Γυρίσατε; (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 22/08/24 - 25/08/24)

Η θεαματική αύξηση του συνόλου των εισιτηριών μαρτυρά μεγάλη επιστροφή από τις διακοπές, καθώς και την έξοδο της μεταγλωττισμένης κοπιας του τέταρτου «Απαισιότατου».

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Γυρίσατε; (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 22/08/24 - 25/08/24)

Τα νούμερα του box-office λένε ότι επιστρέψατε από τις διακοπές και πήγατε θερινό σινεμά. Εξαιρετικό το σύνολο των 126.584 εισιτηρίων. Βασικός τροφοδότης των αιθουσών ήταν η τέταρτη ταινία του «Απαισιότατου», που έκοψε 77.082 εισιτήρια – δείτε τι διαφορά κάνει η μεταγλώττιση, το προηγούμενο τετραήμερο είχε κυκλοφορήσει μόνο η υποτιτλισμένη κόπια, με την ταινία να σταματάει στα 12.561 εισιτήρια, αλλά να καταλαμβάνει και πάλι την πρώτη θέση.

Το αξίωμα «κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα» βρήκε εφαρμογή στην περίπτωση της «Παγίδας», που σε πολλά σινεμά παιζόταν σε διπλή προβολή με τον «Απαισιότατο» και πέτυχε άνοιγμα που ο Σιάμαλαν είχε να δει καιρό. Αν λογαριάσουμε την «Παγίδα» για horror, με αυτό το άνοιγμα βρέθηκε στη δεύτερη θέση του είδους για το έτος, πίσω μόνο από το εγχώριο παράδοξο του «Μην Ανοίγεις την Πόρτα». Ωστόσο, η ταινία δύσκολα θα φτάσει το σύνολο του «Longlegs» που βρίσκεται στα 65.441 εισιτήρια και έχει σχεδόν εξαπλασιάσει (!) το άνοιγμά του. Πρόκειται για τρομερό επίτευγμα, ειδικά για ταινία τρόμου που βγήκε μέσα στο κατακαλόκαιρο.    

Το «Deadpool & Wolverine» θα ξεπεράσει σύντομα και άνετα τα 300 χιλιάδες εισιτήρια και λίγω πάνω από αυτά φαίνεται ότι θα κλείσει την επιτυχημένη του πορεία. Η έκπληξη της εβδομάδας ήταν το «Widow Clicquot» που άνοιξε με 6.045 εισιτήρια από 15 οθόνες, δηλαδή από χαμηλότερο αριθμό αιθουσών σε σχέση με πολλές κυκλοφορίες αντίστοιχης κατηγορίας. Μένει να δούμε αν θα κρατήσει τις αίθουσές του ή αν πρόκειται για τη συνήθη «αρπαχτή», που κάνει ένα ωραίο άνοιγμα και στο τέλος της καριέρας της δεν έχει καταφέρει να το διπλασιάσει. Αν μας ρωτάτε, εδώ ίσως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ένα μίνι hit.   

Υπερβολικές οι 11 οθόνες για το «20.000 Είδη Μελισσών», πάνω που πηγαίναμε να πανηγυρίσουμε για τα 1.693 εισιτήρια του arthouse τίτλου, μας κόπηκε απότομα η φόρα. Αντίθετα, οι επανεκδόσεις θριάμβευσαν με την κισλοφσκική «Μικρή Ιστορία για έναν Φόνο» να φέρνει 1.442 από 4 οθόνες, την «Ανατομία ενός Εγκλήματος» 1.341 εισιτήρια από 3 και το «Έγκλημα στον Νείλο 1.112 εισιτήρια από τη βραδινή προβολή του Cine Paris – εδώ είχαμε ευτυχές πάντρεμα ταινίας και αίθουσας. Μιλώντας για επανεκδόσεις, όλο το καλοκαίρι βλέπουμε την «Ερωτική Επιθυμία» του Γουόνγκ Καρ Βάι, που λογαριάζεται για επανέκδοση του 2021, να έχει σταθερή παρουσία στα θερινά. Έχει φτάσει τα 14.126 εισιτήρια στο σύνολο, αλλά τα μισά από αυτά είχαν κοπεί εκείνη τη σεζόν.

Τέλος, το ίδιο τετραήμερο κατά πάσα πιιθανότητα καταγράφηκε και η μεγαλύτερη στουντιακή αποτυχία της χρονιάς. Το «Borderlands», που κυκλοφόρησε άνευ δημοσιογραφικής προβολής, κριτικών, βαϊων και κλάδων έκοψε μόλις 796 εισιτήρια από 24 αίθουσες. 

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.«Εγώ ο Απαισιότατος 4», 77.082 εισιτήρια, 217 οθόνες (Σύνολο: 98.950)
2.«Η Παγίδα», 17.699 εισιτήρια, 127 οθόνες
3.«Deadpool & Wolverine», 8.282 εισιτήρια, 53 οθόνες  (Σύνολο: 289.375)
4.«Clicquot: Η Γυναίκα Πίσω από τον Μύθο», 6.045 εισιτήρια, 15 οθόνες 
5.«Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2», 2.712 εισιτήρια, 34 οθόνες (Σύνολο: 638.069)
6.«20.000 Είδη Μελισσών», 1.693 εισιτήρια, 11 οθόνες
7.«Μικρή Ιστορία για Ενα Φόνο»,  1.442 εισιτήρια, 4 οθόνες
8.«Ανατομία Ενός Εγκλήματος», 1.341 εισιτήρια, 3 οθόνες 
9.«Longlegs», 1.155 εισιτήρια, 19 οθόνες (Σύνολο: 65.441)
10.«Εγκλημα στον Νείλο», 1.122 εισιτήρια, 1 οθόνη 

Χρόνια πολλά Ντέιβιντ Φίντσερ! Ο εσχατολόγος της Generation XΤο 2ο «Joker» προ των πυλών: Cover story του Variety αναδεικνύει τον Τοντ Φίλιπς