Αν και περάσαμε και πάλι σε εύρωστο σύνολο – 108.258 εισιτήρια- σε κάποιους μπορεί να φαντάζει απογοητευτικό, δεδομένης της εξόδου του «Λίλο και Στιτς» και της «Επικίνδυνης Αποστολής». Ωστόσο υπάρχουν δύο σημαντικές παραμέτροι που επηρέασαν το χαμηλότερο του αναμενόμενου αποτέλεσμα. Η μια είναι το μπασκετικό Final Four, η επίδραση του οποίου φαίνεται στο γεγονός ότι τα συνολικά εισιτήρια της Παρασκευής ήταν ελαφρώς κατώτερα από εκείνα της Πέμπτης. Αν είχε περάσει κάποια από τις δύο ομάδες - ή και οι δυο – στον τελικό της Κυριακής, θα βλέπαμε ανάλογη πτώση και την Κυριακή, ωστόσο εκεί ήρθε για να κάνει την χαλάστρα ο καιρός. Ο λόγος που δεν είχαμε, όμως, πτώση αρκετή για να πέσει το σύνολο σε πενταψήφιο νούμερο, είναι επειδή οι τρεις βασικές ταινίες του τετραημέρου δουλεύουν ΚΑΙ στις κλειστές αίθουσες – την Κυριακή την πλήρωσαν τα θερινά, με τα περισσότερα «καλά μαγαζιά» να παίζουν άλλους τίτλους.
Στην κορυφή βρέθηκε, αναμενόμενα, το «Λίλο και Στιτς», ένας τίτλος που πρόκειται να εκθρονίσει το «Minecraft» από την πρώτη θέση του ετήσιου box-office - η ταινία του Τζάρεντ Χες βρίσκεται στα 202.053 εισιτήρια και μας αποχαιρετά σιγά σιγά. Το εντυπωσιακό είναι ότι το άνοιγμα της live-action ταινίας της Ντίσνεϊ πέρασε σημαντικά το σύνολο της «Επικίνδυνης Αποστολής», που είχε και δύο έξτρα μέρες από τα previews του περασμένου σαββατοκύριακου, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά τη δυναμική του οικογενειακού κοινού. Φυσικά, η τελευταία ταινία αυτής της ανεπανάληπτης κινηματογραφικής σειράς δράσης έχει διάρκεια απαγορευτική για πολλές προβολές μέσα στη μέρα, στα δε θερινά σηκώνει μόνο μια και αυτό αναμένεται να δυσκολέψει τον προγραμματισμό της. Η προηγούμενη ταινία είχε ανοίξει με 45.467 εισιτήρια και είχε κλείσει με ένα σύνολο 154.688 εισιτηρίων. Είναι ένας πολύ ενδιαφέρων γρίφος αν ετούτη θα καταφέρει να φτάσει το συγκεκριμένο νούμερο. Το «Dead Reckoning» βγήκε στην καρδιά του καλοκαιριού, που αρκετές από τις χειμερινές αίθουσες ήταν κλειστές – άρα έκοψε τόσα εισιτηρία από λιγότερες προβολές KAI λιγότερες οθόνες, καθώς είχε ανοίξει σε 153.Το «Final Reckoning» έκανε τον ίδιο αριθμο εισιτηρίων σε 6 μέρες αντί για 4 και αυτό το τετραήμερο παιζόταν σε 177 οθόνες. Η πρόβλεψη μας είναι πως, όταν έρθει η ώρα της τελικής σούμας, ο προκάτοχός του θα έχει το πάνω χέρι.
Το «Final Destination: Bloodlines» πέρασε το φράγμα των 30 χιλιάδων εισιτηρίων μεν, ωστόσο το νούμερο αποδεικνύει ότι είναι ένας τίτλος που δεν σημαίνει τόσα πολλά για τη σημερινή πιτσιρικαρία. Το σύνολό του θα ξεπεράσει μεν εκείνο του «Until Dawn», αλλά αν το τελευταίο είχε αρέσει, θα έπιανε πενηντάρα. Είναι πιθανό, μετά τη «γνωριμία» του Θανάτου με τη νεολαία, το επόμενο σίκουελ να πάει ψηλότερα.
