Πότε θα επιστρέψει ο κόσμος στα ελληνικά σινεμά; (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 06/06/24 - 09/06/24)

Καταλήξαμε να χαιρόμαστε που τα συνολικά εισιτήρια διατηρήθηκαν στο ίδιο, χαμηλό επίπεδο με την προηγούμενη εβδομάδα και δεν έπεσαν κι άλλο.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Πότε θα επιστρέψει ο κόσμος στα ελληνικά σινεμά; (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 06/06/24 - 09/06/24)

Για το ζήτημα των αποκαρδιωτικών εισπράξεων που παρατηρούνται φέτος το καλοκαίρι σε σχέση με τα προηγούμενα γράψαμε στην προηγούμενη ανάλυσή μας  - διαβάστε εδώ. Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε καλή είδηση την παγίωση των συνολικών εισιτηρίων στα ίδια χαμηλά επίπεδα με το προηγούμενο τετραήμερο  - στα 57.267 σταμάτησε το κοντέρ. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε τις επόμενες εβδομάδες αν είχε περάσει η Εθνική Ελλάδος στο Εuro.

Για τον Λάνθιμο γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα πως θα κόψει ό,τι είναι να κόψει το πρώτο του εντεκαήμερο και μετά θα αρχίσει η κατηφόρα. Η αλήθεια είναι ότι το κράτημα των «Ιστοριών Καλοσύνης ήταν καλύτερο από όσο αναμέναμε (πτώση 26 %) και μάλιστα με την ταινία να χάνει αρκετές οθόνες - παιζόταν σε 93 αυτή την εβδομάδα, ενώ την προηγούμενη είχε απλωθεί σε 131. Επιμένουμε ότι κατοστάρα δεν θα πιάσει, αλλά φαίνεται ότι θα κλείσει με ένα πιο ευπαρουσίαστο σύνολο. Πάντως, βλέπουμε και ακούμε ΚΑΙ θετικές γνώμες από θεατές και αυτό μπορεί να μετρήσει τελικά και η πορεία της ταινίας να μας διαψεύσει. Το βασικό εμπόδιο για την μακροζωία της είναι ότι κόβει δεύτερη προβολή από τα θερινά. Θα μας ρωτήσετε αν γεμίζει η αίθουσα, τι τον πειράζει τον αιθουσάρχη να συνεχίσει με «Ιστορίες Καλοσύνης» κι εμείς θα σας απαντήσουμε ότι δεν γεμίζουν όλες οι αίθουσες που παίζουν την ταινία και ότι, πέρα από το εισιτήριο, αν δεν αλλάζει το κοινό κατά τη διάρκεια της ημερήσιας λειτουργίας του θερινού κινηματογράφου, εύλογα έχει απώλειες και το κυλικείο - πόσες φορές να φάει και να πιεί ο ίδιος άνθρωπος κατά τη διάρκεια μιας προβολής, όταν μάλιστα έχει δώσει ήδη ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να μπει μέσα;

Το τέταρτο «Βad Boys» βρέθηκε στη δεύτερη θέση με νούμερο αντίστοιχο της «Furiosa» και του «Βασιλείου των Πιθήκων» αν και, ομολογουμένως, από λιγότερες οθόνες. Τα 10.531 ήρθαν από 76 τέτοιες όταν τον Ιανουάριο του 2020 ο προκάτοχός του είχε κόψει 11.878 από μόλις 45 και είχε θεωρηθεί απογοητευτικό νούμερο. Βέβαια, τα εισιτήρια εκείνη την περίοδο ήταν σε ανοδική τροχιά, την οποία διέκοψε βάναυσα ο κορωνοϊός. Δεν περιμένουμε το σύνολό του να προσπεράσει πολύ εκείνο της «Furiosa», που βρίσκεται στα 21.425 εισιτήρια μετά από 11 μέρες προβολής.

Άλλες παρατηρήσεις:

-Περιμέναμε άνοδο στα εισιτήρια του «Χάρι Πότερ» τώρα που περάσαμε στους «Κλήρους του Θανάτου», το γεγονός ότι το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι ημιτελές ίσως να επηρέασε τους φαν, που μειώθηκαν απειροελάχιστα σε σχέση με τον  «Ημίαιμο Πρίγκιπα» - είχε ανοίξει με 3.497. Θα εκπλαγούμε αν δεν σημειωθεί αύξηση την ερχόμενη εβδομάδα με το μεγάλο φινάλε.

