Έγκλημα και Θλίψη (Ελληνικό Box-office - Τετραήμερο 15/09-18/09)

Έπεσε στα 74.266 εισιτήρια το σύνολο αυτό το τετραήμερο και πάλι καλά είναι. Στην ανάλυση αυτής της εβδομάδας στεκόμαστε σε μια ταινία η δυναμική της οποίας υπερεκτιμήθηκε και σε μια άλλη που καθυστέρησε δραματικά να βγει στις αίθουσες.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Έγκλημα και Θλίψη (Ελληνικό Box-office - Τετραήμερο 15/09-18/09)

Με 74.266 εισιτήρια σύνολο δεν μπορούμε να είμαστε παραπονεμένοι, αν και καλομάθαμε τελευταία, καθώς επί τρία συναπτά τετραήμερα το σύνολο προσέγγιζε την κατοστάρα. Μιλώντας για κατοστάρες, μια τέτοια έχουν δεδομένη ο Κλούνεϊ και η Τζούλια Ρόμπερτς που κι αυτή την εβδομάδα προσέλκυσαν κόσμο στις αίθουσες. Από κοντά ακολούθησαν και τα «Minions», που κυνηγούν το «Τοp Gun Maverick» για την πρώτη θέση του 2022 και, με την έλλειψη σοβαρού παιδικού ανταγωνισμού, σύντομα θα τον προσπεράσουν. Το τελευταίο έκοψε αλλά 450 εισιτήρια και έχει φτάσει συνολικά τα 280.985 εισιτήρια. Ακόμα κι αν η ταινία χτυπάει άσχημα στα αντιμιλιταριστικά σου αντανακλαστικά – μια γενιά κριτικής έχει αναπτύξει ισχυρά τέτοια- δεν μπορεί να μην χαίρεσαι γι’αυτό το σπάνιο στις μέρες μας φαινόμενο μιας ταινίας που εξακολουθεί να προσελκύει κόσμο μετά από τόσες εβδομάδες προβολής.

Από την κίνηση του «Ορφανού» διαπιστώνουμε και κάτι άλλο, ότι σιγά σιγά παίρνουν τα σκυτάλη από τα θερινά οι χειμερινοί κινηματογράφοι και ότι το κοινό των multiplex εφεξής θα τους προτιμά. Κι ερχόμαστε στο «Τρίγωνο της Θλίψης» και στα «Εγκλήματα του Μέλλοντος». Και οι δυο ταινίες γυρίστηκαν στην Ελλάδα, κατά πόσο μετράει αυτό στη συνείδηση του κοινού είναι μεγάλη συζήτηση. Το κοινό σημείο ανάμεσά τους είναι ότι αμφότερες και, καθεμία στα μεγέθη της, δεν δούλεψαν. Το «Τρίγωνο της Θλίψης» πλασαρίστηκε σε πάρα πολλές οθόνες, λες και πρόκειται για λαϊκή κωμωδία – μια εξυπνακίστικη arthouse χοντράδα είναι για τον υπογράφοντα, αλλά η κριτική αποτίμηση της ταινίας δεν αφορά την παρούσα στήλη, θα τα πούμε άλλη στιγμή. Τα 8.911 εισιτήρια ίσως να μην φαίνονται άσχημα με μια πρώτη ματιά, μέχρι να διαπιστώσεις ότι σημειώθηκαν σε 60 (!) οθόνες. Θέλετε αναλογία; Το «Τετράγωνο» του ίδιου σκηνοθέτη, στο μουσείο του οποίου κάλλιστα θα μπορούσε να είναι έκθεμα το «Τρίγωνο της Θλίψης», όπως σημείωσε εύστοχα ένας φίλος, είχε κάνει 6.862 εισιτήρια σε 8 οθόνες. Και όχι, δεν μετράει η δικαιολογία ότι ήταν άλλες εποχές τότε, ούτε έχει αλλάξει τόσο η αγορά. Εδώ και μήνες ο κόσμος πηγαίνει και πάλι σινεμά, στηρίζει ακόμα και πιο «δύσκολες» ταινίες, το λένε τα νούμερα. Για να είμαστε δίκαιοι, κάποια θερινά κινήθηκαν καλύτερα, απλά υπερεκτιμήθηκε η δυναμική της ταινίας, οπότε η κατανομή των εισιτηρίων ήταν σκέτη...ναι, καλά μαντέψατε, θλίψη.

