Πόσο βοήθησαν τα Όσκαρ τα εισιτήρια των βραβευμένων ταινιών; (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 16/03/23 - 19/03/23

Ανέβασε τα εισιτήρια του «Τα Πάντα Όλα» και της «Φάλαινας» η βράβευσή τους στα Όσκαρ; Οι απαντήσεις στην καθιερωμένη, εβδομαδιαία ανάλυση του box-office.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Πόσο βοήθησαν τα Όσκαρ τα εισιτήρια των βραβευμένων ταινιών; (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 16/03/23 - 19/03/23

Mε τις εμπορικές νέες κυκλοφορίες να απογοητεύουν – «Shazam» και «65» έκοψαν μαζί 15.009 εισιτήρια- το συνολικό box-office υπέστη φύρα άνω των 15.000 εισιτηρίων, μα διατήρησε ένα σχετικά εύρωστο σύνολο 84.328 τα συνολικά εισιτήρια. Το στοίχημα είναι όσο ανοίγει ο καιρός, τα νούμερα να παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα. Είμαστε αισιόδοξοι, δεν πιστεύουμε ότι θα επαναληφθεί η περσινή πρεμούρα να έρθει το καλοκαίρι νωρίτερα, με τα θερινά να ανοίγουν από τον…Απρίλη.

Το εντυπωσιακά καλύτερο από το προηγούμενο σίκουελ «Scream VI» παρέμεινε στην πρώτη θέση, συνεχίζοντας το καλό σερί του «τρόμου» τη φετινή σεζόν. Βρίσκεται ήδη στα 60.134, αφήνει τον κόσμο ευχαριστημένο και έχει ακόμα δυο βδομάδες μόνο του, μέχρι να έρθει ο  «Εξορκιστής του Πάπα», που βγαίνει στις 6 Απριλίου. Οι «Μούμιες» στηρίζονται από το οικογενειακό κοινό, σκεφτείτε πως είχαν αύξηση 1%, πρόσθεσαν, όμως, και 13 παραπάνω οθόνες σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο. Έχουν συμπεριφορά ανάλογη των ταινιών του ατζαμή αρχαιολόγου «Tad» και θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για το πιο επιτυχημένο animation Β’ Εθνικής της χρονιάς. Το «Κριντ 3» αρέσει, αρέσει και στη νεολαία ειδικότερα, γι’αυτό και έχει φτάσει στα 87.159, μιμούμενο την επιτυχία του στο εξωτερικό.     

Το «Ιnside» έχει κόψει 12.579 εισιτήρια, ένα πολύ ok νούμερο, αν αναλογιστούμε τη φύση της ταινίας . Η πτώση του σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα δεν σημαίνει απαραίτητα κακό word of mouth, υπό την έννοια ότι κάποιοι ίσως περίμεναν ένα πιο mainstream θέαμα και βρέθηκαν στην αίθουσα λόγω του  hype, του ελληνικού ενδιαφέροντος και της επίσκεψης του πρωταγωνιστή στα μέρη μας.

Κι ερχόμαστε στην επίδραση των Όσκαρ στα ταμεία. Με δεδομένο ότι ένας από τους μεγάλους νικητές της βραδιάς, το «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο», προβάλλεται αποκλειστικά στο Netflix και ότι ταινίες που παίζονται ακόμα, όπως το «Tar» και τα «Πνεύματα του Ινισέριν», έφυγαν με άδεια χέρια – ο Θεός του Σινεμά να συγχωρέσει το εκλογικό σώμα της Ακαδημίας- το βάρος πέφτει μοιραία στο «Τα Πάντα όλα» και στη «Φάλαινα». Η δεύτερη έχει κάνει ήδη τον φοβερό και τρομερό κύκλο της, πρόκειται, έτσι κι αλλιώς, για επιτυχία που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Πάντως, από τα 635 εισιτήρια της προηγούμενης εβδομάδας, ανέβηκε στα 1.623 αυτή την εβδομάδα, άρα χίλιοι θεατές παραπάνω, που ενδεχομένως δεν το είχαν κάνει ακόμα, πείστηκαν να δουν το ρεσιτάλ του Μπρένταν Φρέιζερ. Κι ερχόμαστε στον μεγάλο νικητή, με τίτλο «Τα Πάντα Όλα». Η ταινία, όπως όσοι παρακολουθείτε το ελληνικό box-office – και όσοι διαβάζετε τη στήλη- ξέρετε, βγήκε τον περασμένο Απρίλιο, πέρασε απαρατήρητη και μέχρι την προηγούμενη Κυριακή είχε κόψει 7.836 εισιτήρια. Αυτό το τετραήμερο έκοψε 4.076 και μαζί με τα εισιτήρια Δευτέρας με Τετάρτης, έχει φτάσει τα 12.715.

