Eurovision - Σινεμά 1-0 (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 09/05/24 - 12/05/24)

Εικονική η μεγάλη άνοδος των συνολικών εισιτηρίων, καθώς το τετραήμερο του Πάσχα είναι λειψό. Υπάρχει η δικαιολογία της Eurovision και του Ολυμπιακού, αλλά στην πραγματικότητα όλοι περιμένουμε την βελτίωση του καιρού και το άνοιγμα των θερινών.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Eurovision - Σινεμά 1-0 (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 09/05/24 - 12/05/24)

Οι φίλοι της στήλης θα παρατηρήσατε ότι δεν είχαμε ανάλυση του box-office την προηγούμενη εβδομάδα. Με το τετραήμερο του Πάσχα λειψό, καθώς Μεγάλη Παρασκευή και Μεγάλο Σάββατο πολλά σινεμά δεν λειτουργούσαν και με την αργία της Τρίτης να …αποσυντονίζει τα γραφεία διανομής, οι πληροφορίες ήρθαν αργά, ήταν συγκεχυμένες, έτσι θεωρήσαμε φρονιμότερη την αποχή. Ακριβώς λόγω της ιδιάζουσας φύσης του τετραημέρου, δεν έχει νόημα οποιαδήποτε σύγκριση – το σύνολο 59.576 εισιτηρίων δείχνει σε μεγάλη άνοδο, σε σχέση με τα 17.095 που κόπηκαν τότε, αλλά στην πραγματικότητα είναι νούμερα από εκείνα που ακούς και κλαις

Βέβαια, υπάρχουν δυο παράμετροι που οφείλουμε να συνυπολογίσουμε. Την Πέμπτη είχε Ολυμπιακό, σε σημαντική ρεβάνς που θα οδηγούσε (και τελικά οδήγησε) την ομάδα του Πειραιώς ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση ευρωπαϊκού τροπαίου, αλλά και μικρό τελικό Eurovision με Μαρίνα Σάττι, το δε Σάββατο ήταν ο μεγάλος τελικός, κάτι που σίγουρα επηρέασε την προσέλευση και ας μην φαίνεται εκ πρώτης όψεως στα νούμερα – το Σάββατο παρέμεινε η πιο δημοφιλής μέρα. Τέλος, και ο καιρός έκοψα δουλειά από τα θερινά που έχουν ανοίξει ήδη.

Στην πρώτη θέση βρίσκουμε, αναμενόμενα, τον «Γκάρφιλντ». Το word of mouth της ταινίας είναι θετικό, το δεύτερο «Inside Out» βγαίνει μέσα Ιουνίου, άρα θα βλέπουμε τη γούνα του στο top-10 για πολλές εβδομάδες ακόμα και (μάλλον) στις ψηλές θέσεις. Δημοφιλές franchise δεν ήταν ποτέ ο «Πλανήτης των Πιθήκων» στη χώρα μας, ανήκει και σε είδος που, πλην εξαιρέσεων, σημειώνει χαμηλές πτήσεις, άρα πάλι καλά να λέμε που έπιασε πενταψήφιο νούμερο – ναι, τα προηγούμενα πήγαν καλύτερα σε απόλυτους αριθμούς, αλλά είχαν κυκλοφορήσει σε άλλους εισπρακτικούς καιρούς. Μιλώντας για χαμηλές πτήσεις, ο «Κασκαντέρ» βγήκε τη Δευτέρα, για νέα κυκλοφορία λογαριάζεται, τα χαμηλά του νούμερα επίσης δεν μας εκπλήσσουν, εκείνο που μας εκπλήσσει είναι ότι οι αναλυτές στο εξωτερικό κάνουν λόγο για «πρωτότυπη» ταινία. Ναι, εννοούν ότι δεν βασίζεται σε franchise ή σε κάποιο brand name πέρα από εκείνο του πρωταγωνιστή του, αλλά το promo υλικό του σε generic κωμωδία δράσης παραπέμπει, δεν μπορεί η αποτυχία του να σηματοδοτεί εμπορική ήττα για τις «πρωτότυπες» ταινίες, ας είμαστε σοβαροί.