Όσο για τον Κρόνενμπεργκ, υπήρξε θύμα καθυστερημένης εξόδου. Δεν υποστηρίζουμε ότι αν έβγαινε πχ. τέλη Μαϊου ή αρχές Ιουνίου θα έβγαιναν οι αιθουσάρχες με ντουντούκα και θα φωνάζαν «ένας, ένας, μην σπρώχνεστε», έτσι κι αλλιώς οι πιο ιδιοσυγκρασιακές δημιουργίες του Καναδού ποτέ δεν δούλευαν στα ταμεία, είχαν απλά το πιστό κοινό τους. Ε, αυτό το κοινό έχει δει ήδη την ταινία εδώ και μήνες και η πείρα του φετινού καλοκαιριού έδειξε ότι το μοντέλο της αναβολής για την «κατάλληλη στιγμή» δεν δουλεύει για όλες τις ταινίες. Όπως έχει η κατάσταση, δυστυχώς αυτό που μπορούμε να πούμε για τον Κρόνενμπεργκ, καθαρά εισπρακτικά μιλώντας, είναι ότι «έφαγε» προβολές από τον «Μαιγκρέ», ο οποίος, όπως γράφουμε εδώ και εβδομάδες, οδεύει προς τα 20.000 εισιτήρια και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο σπρώξιμο – ο περισσότερος κόσμος έμαθε για την ύπαρξη της ταινίας, όταν την είδε στη μαρκίζα του συνοικιακού του κινηματογράφου. Είναι καλά τα νούμερα, με λίγο μεγαλύτερη (προ)ώθηση θα μπορούσαν να είναι και εξαιρετικά.

Με τα εισιτήρια που έκανε η «Κόρη» (453 σε 5 οθόνες) μάλλον θα αποχωρήσει ήσυχα από τα σινεμά, «ήσυχη» ταινία είναι έτσι κι αλλιώς και, αν μας ρωτάτε, δεν θα λείψει και σε πολύ κόσμο. Τέλος, γλυκιά ταινία ο «Άνθρωπος με τις Απαντήσεις», σίγουρα κάπως θα βοηθήσει την κατάσταση η προβολή του σε καλό μαγαζί από την Δευτέρα, αλλά πήγε λίγο σαν αρνί στη σφαγή - το κοντέρ έγραψε 121 εισιτήρια σε τρεις οθόνες.

Δείτε το top-10:
1. «Εισιτήριο για τον παράδεισο», 23.781 εισιτήρια, 132 οθόνες (Σύνολο: 76.440)
2. «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου», 12.683 εισιτήρια, 118 οθόνες, (Σύνολο: 242.047)
3. «Το ορφανό: Ο πρώτος φόνος», 11.312 εισιτήρια, 65 οθόνες (Σύνολο: 11.312)
4. «Το τρίγωνο της θλίψης», 8.911 εισιτήρια, 60 οθόνες (Σύνολο: 8.911 )
5. «Η DC λεγεώνα από τα σούπερ κατοικίδια», 5.061 εισιτήρια, 72 οθόνες (14.259)
6. «Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες», 4.824 εισιτήρια, 67 οθόνες (Σύνολο: 66.675)
7. «Πτώση», 1.148 εισιτήρια, 12 οθόνες (Σύνολο: 11.906)
8. «Παιχνίδι μίσους», 834 εισιτήρια, 17 οθόνες (Σύνολο: 834)
9. «Ο επιθεωρητής Μαιγκρέ και το μυστήριο της νεκρής κοπέλας», 661 εισιτήρια, 9 οθόνες (Σύνολο: 18.985)
10. «Εγκλήματα του μέλλοντος», 658 εισιτήρια, 21 οθόνες (Σύνολο: 1.152)