Πρακτικά δηλαδή μέσα σε μια εβδομάδα έκοψε λίγα παραπάνω από το 1/2 όσων εισιτηρίων είχε κόψει από τον περασμένο Απρίλιο κι αυτό λογαριάζεται ως θετική εξωτερικότητα του οσκαρικού της θριάμβου, όπως θα ελεγαν και οι οικονομολόγοι. Η παράλληλη «διαθέσιμότητά» της στο σπίτι δεν λέει και πολλά, εξίσου «διαθέσιμα» ήταν και το «Tar» και το «Ινισέριν» και είχαν ανοίγματα τετραημέρου μεγαλύτερα από το σύνολο της ταινίας των Ντάνιελς μέχρι την Κυριακή. Τα δεδομένα λένε ότι απλά η ταινία δεν ενδιαφέρει πολύ κόσμο στη χώρα μας. Εκτιμούμε ότι θα συνεχίσει να τραβά «περίεργους», τουλάχιστον μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, αλλά το word of mouth δεν πιστεύουμε ότι θα είναι ιδιαίτερα θετικό, καθώς το ηλικακό target group για το οποίο «μετράνε» τα Όσκαρ, δεν είναι τόσο εξοικειωμένο με την αισθητική της ταινίας και ενδεχομένως θα ψάχνει παυσίπονα μετά το πέρας της προβολής.      

Με την αγορά να ξεμένει από οσκαρικούς τίτλους και τις εταιρείες διανομής να βλέπουν το επόμενο διάστημα σαν παράθυρο για να βγάλουν υποχρεώσεις και να σώσουν οτιδήποτε αν σώζεται, τα πράγματα δεν δείχνουν ιδιαίτερα ρόδινα για τις συνοικιακές αίθουσες. Θα επεκταθούμε σε επόμενη ανάλυση επί του θέματος - δυστυχώς θα μας δοθεί η αφορμή. Αυτή την εβδομάδα θέλουμε να σταθούμε στους «Ξεριζωμένους». Έκοψαν μόλις 24 εισιτήρια όλο το τετραήμερο, αποδεικνύοντας κάτι που παρατηρήσαμε ακόμα και σε πιο βαρβάτους ντοκιμαντερίστικους τίτλους, όπως πχ. και το «Moonage Daydream», που σε μια μοναδική προβολή του στις Νύχτες Πρεμιέρας έκοψε σχεδόν όσα όταν βγήκε σε κανονική διανομή στις αίθουσες. Το ντοκιμαντέρ θέλει ειδική μεταχείριση, μπορεί να φέρει κόσμο μεν, αλλά μόνο στο πλαίσιο κάποιου event και αν η διανομή και η αίθουσα θέλουν να πειραματιστούν με το είδος σοβαρά, τα νούμερα λένε ότι καλό θα ήταν να κινηθουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Δείτε αναλυτικά το Top-10:

1.«Scream VI», 15.794 εισιτήρια, 72 οθόνες
2. «Οι Μούμιες», 12.985 εισιτήρια, 100 οθόνες  (Σύνολο: 26.934)
3. «Κριντ 3», 10.670 εισιτήρια, 52 οθόνες (Σύνολο: 87.159)
4. «Shazam! Η Οργή των Θεών», 9.067 εισιτήρια, 101 οθόνες
5.«Αργοναύτες: Η Οργή του Ποσειδώνα», 6.373 εισιτήρια, 78 οθόνες (Σύνολο 34.308)
6. «65», 5.942 εισιτήρια, 64 οθόνες
7. «Τα Πάντα Όλα», 4.076 εισιτήρια, 28 οθόνες (Σύνολο: 12.715)
8. «Τα Πνεύματα του Ινισέριν», 5.316 εισιτήρια, 48 οθόνες (Σύνολο: 41.327)
9. «Inside», 3.034 εισιτήρια, 30 οθόνες (Σύνολο: 12.579)
10.«Αστερίξ και Οβελίξ: Στον Δρόμο για την Κίνα», 2.413 εισιτήρια, 29 οθόνες (Σύνολο: 92.646)