Παρέλαση στους δρόμους, μα όχι στους κινηματογράφους (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 24/10/24 - 27/10/24)

Χλιαρές οι εισπράξεις (και) αυτού του τετραημέρου, παρά τον ερχομό του «Venom» και της «Anora».

Aπό τον Γιάννη Βασιλείου
Παρέλαση στους δρόμους, μα όχι στους κινηματογράφους (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 24/10/24 - 27/10/24)

Έχουμε μπει στη χειμερινή σεζόν και, όπως κάθε χρόνο, πρόκειται για «άλλη πίστα» σε σχέση με το καλοκαίρι. Απαιτείται μια εκ νέου γνωριμία του κοινού με την εμπειρία της χειμερινής αίθουσας – αυτό ισχύει σταθερά, ειδικά μετά την πανδημία και την καραντίνα, και η «Γιορτή του Σινεμά» είναι θετική δράση αλλά ημίμετρο, αν μας ρωτάτε. Αν δεν βλέπουμε σύνολα εφάμιλλα του καλοκαιριού, σε πρώτη φάση οφείλεται σε αυτή τη μετάβαση. Ναι, τα 90.957 εισιτήρια αυτού του τετραημέρου συνιστούν μια μικρή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά όχι λόγο για πανηγύρια με χάρτινα καπέλα και πίπιζες.

Στην κορυφή βρέθηκε ο τρίτος «Venom», διατηρώντας το ίδιο νούμερο με την προηγούμενη περιπέτειά του - μια επίδοση θετική, με δεδομένο ότι η υποδοχή εκείνης της ταινίας από τους φαν δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Ακριβώς από κάτω έχουμε το «Smile 2», που πηγαίνει καλά, αλλά δύσκολα θα επαναλάβει τα νούμερα της πρώτης ταινίας, όσο boost κι αν πάρει από τη Γιορτή του Σινεμά. Τα 187.705 εισιτήρια του πρώτου «Smile», βέβαια, είχαν σημειωθεί σε εποχή με χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου στα multiplex – μια διόλου αμελητέα παρατήρηση.

Το «Wild Robot» είχε ακόμα μια χαμηλή πτώση, της τάξεως του 29%, και συνολικά εισιτήρια 45.139. Είναι αριθμοί δυσανάλογοι της ποιότητας και της αποδοχής του αλλά τη σούμα θα την κάνουμε στο τέλος – έχει ακόμα δρόμο η ταινία. Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε την «Anora», του Χρυσού Φοίνικα, των οσκαρικών φιλοδοξιών και των (υπερ)θετικών κριτικών. Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε το φιλμ με προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη, επειδή το «Red Rocket» δεν βγήκε ποτέ στις αίθουσες, επειδή το «Florida Project» βγήκε σε άλλες εποχές και σε μικρό κύκλωμα διανομής κι επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό των εισιτηρίων δεν κόπηκε από θεατές που πήγαν να δουν την «καινούργια ταινία του Σον Μπέικερ». Τα 9.150 εισιτήρια θεωρητικά θα ήταν ένα εξαιρετικό νούμερο, πρακτικά ήρθαν από 56 οθόνες και μετατρέπονται σε χλιαρό, το οποίο μπορεί να θερμανθεί από τις επιδόσεις της ταινίας στη συνέχεια. Σε σχέση με «οσκαρικούς» τίτλους που δούλεψαν στα ταμεία μέσα στην τελευταία διετία πάντως, η αρχική επίδοση δεν είναι ο καλύτερος οιωνός.

Μιλώντας για οιωνούς, τα previews της Εμιλία Περέζ σε 7 οθόνες έφεραν 401 εισιτήρια πίσω, 256 από 4 στην Αθήνα και 159 από 3 στη Θεσσαλονίκη. Ελπίζεις απλώς να μην επικοινωνήθηκαν σωστά στο κοινό – τα έχουμε ξαναπεί, οι κριτικές της εβδομάδας, μεταξύ των άλλων λειτουργιών τους, βοηθούν και στην πληροφόρηση των θεατών.

Δείτε το top-10 (τα σύνολα συμπεριλαβάνουν και τις εισπράξεις της Δευτέρας 28 Οκτωβρίου): 

1.«Venom: Η Τελευταία Πράξη», 31.222 εισιτήρια, 104 οθόνες (Σύνολο: 37.601)
2. «Smile 2», 18.243 εισιτήρια, 91 οθόνες (Σύνολο: 71.069)
3.«Το Ατίθασο Ρομπότ», 9.471 εισιτήρια, 100 οθόνες (Σύνολο: 45.139)
4.«Anora», 9.150 εισιτήρια, 56 οθόνες (Σύνολο: 11.550)
5.«Εγώ ο Απαισιότατος 4», 5.650 εισιτήρια 47 οθόνες (Σύνολο: 349.754)
6.«Πώς να Σώσετε Eναν Μάγο», 3.183 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο: 3.864)
7.«Ζούμε τη Στιγμή», 2.809 εισιτήρια, 34 οθόνες (Σύνολο: 14.173)
8.«Joker: Τρέλα για Δύο», 2.026 εισιτήρια, 19 οθόνες (Σύνολο: 134.880)
9. «Μικροί Ηρωες σε Δράση», 905 εισιτήρια, 27 οθόνες (Σύνολο: 11.758)
10.«200% Λύκος», 881 εισιτήρια, 30 οθόνες (Σύνολο: 2.878)

Tέρι Γκαρ (1944-2024) - H αιώνια λιακάδα ενός ακατάβλητου χαμόγελουΠολ Μόρισεϊ (1938-2024): Ορφανό το νεοϋορκέζικο underground μιας αξέχαστης εποχής