Άλλες παρατηρήσεις:
-Όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα, η «Κιούκα» όντως έπιασε το σύνολο του «Πολύδροσου» την Τετάρτη και τραβά προς τη δόξα του διψήφιου νούμερου. Έχασε 5 οθόνες μεν, πέφτοντας από τις 17 στις 12, κάτι που εξηγεί μέρος της πτώσης, αλλά η πτώση της θα ήταν μικρότερη, αν είχε στη διάθεσή της τη Ριβιέρα για τέσσερις αντί για δύο ημέρες και, φυσικά, αν δεν έβρεχε και δεν έπφετε η θερμοκρασία την Κυριακή. Το σύνολό της ταινίας βρίσκεται στα 7.342 εισιτήρια. Σε ίδιες μέρες προβολής και σε σημαντικά λιγότερες οθόνες, το «Καλοκαίρι της Κάρμεν» είχε κόψει 8.962 εισιτήρια, κάτι που υποδεικνύει ότι η ταινία του Κωστή Χαραμουντάνη δύσκολα θα πιάσει την «Κάρμεν», την οποία «επισήμως» είχαμε αφήσει τον περασμένο Αύγουστο στα 15.443 εισιτήρια - έκοψε μερικά ακόμα στη συνέχεια, για τα οποία δεν έχουμε ενημέρωση.
- Ενθαρρυντικό το άνοιγμα του «Μίσους» για τις καλοκαιρινές επανεκδόσεις. Η ταινία του Ματιέ Κασοβίτς έκοψε 1.896 εισιτήρια από 11 οθόνες. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα η πορεία των φετινών επανεκδόσεων, καθώς περιλαμβάνουν και αρκετά πιο «δύσκολες» ταινίες, από το «Αλφαβίλ» του Γκοντάρ και το «Vagabond» (!) της Ανιές Βαρντά ως την «Ώρα του Λύκου» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και τη «Γεύση του Κερασιού» του Αμπάς Κιαροστάμι.
-Αν δεν έβρεχε και δεν έπεφτε η θερμοκρασία, είναι πιθανό το «Oh Canada» να προσέγγιζε τα εισιτήρια του «Μίσους», καθώς είχε ένα δυνατό Σάββατο - αλλά και τις διπλές οθόνες πανελλαδικά. Δεν είναι ταινία για θερινό, οφείλουμε ναα πούμε, μα από την άλλη γνωρίζουμε ότι τα ονόματα τραβούν ένα κοινό μεγαλύτερης ηλικίας.
-Όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, το «Thunderbolts*» φαίνεται ότι θα κλείσει την πορεία του λίγο πιο κάτω από το σύνολο του «Captain America: Brave New World», τον οποίο είχαμε αφήσει περίπου στις 61 χιλιάδες.
- Αποδεικνύεται συνέχεια και με κάθε τρόπο ότι η σοσιομιντιακή δημοφιλία ενός δημιουργού και η παρακινηματογραφική ζωή των καρέ από το έργο του δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε εισιτήρια κι αυτό φαίνεται πολύ έντονα στην περίπτωση του Λεός Καράξ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το «Ηoly Motors» με το ζόρι και μετά από πολλές εβδομάδες είχε προσεγγίσει το σύνολο των 2 χιλιάδων εισιτηρίων – κι όμως- σε περίοδο παχιών αγελάδων. Συνεπώς καμία εντύπωση δεν μας προξενεί το γεγονός ότι το μεσαίου μήκους «C’est pas Moi» έκοψε 92 εισιτήρια σε 2 οθόνες.
1.«Λίλο και Στιτς» - 54.173 εισιτήρια, 213 οθόνες
2.«Επικίνδυνη Αποστολή: Η Εσχατη Τιμωρία» - 34.116 εισιτήρια, 177 οθόνες (Σύνολο: 46.138)
3.«Βλέπω το Θάνατο σου 6: Βloodlines», 5.818 εισιτήρια (Σύνολο: 30.052)
4.«Μια Ταινία Minecraft», 2.130 εισιτήρια, 37 οθόνες (Σύνολο: 202.053)
5.«Κιούκα, Πριν Το Τέλος Του Καλοκαιριού», 1.988 εισιτήρια, 12 οθόνες (Σύνολο: 7.342)
6.«To Μίσος», 1.896 εισιτήρια, 11 οθόνες
7. «Oh, Canada» - 1.366 εισιτήρια, 24 οθόνες
9.«Ο Λογιστής 2», 9.974 εισιτήρια, 9 οθόνες (Σύνολο: 59.219)
10.«Hurry Up Tomorrow», 722 εισιτήρια, 10 οθόνες (Σύνολο: 4.830)