Ακαδημία Κινηματογράφου: ο δικηγόρος του διαβόλου

Πολλά γράφτηκαν, ακούστηκαν και σχολιάστηκαν τις τελευταίες μέρες με αφορμή την δεύτερη απονομή των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Υπήρξε μεγάλη γρίνια και κριτική πιο αυστηρή από όσο έπρεπε.

Ακαδημία Κινηματογράφου: ο δικηγόρος του διαβόλου

Πολλά γράφτηκαν, ακούστηκαν και σχολιάστηκαν τις τελευταίες μέρες με αφορμή την δεύτερη απονομή των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Υπήρξε μεγάλη γρίνια και κριτική πιο αυστηρή από όσο έπρεπε. Η αλήθεια είναι ότι τα βραβεία δεν έφτασαν στο επίπεδο των προσδοκιών που γέννησε η πρώτη απονομή. Εμείς από αυτήν την ιστοσελίδα σημειώσαμε με νηφαλιότητα τις αβλεψίες της τελετής (διαβάστε σχετικά εδώ), θα πρέπει όμως τώρα να κάνουμε και τον δικηγόρο του διαβόλου και να σημειώσουμε αρκετά από τα θετικά:

- Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ακαδημία φτιάχτηκε με πρωτοβουλία ανθρώπων του κινηματογραφικού χώρου, χωρίς κρατική προτροπή ή παλαιομοδίτικη συνδικαλιστική υποστήριξη. Τα όποια προβλήματα που παρουσιάζονται στους μηχανισμούς λειτουργίας της είναι ίσως αποτέλεσμα έλλειψης εμπειρίας και μπορούν να λυθούν από τα μέλη της, με διάλογο. Ας αρχίσει ο ουσιαστικός διάλογος λοιπόν!

- Έντονη ήταν η κριτική για τον διαχωρισμό ανάμεσα στην καλύτερη ταινία της χρονιάς και την επίσημη εκ μέρους της Ακαδημίας πρόταση για τα ξενόγλωσσα Όσκαρ. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν κάποια σκοτεινή πρόθεση της Διοίκησης της Ακαδημίας, αλλά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας. Καλό θα ήταν λοιπόν τα μέλη της Ακαδημίας, για να διαφυλάξουν το κύρος της, να είναι πιο προσεκτικά όταν ψηφίζουν. 

- Τα αρνητικά σχόλια για το μοίρασμα του βραβείου μοντάζ και στους τρεις υποψηφίους είναι υπερβολικά και άδικα. Ελεύθερες ψηφοφορίες παρουσιάζουν παρόμοια φαινόμενα κάποιες σπάνιες φορές σε βραβεία θεάτρου, κινηματογράφου, λογοτεχνίας, εικαστικών και άλλων τεχνών, σε όλο τον κόσμο. Ακόμα και στις εκλογές βλέπουμε συχνά ισοψηφίες που κρίνονται στα εκλογοδικεία. Όπως έλεγαν και οι παλιοί πολιτικοί, «η κάλπη είναι γυναίκα εγκυμονούσα, δεν ξέρεις τι παιδί θα βγάλει». 

- Καλό θα ήταν πάντως, για να λήξει αυτή παραφιλολογία και οι ανώνυμες υπερβολές του Διαδικτύου, να υπάρξει μια επίσημη τοποθέτηση από την Ακαδημία όσον αφορά τα διάφορα θέματα που προέκυψαν και το πώς αυτά θα επιλυθούν.

Με όλα τα προβλήματά της η Ακαδημία είναι ό,τι καλύτερο είχε ποτέ ο ελληνικός κινηματογραφικός χώρος. Οφείλουμε λοιπόν να της δώσουμε το χρόνο να ωριμάσει, να σταθεί στα πόδια της, και να την προστατεύσουμε μέχρι να γίνει αυτό.

Ορέστης Ανδρεαδάκης