκηνοθέτης.
Η ιστορία έχει ως εξής. «Μια φορά κι έναν καιρό, ο Ίβο ήρθε από την Γεωργία στην Ελλάδα για να βρει τη μητέρα του, Σοφία, και να ζήσει μαζί της. Όμως αυτή δεν ζούσε μόνη της, αλλά με τον ηλικιωμένο Έλληνα σύζυγο της. Όμως αυτός, σαν πατέρας - δάσκαλος, ανέλαβε να μυήσει τον Ίβο σ' έναν νέο κόσμο, τον κόσμο των ενηλίκων. Όμως αυτός ο κόσμος ήταν πράγματι νέος; Και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.»
Η ταινία βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης και ο στόχος των συντελεστών της είναι να προγραμματιστούν τα γυρίσματα για το καλοκαίρι του 2014.
Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι της Ελίνας Ψύκου, ενώ στην παραγωγή βρίσκουμε τον Γιώργο Καρναβά, ο οποίος ήταν παραγωγός του «Αντώνη Παρασκευά» αλλά και των «Wasted Youth» και «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», και συμμετείχε στο φετινό πρόγραμμα «Producers on the Move» του Φεστιβάλ Καννών, μια πλατφόρμα για networking για περίπου 30 παραγωγούς κάθε χρόνο.