Κάποιοι γυμνάσατε το πνεύμα σας στα θερινά σινεμά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 05/06/25 - 08/06/25)

Με δεδομένη την αργία του Αγίου Πνεύματος και τη μαζική έξοδο από τις πόλεις, δεν ήταν τόσο μεγάλη η πτώση των συνολικών εισιτηρίων, ωστόσο τα νούμερα παραμένουν απογοητευτικά. «Λίλο και Στιτς» ξανά στην πρώτη θέση, ελπιδοφόρο ξεκίνημα για το «Βερμίλιο», εντυπωσιάζει η επανέκδοση του «Μίσους» και υποδεικνύει μια (ακόμα) κατεύθυνση για την επιλογή των επανεκδόσεων. 

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Κάποιοι γυμνάσατε το πνεύμα σας στα θερινά σινεμά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 05/06/25 - 08/06/25)

Ας είμαστε δίκαιοι, με δεδομένη την αργία του Αγίου Πνεύματος και τη μεγάλη έξοδο που τη συνόδευσε, τη λες και χαμηλή την πτώση του συνόλου στο εγχώριο box-office. Ωστόσο, η Aγορά σίγουρα δεν είναι ευχαριστημένη με το νούμερο των 79.591 εισιτηρίων.

Στην κορυφή βρέθηκε και πάλι το «Λίλο και Στιτς», για το οποίο γράφαμε από τη στήλη εδώ ότι θα περάσει το «Minecraft» και θα βρεθεί στην πρώτη θέση του ετήσιου box-office εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του, κάτι που θα συμβεί μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, αν όχι στην εβδομάδα. Δεν είμαστε μάντεις, αφενός γνωρίζαμε ότι το original animation υπηρξε κολοσσιαία επιτυχία στο DVD, αφετέρου παρατηρήσαμε ότι εδώ και μια διετία ο Στιτς είναι πολύ δραστήριος στα social media. Δεν έχει φτάσει ακόμα στο σημείο να δίνει συμβουλές για σχέσεις και να λέει ανέκδοτα με τον Τοτό ή ότι η «Μακεδονία είναι Ελληνική», όπως τα Minions, αλλά σίγουρα πρόκειται για φιγούρα ευρέως αναγνωρίσιμη. Το ζήτημα είναι πως η ταινία δεν υπήρξε crossover hit για το ενήλικο κοινό, όπως το περσινό «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2», κι έτσι δεν έφερε το αναγκαίο boost για τους κινηματογράφους. Με μια ματιά στον προγραμματισμό, αυτή η ταινία φέτος δεν υπάρχει, αλλά μπορείς να την φτιάξεις με περισσότερες, όπως γνωρίζουμε όσοι έχουμε καταγράψει διψήφιες ώρες προβολής στο «Moneyball» του Μπένετ Μίλερ. 

Για τη δεύτερη θέση κονταροχτυπήθηκαν οι δυο εμπορικές νέες κυκλοφορίες. Σε ανάλογο αριθμό αιθουσών βραχεία κεφαλή πήρε η «Ballerina» με 12.854 εισιτήρια έναντι των 11.871 του «Karate Kid». Καμία ταινία δεν πρέπει να έκανε την εταιρεία της να πετάξει τη σκούφια της, καμία δεν έφερε και πίκρα στο meeting room. Βάσει του word of mouth που έχουμε διαγνώσει, η Άνα ντε Άρμας μάλλον θα διατηρήσει το προβάδισμά της μέχρι τέλους.

Άλλες παρατηρήσεις:

-Οι θετικότατες κριτικές, σε συνδυασμό με την ανάγκη του ενήλικου κοινού να δει μια καλή ταινία, έφεραν εξαιρετικό άνοιγμα για το «Vermiglio», με 5.006 εισιτήρια από 16 οθόνες. Ακόμα κι αν το επόμενο σαββατοκύριακο παρατηρηθεί μεγάλη πτώση, λόγω του ρυθμού της ταινίας, πρόκειται για το δεύτερο θερινό hit του «εναλλακτικού» κυκλώματος διανομής μετά την «Κιούκα», που έχει πιάσει τα 11.085 εισιτήρια. Και, πραγματικά, για να αναγνωρίζουμε και τα θετικά, η χώρα μας είναι από τις λίγες αγορές που μπορείς στο τέλος της χρονιάς να δεις ψηλά στα charts του ετήσιου box-office μια ταινία σαν το «Tar» ή το «Perfect Days». Kαι μπράβο μας. 

-Το «Φοινικικό Σχέδιο» έχασε σχεδόν τα 2/3 των αιθουσών του, αλλά η πτώση του ήταν μικρή. Αυτό εξηγείται, καθώς αφαιρέθηκαν οθόνες στις οποίες μάλλον δεν θα έπρεπε εξαρχής να έχει προβληθεί. Σίγουρα τα 15.386 εισιτήρια σε 12 μέρες προβολής δεν ήταν το νούμερο που περίμενε η Αγορά από τη νέα ταινία του Γουές Άντερσον, αλλά με τους αριθμούς που βλέπουμε κάθε εβδομάδα, θα το πάρουμε και θα πούμε κι ευχαριστώ.

