Mε το χαμόγελο στα χείλη δεν πάνε οι αίθουσες μπροστά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 17/10/24 - 20/10/24)

Επανάληψη σκηνικού με το αντίστοιχο περσινό τετραήμερο, όταν βρέθηκε και πάλι ένα horror στην κορυφή, ταινίες που προβλήθηκαν με επιτυχία στις Νύχτες Πρεμιέρας είχαν φαγωθεί μεταξύ τους και το σύνολο εισιτηρίων είχε προβληματίσει ελαφρώς.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Mε το χαμόγελο στα χείλη δεν πάνε οι αίθουσες μπροστά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 17/10/24 - 20/10/24)

Σαν να βλέπουμε σε replay το αντίστοιχο τετραήμερο της περσινής χρονιάς ήταν αυτό εδώ – άνευ Τέιλορ Σουίφτ όμως. Στην πρώτη θέση βρέθηκε μια ταινία τρόμου με μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες. Πέρυσι ήταν το επαίσχυντο «Εxorcist: Believer» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν με 33.570 εισιτήρια από 104 οθόνες, φέτος το «Smile 2» με 32.021 εισιτήρια από 106 οθόνες. Το «Ζούμε τη Στιγμή» έπαιξε τον ρόλο των «Περασμένων Ζωών», μόνο που το δεύτερο είχε κόψει 6.734 εισιτήρια από μόλις 9 οθόνες, ενώ τα 6.958 του πρώτου ήρθαν από 56 οθόνες. Υπήρξε, επίσης, και πάλι μια (απρόσφορη)απόπειρα εξαργύρωσης της επιτυχημένης προβολής «καλλιτεχνικών» τίτλων στις Νύχτες Πρεμιέρας. Πέρσι είχαμε τα «Ξερά Χόρτα» με 1.117 εισιτήρια από 12 οθόνες, τη «Shayda» με 503 από 9 οθόνες και το «Anselm 3D» με 159 από 2 οθόνες. Η  φετινή σούμα λέει 1.184 εισιτήρια για την «Ηλιαχτίδα μου» από οθόνες, 614 εισιτήρια για το «Θηρίο» από τις…περσινές Νύχτες Πρεμιέρας και άγνωστο αριθμό εισιτηρίων για τη «Σύντομη Ιστορία μιας Οικογένειας». Θύμα αυτού του αλληλοσπαραγμού έπεσε και το «Kneecap», το οποίο έκοψε 1.153 εισιτήρια από οθόνες.

Τα διδάγματα από την πανομοιότυπη συμπεριφορά του εγχειρήματος, στα μάτια μας είναι τα εξής:
α) η αγορά δεν μπορεί να στηρίξει τόσο πολλούς «καλλιτεχνικούς» τίτλους ανά εβδομάδα απευθυνόμενους πάνω κάτω στο ίδιο κοινό
β) το συγκεκριμένο κοινό ίσως να χρειάζεται ένα μικρό διάλειμμα μετά το φεστιβάλ, δεδομένα έχει δει αρκετές ταινίες, δύσκολα μπορεί να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό τόσο σύντομα.
γ) η αναγωγή μιας ταινίας σε προβολή που ο σινεφίλ δεν πρέπει να χάσει απαιτεί χρόνο και κόπο από την πλευρά του εκάστοτε διανομέα, δεν θα μετατραπεί σε τέτοιο μόνο επειδή προβλήθηκε στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ, ακόμα κι αν αυτό είναι οι Νύχτες Πρεμιέρας ή το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
δ) ο συνετός προγραμματισμός ωφελεί τους πάντες, η υπερφόρτωση κανέναν.

 Στα αξιοσημείωτα της εβδομάδας είναι ότι το «Ατίθασο Ρομπότ» είχε μια πολύ μικρή πτώση της τάξεως του 16% που μεταφράζεται σε θετικό word of mouth για την ταινία, η οποία βρίσκεται στα 32 χιλιάδες εισιτήρια. Ναι, τις επόμενες εβδομάδες θα χάσει εισιτήρια από τον «Πόρκι και τον Ντάφι», θα χάσει και λίγα ακόμα και από τα συνήθη, ανυπόληπτα μικυμάου, που έρχονται από πιθανά κι απίθανα μέρη του πλανήτη, αλλά ο πραγματικά σοβαρός ανταγωνισμός έρχεται στις 28 Νοεμβρίου από τη «Βαϊάνα 2» - άρα έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της.

Πολύ χλιαρό το σύνολο των 84.910 εισιτηρίων, σίγουρα προβληματίζει, αν και δεν είναι απαραίτητα κακό. Θεωρητικά το ερχόμενο τετραήμερο με «Venom» και «Αnora» θα πρέπει να δούμε κάτι μεγαλύτερο, εμείς θα πούμε ότι αν το σύνολο βρεθεί στα ίδια επίπεδα, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι.

Δείτε αναλυτικά το top-10:
1.«Smile 2», 32.021 εισιτήρια, 106 οθόνες
2. «Το Ατίθασο Ρομπότ», 13.298 εισιτήρια, 107 οθόνες (Σύνολο: 32.038)
3.«Ζούμε τη Στιγμή», 6.958 εισιτήρια, 56 οθόνες
4. «Joker: Τρέλα για Δύο», 5.708 εισιτήρια, 65 οθόνες (Σύνολο: 130.340)
5.«Εγώ ο Απαισιότατος 4», 5.374 εισιτήρια, 48 οθόνες (Σύνολο: 341.938)
6. «The Apprentice», 2.336 εισιτήρια, 26 οθόνες (Σύνολο: 2.464)
7.«Μικροί Ηρωες σε Δράση», 1.972 εισιτήρια, 34 οθόνες (Σύνολο: 10.344)
8. «200% Λύκος», 1.825 εισιτήρια, 38 οθόνες
9.«Bagman», 1.817 εισιτήρια, 15 οθόνες (Σύνολο: 10.649)
10. «Γάτος Δεκάψυχος», 1.428 εισιτήρια, 20 οθόνες (Σύνολο: 12.614)

«Τα Φώτα της Ράμπας» του Τσάρλι Τσάπλιν άναψαν σαν σήμεραΧρόνια πολλά Κατρίν Ντενέβ: Η τελευταία ιέρεια της Γαλλίας