«Belfast» του Κένεθ Μπράνα
Από τον Νεκτάριο Σάκκα ★★1/2
Ο Κένεθ Μπράνα βάζει ξανά πλώρη για τα Όσκαρ καθώς επιστρέφει στο εκρηκτικό Μπέλφαστ των παιδικών του χρόνων, σε ένα φιλμ όπου η καλογυαλισμένη νοσταλγία και ο ζόφος του εμφύλιου διχασμού ισορροπούν σε ένα παράδοξα ευφορικό σημείο. Κίραν Χάιντς, Τζούντι Ντεντς και ο πρωτοεμφανιζόμενος πιτσιρικάς Τζουντ Χιλ ξεχωρίζουν από ένα ιρλανδοκρατούμενο καστ.
Περισσότερα εδώ
«CODA» της Σίαν Χέντερ
Από τον Γιάννη Βασιλείου ★★★
Το «CODA» είναι ένα ριμέικ της δημοφιλούς και στην χώρα μας «Οικογένειας Μπελιέ». Ως ριμέικ, το πρώτο ζητούμενο είναι αν έχει λόγο ύπαρξης ή αν πρόκειται για μια απλή «μεταγλώττιση» για εκείνους που δεν μπορούν να διαβάζουν υποτίτλους. Αν και η πλοκή του και η δομή του είναι παρεμφερής και οι βασικές (και πιο πετυχημένες) σκηνές της πρωτότυπης ταινίας υπάρχουν κι εδώ, είναι μια διαφορετική ταινία, οπότε ναι, έχει λόγο ύπαρξης.
Περισσότερα εδώ.
«Dune» του Ντενί Βιλνέβ
Από τον Πάνο Γκένα ★★★★
To «Dune» είναι ένα σοφιστικέ μπλοκμπάστερ που επωμίζεται αθέλητα μια σημαντική σταυροφορία: την πρόσκληση του κοινού στο σινεμά του μεγάλου θεάματος, των μεγάλων εικόνων, της μεγάλης οθόνης. Ακόμα κι αν πρόκειται για μία ταινία-εισαγωγή (κι αυτό είναι κάτι που έχει τα υπερ και τα κατά του), ο Βιλνέβ καταθέτει ένα μπλοκμπάστερ-μπαχαρικό, σπάνιας καλαισθησίας και αφηγηματικής βραδύτητας (με την καλή έννοια) που δεν είναι εύκολο και στουντιακά ευνόητο στις μέρες μας.
Περισσότερα εδώ.
«Μην Κοιτάτε Πάνω» του Άνταμ ΜακΚέι
Από τον Νεκτάριο Σάκκα ★★
Κομήτης κατευθύνεται ολοταχώς προς τη Γη, στην αλληγορική σάτιρα καταστροφής του Άνταμ ΜακΚέι που έρχεται καταπάνω μας με πλειάδα αστέρων (Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζένιφερ Λόρενς, Μέριλ Στριπ, Κέιτ Μπλάνσετ, Τζόνα Χιλ), αρκετό γέλιο, αλλά και προβληματική συνοχή.
Περισσότερα εδώ.
«Η Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον
Από τον Λουκά Κατσίκα ★★★1/2
Η σπουδαία δημιουργός του «Μαθήματα Πιάνου» επιστρέφει στο σινεμά μετά από δωδεκαετή απουσία, κερδίζει για τη σκηνοθεσία της το Αργυρό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας, χαρίζει στον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς έναν αξέχαστο ρόλο και βάζει πλώρη για τα Όσκαρ με ένα δραματικό γουέστερν, τις παράξενες διαθέσεις και την απρόσμενη κατάληξη του οποίου δύσκολα κανείς θα μαντέψει.
Περισσότερα εδώ.
«Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» του Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν
Από τον Ηλία Δημόπουλο ★★
Biopic για τον άνδρα (Ρίτσαρντ Γουίλιαμς) πίσω από τη ζωή δύο υπέρ-επιτυχημένων τενιστριών (Βίνους και Σερένα Γουίλιαμς). Θεωρητικά και μόνο αυτό θα αρκούσε να το υπονομεύσει σήμερα, όμως τελικά κερδίζει 6 οσκαρικές υποψηφιότητες και σοβαρή κριτική εκτίμηση στις ΗΠΑ.