-Πέρασε την κατοστάρα αυτή την εβδομάδα η τελευταία «Επικίνδυνη Αποστολή», ωστόσο οι αριθμοί επιβεβαιώνουν αυτό που υποθέσαμε από την πρώτη στιγμή, ότι στα μέρη μας δεν θα πιάσει το σύνολο της προηγούμενης. Μολαταύτα, θα το πάρουμε και θα πούμε κι ευχαριστώ – φοβόμαστε πως θα διαβάζετε συχνά αυτή τη φράση από τη στήλη μέσα στο καλοκαίρι.

- Βρέθηκε ξανά στο top-10 το «Μίσος» που τα πηγαίνει θαυμάσια και διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο της εμπορικότερης επανέκδοσης του καλοκαιριού, έχοντας συγκεντρώσει 5.682 εισιτήρια. Θα αναρωτιέστε γιατί στη δική μας ανάλυση τα συνολικά εισιτήρια της ταινίας είναι χαμηλότερα σε σχέση με άλλες εκεί έξω. Η απάντηση είναι ότι καταγράφουμε τα εισιτήρια που έκοψε η ταινία κατά την επίσημη επανέκδοσή της, ήτοι από 22 Μαϊου και αφαιρούμε από το σύνολο τα 1.809 που είχε συγκεντρώσει από μεμονωμένες προβολές μέσα στον χειμώνα. Καλό θα ήταν, επίσης, να είχαμε επίσημα στοιχεία και για άλλες επανεκδόσεις που προβάλλονται αυτή την περίοδο, κάτι που πιστεύουμε (ή ελπίζουμε) ότι θα διορθωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Πάντως η επιτυχία του «Μίσους» όταν η προ ετών επανέκδοσή του είχε περάσει και δεν είχε ακουμπήσει, επιβεβαιώνει μια αλλαγή στις τάσεις, την οποία αιθουσάρχες και διανομείς καλό θα ήταν να προσέξουν. Για παράδειγμα, το Cine Paris μάζευε ουρές και κρατούσε λίστα αναμομής για τα εισιτήρια των δύο προβολών του κατά Τζο Ράιτ «Pride and Prejudice», μιας ταινίας για την οποία, πριν δυο χρόνια, οι άνθρωποι του κλάδου θα σου έλεγαν «είναι πρόσφατη, έχει καεί από την τηλεόραση, θα κυνηγάς μύγες αν την παίξεις». Να, όμως, που πολλές μύγες δεν μπόρεσαν να βρουν εισιτήριο για να την παρακολουθήσουν.  

-Παρά την επιθετική προώθηση της και το (φαινομενικά) καλοκαιρινό σκηνικό, η παραδοξότητα του «Surfer» δεν έπεισε το κοινό να την τιμήσει, κόβοντας 707 εισιτήρια από 27 οθόνες. Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι η (δίκαιη) επανεκτίμηση του Νίκολας Κέιτζ την τελευταία τριετία μόνο στα social media είναι τόσο ηχηρή, τα εγχώρια ταμεία λένε μια άλλη ιστορία.

- Με δεδομένο ότι δεν πρόκειται για οικογενειακή ταινία και ότι αντίστοιχες παραγωγές συνήθως χτυπούν τριψήφια νούμερα, καθόλου άσχημα δεν ήταν τα 1.726 εισιτήρια του «Penguin Lessons». Να σημειωθεί πως είναι η μοναδική ταινία του top-10 που ακολουθεί, όπου το σύνολο αφορά μόνο το τετραήμερο και δεν έχουν προστεθεί τα εισιτήρια της Δευτέρας, καθώς το γραφείο διανομής προς το παρόν δεν τα έχει γνωστοποιήσει.

Δείτε αναλυτικά το top-10: 

1.«Λίλο και Στιτς», 27.836 εισιτήρια, 196 οθόνες (Σύνολο: 171.948)
2.«Ballerina», 12.854 εισιτήρια, 103 οθόνες (Σύνολο: 15.773 εισιτήρια)

3.«Karate Kid: Θρύλοι», 11.871 εισιτήρια,109 οθόνες (Σύνολο: 14.130 εισιτήρια)
4.«Επικίνδυνη Αποστολή: Η Εσχατη Τιμωρία», 9.722 εισιτήρια, 60 οθόνες (Σύνολο: 105.960)
5.«Vermiglio»,  5.006 εισιτήρια, 16 oθόνες (Σύνολο: 5.728 εισιτήρια)
6.«Το Φοινικικό Σχέδιο», 4.074 εισιτήρια, 22 οθόνες (Σύνολο: 15.386)
7.«Μαθήματα από έναν Πιγκουίνο» 1.726 εισιτήρια, 18 οθόνες
8.«Βλέπω το Θάνατο σου 6: Bloodlines», 1.236 εισιτήρια, 14 οθόνες (Σύνολο: 39.571)
9.«Κιούκα Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού»,981 εισιτήρια, 6 οθόνες (Σύνολο: 11.085)
10.«Το Μίσος», 767 εισιτήρια, 7 οθόνες (Σύνολο: 7.491)

 

Heaven Sounds: Ο υπέροχος κόσμος του Μπράιαν Γουίλσον (1942-2025)Λεωνίδας Χριστόπουλος: «Με τα μάτια στο μέλλον, εργαζόμαστε με ορίζοντα το 2030»