To «Μην ανοίγεις την πόρτα» πρέπει να είναι η πιο front-loaded ταινία με άνοιγμα άνω των 40 χιλιάδων εισιτηρίων που μπορούμε να θυμηθούμε. Το σύνολο των 133.945 εισιτηρίων συνιστά μεγάλη επιτυχία μεν, αλλά φαίνεται ότι δεν θα καταφέρει ούτε να διπλασιάσει το άνοιγμά της (81.666). Φαίνεται ότι, πλην του (πολυάριθμου) hardcore κοινού των Unboxholics, η ταινία δεν μπόρεσε να γοητεύσει πολλούς περισσότερους – κάτι που περιμέναμε λόγω του νωχελικού ρυθμού της.

Άλλες γενικές παρατηρήσεις:

-Αξίζει ένα comeback στα θερινά το «Challengers», αν είχε διανεμηθεί αργότερα, ενδεχομένως θα μπορούσε να καταφέρει μέχρι και σαραντάρα. Με τα τωρινά δεδομένα, φαίνεται ότι θα κλείσει στο κατώτατο όριο χειμερινών επιτυχιών της κατηγορίας του  - το εύρος είναι 25 με 40 χιλιάδες εισιτήρια.

- Ίσως αδικείται λόγω Πάσχα, αλλά η «Κάμαρα με τα Μυστικά» είναι κατά γενική ομολογία η πιο αδύναμη ταινία της σειράς Χάρι Πότερ, ενδεχομένως ο «Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν» να την έχει προσπεράσει τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές.  

- Με δυο ταινίες με τριψήφιο αριθμό στο top-10 και τη μια κάτω από το φράγμα των 500 εισιτηρίων, δεν κάνουμε δουλειά.

- Το «Πολύδροσο» του Αλέξανδρου Βούλγαρη έκοψε 293 εισιτήρια με μια προβολή στο ανανεωμένο Σινέ Παρί. Οι καιρικές συνθήκες είναι λιγότερο ευνοϊκές από τις περσινές την αντίστοιχη περίοδο, ο Λάνθιμος καραδοκεί και κλέβει αίθουσες και προβολές,  αλλά ίσως η ταινία καταφέρει να προσπεράσει το τελικό νούμερο των περσινών «Μπάσταρδων» (3.652 εισιτήρια). Το word of mouth, μια φορά, θα είναι καλύτερο.

- Στα 16 χιλιάδες εισιτήρια φαίνεται ότι θα κλείσει το «Civil War». Πάλι καλά, να λέμε, με δεδομένο ότι στην Ελλάδα το brand name της Α24 είναι ανύπαρκτο.

Δείτε αναλυτικά το top-10: 

1.«Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα», 17.974 εισιτήρια, 133 οθόνες, (Σύνολο: 17.974)
2.«Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων», 10.183 εισιτήρια, 92 οθόνες
3.«Ο Κασκαντέρ», 8.866 εισιτήρια, 93 οθόνες (Σύνολο: 17.996)
4. «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», 6.701 εισιτήρια, 54 οθόνες (Σύνολο: 133.945)
5.«Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν», 4.568 εισιτήρια, 9 οθόνες
6.«Kung Fu Panda 4», 3.069 εισιτήρια, 46 οθόνες (Σύνολο:146.410)

7. «Οι Αντίπαλοι», 2.728 εισιτήρια, 30 οθόνες (Σύνολο : 19.115)
8. «Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων», 1.385 εισιτήρια, 33 οθόνες
9. «Ο Χάρι Πότερ και η Κάμαρα με τα Μυστικά», 684 εισιτήρια, 4 οθόνες (Σύνολο: 5.546)
10. «Άμπιγκεϊλ», 457 εισιτήρια, 4 οθόνες (Σύνολο: 12.862)

Κέιτ Μπλάνσετ: 5 + 1 ερμηνείες για μια ηθοποιό - μανιφέστο Βίντεο: Ποιες ταινίες σας τρόμαζαν όταν ήσασταν παιδιά;