Περισσότερα εδώ.
«Drive my Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι
Από τον Λουκά Κατσίκα ★★★1/2
Πανάξιος καλλιτεχνικός θρίαμβος του 2021, νικητής του βραβείου σεναρίου στις περσινές Κάννες και διεκδικητής 4 σημαντικότατων Όσκαρ (από τα οποία θα κερδίσει σίγουρα εκείνο της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας) αυτό το θαυμάσιο φιλμ αποτελεί το αποφασιστικό πέρασμα στην ευρύτερη αναγνώριση για έναν από τους ταχύτερα ανερχόμενους και πιο ενδιαφέροντες δημιουργούς στο σινεμά ετούτη τη στιγμή.
Περισσότερα εδώ.
«Πίτσα Γλυκόριζα» του Πολ Τόμας Άντερσον
Από τον Λουκά Κατσίκα ★★★1/2
Ηλιόλουστα seventies, ξένοιαστη Καλιφόρνια, πρώτοι έρωτες, το γλυκόπικρο πέρασμα στην ενηλικίωση και πίσω από την κάμερα ο συναρπαστικός σκηνοθέτης της «Αόρατης Κλωστής» και του «The Master», να παραδίδει την πιο κεφάτη και παιχνιδιάρικη ταινία του.
Περισσότερα εδώ.
«West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Από τον Πάνο Γκένα ★★★★1/2
Something's coming, something good! Ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σκηνοθέτες καταπιάνεται με το σημαντικότερο αμερικανικό μιούζικαλ. Αποτέλεσμα: μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και της καριέρας του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Περισσότερα εδώ.
«Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Από τον Νεκτάριο Σάκκα ★★★
Ταλαντούχος πνευματιστής τζογάρει τα πάντα για τη δόξα και το χρήμα καθηλώνοντας τα πλήθη με τις τάχα υπερφυσικές του ικανότητες, στο ολοσκότεινο φιλμ του ντελ Τόρο που τιμά και με το παραπάνω τη νουάρ μυθολογία, με τη συνδρομή ενός σπουδαίου καστ (Μπράντλεϊ Κούπερ, Γουίλεμ Νταφό, Τόνι Κολέτ, Ρούνι Μάρα, Κέιτ Μπλάνσετ, Ντέιβιντ Στράδερν, Ρίτσαρντ Τζένκινς και Ρον Πέρλμαν).
Περισσότερα εδώ.
Μείνετε συντονισμένοι στο ΣΙΝΕΜΑ! Την Κυριακή 27 Μαρτίου οι συντάκτες του cinemagazine.gr θα παρακολουθήσουν την 94η Τελετή Απονομής των Όσκαρ και θα ενημερώνουν διαρκώς σάιτ και σελίδες των social media με νέα και νικητές. Βάλτε κανάτες καφέ και ξενυχτίστε μαζί μας!
Διαβάστε ακόμη:
OSCARS 2022: Διαβάστε αναλυτικά τις φετινές υποψηφιότητες
Oscars 2022: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (ΙΙΙ)
Oscars 2022: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (ΙΙ)
Είδαμε το «CODA», το νέο οσκαρικό φαβορί, και γράφουμε γι’ αυτό
Μήπως το «Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι είναι μια από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών;
Βίντεο: Ένα top-10 νικητών της ιστορίας των Όσκαρ
Νέα φαβορί; «CODA» και «Μην Κοιτάτε Πάνω» ψήφισε το Σωματείο Σεναριογράφων
Ανατροπή! Το «Coda» κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών Αμερικής
BAFTA 2022: Ταινία και Σκηνοθεσία στην «Εξουσία του Σκύλου», 5 βραβεία για το «Dune»
Η Τζέιν Κάμπιον κέρδισε το μεγάλο βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών για την «Εξουσία του Σκύλου»