- Ο «Γκάρφιλντ» ανέβασε τα ποσοστά του αυτή την εβδομάδα κατά 31 τοις εκατό. Να και κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Τα «Μυαλά που Κουβαλάς 2» θα πάρουν τη σκυτάλη την ερχόμενη εβδομάδα, αλλά η ταινία αυτή έχει ακόμα ψωμί.

- Πανωλεθρία υπέστη το ντεμπούτο της Ισάνα Νάιτ Σιάμαλαν με 2.142 εισιτήρια από 45 οθόνες. Εδώ που τα λέμε, και ο πατέρας της δεν τα είχε πάει τρομακτικά καλύτερα τρία καλοκαίρια πριν. Το «Οld», που είχε ανοίξει τέλη Ιουλίου και γι’ αυτό αποτελεί καταλληλότερο μέτρο σύγκρισης, είχε ξεκινήσει την καριέρα του με 3.756 εισιτήρια από 39 οθόνες. Σκεφτείτε ότι τους «Παρατηρητές» πέρασαν ακόμα και τα «Ταρώ του Θανάτου» στη δεύτερη εβδομάδα τους και με κακό word of mouth. Δεν έπεισαν την πιτσιρικαρία να τους τιμήσει στα multiplex, χώρια που η υπερπροσφορά τρόμου και η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου επηρέασε πολύ το είδος. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι η πτώση των επιδόσεων των ταινιών τρόμου ξεκίνησε λίγο αφού μεγάλη αλυσίδα multiplex ανέβασε την τιμή εισόδου στα 9.5 ευρώ.

- 989 από 5 οθόνες είχε φέρει η «Παγίδα του Νόμου», 1.429 από 6 το «Ghost Dog: O Τρόπος του Σαμουράι». Θα πούμε για ακόμα μια φορά ότι αυτό είναι καλό σημάδι για τις φετινές επανεκδόσεις κι ας είναι συγκριτικά χλιαρότερο το ξεκίνημα εκείνης του «Θέε μου τι σου Κάναμε». Πρόκειται για πιο πρόσφατη ταινία, έχει παιχτεί αρκετά στην τηλεόραση και είναι ακόμα νωπές οι αναμνήσεις  των σίκουελ.  Μπορεί σε πρώτη φάση τα αποτελέσματα του πειράματος να μην είναι ενθαρρυντικά ώστε να δημιουργηθεί trend και να επανέλθουν στα θερινά ταινίες όπως «οι Άθικτοι» ή η «Οικογένεια Μπελιέ», αλλά δεν θα μετανιώσει κιόλας η εταιρεία διανομής για το ρίσκο της.

- Για την τιμή του εισιτηρίου τα γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα, θα θέλαμε να παραθέσουμε και μια παράμετρο ακόμα. Μήπως του χρόνου δεν πρέπει να κρατήσουμε τις «καλές» ταινίες μας για το καλοκαίρι, αλλά να τις απλώσουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ώστε να μην μένουν τα σινεμά σχεδόν τρεις μήνες χωρίς ελκυστικό πρόγραμμα; Δυστυχώς, δεν είναι εθισμός η έξοδος στο σινεμά στη χώρα μας, αλλά περιστασιακή συνήθεια και η δεύτερη ξεχνιέται εύκολα. 

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.«Ιστορίες Καλοσύνης», 15.986 εισιτήρια, 96 οθόνες (Σύνολο: 48.814)
2.«Bad Boys: Ride or Die», 10.531 εισιτήρια, 76 οθόνες
3.«Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα», 5.930 εισιτήρια, 76 οθόνες (Σύνολο: 68.612)
4.«Furiosa: A Mad Max Saga», 4.141 εισιτήρια, 64 οθόνες (Σύνολο: 21.425)
5.«Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος 1», 3.320 εισιτήρια, 13 οθόνες
6.«Τα Ταρώ του Θανάτου», 2.620 εισιτήρια, 33 οθόνες (Σύνολο: 10.121)
7.«Οι Παρατηρητές», 2.142 εισιτήρια, 46 οθόνες
8. «Θεέ μου, τι σου Κάναμε;», 1.792 εισιτήρια, 14 οθόνες
9.«Η Τελευταία Συνεδρία του Φρόιντ», 1.624 εισιτήρια, 21 οθόνες (Σύνολο: 15.157)
10.«Φανταστικοί Φίλοι», 1.589 εισιτήρια, 39 οθόνες (Σύνολο: 10.226)

Οταν το σινεμά «βγήκε» από τη ντουλάπα: H queer πλευρά του κινηματογραφικού ερωτισμού«Αν ζούσε σήμερα ο Ευριπίδης θα έγραφε σενάρια»: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Μιχάλης Κακογιάννης