Από τους Θοδωρή Δημητρόπουλο, Μανώλη Κρανάκη, Ιωάννα Παπαγεωργίου, Δέσποινα Παυλάκη
Με το «Watchmen» και το «Star Τrek» να ανοίγουν εντυπωσιακά μέσα στους τρεις προσεχείς μήνες τη νέα κινηματογραφική σοδειά, ακολούθως σας παρουσιάζουμε τις πρώτες εικόνες και πληροφορίες από τις ταινίες που θα μονοπωλήσουν την καινούργια χρονιά και θα σας κάνουν να χάσετε τον ύπνο σας!
Μη βιαστείτε να εντοπίσετε παραλείψεις. Ακολουθεί και δεύτερο μέρος ... λίαν προσεχώς!
ΙΟΥΛΙΟΣ
«Ρublic Εnemies» του Μάϊκλ Μαν
Με τους Τζόνι Ντεπ, Κρίστιαν Μπέιλ, Μπίλι Κρούνταπ, Μαριόν Κοτιγιάρ
Από τον Αλ Καπόνε μέχρι τους Μπόνι και Κλάιντ, η Αμερική πάντα έμοιαζε γοητευμένη από την άγρια ομορφιά των καταραμένων αντιηρώων της, εξ ου και η μυθοπλασία της πάντα φύλαγε γι αυτούς μια περίοπτη θέση ένοχου θαυμασμού. Στην καινούρια του ταινία, ο Μάικλ Μαν μας μεταφέρει στη δεκαετία του 30, στην εποχή των «Δημοσίων Κινδύνων», εκείνων δηλαδή των κακοποιών που το FBI θεωρούσε εν δυνάμει επικίνδυνους για την δημόσια ασφάλεια. Η ταινία του περιγράφει το κυνήγι που εξαπέλυσε το FBI απέναντι σε έναν τέτοιο «δημόσιο κίνδυνο», τον φημισμένο ληστή τραπεζών Τζον Ντίλινγκερ, απ ότι ακούγεται με ακρίβεια που κατά κανόνα απουσιάζει από τέτοιου είδους κινηματογραφικές εξιστορήσεις. Πράγμα αναμενόμενο, καθώς το σχέδιο είχε αρχικά ξεκινήσει ως προτεινόμενη μίνι σειρά για το καλωδιακό κανάλι ΗΒΟ που φημίζεται για την ιστορική ακρίβεια των παραγωγών του. Το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κολοσσού σταδιακά εξανεμίστηκε όταν ο δημιουργός Μπράιαν Μπερό επέλεξε να καταγράψει την ιστορία αρχικά σε μορφή έντυπου ντοκουμέντου. Εστω κι έτσι, όμως, το βιβλίο εκδόθηκε και βρήκε το δρόμο του προς τη μεγάλη οθόνη, όταν ενδιαφέρθηκε γι αυτό ο Μάικλ Μαν. Ο οποίος εδώ βρίσκεται στην ευτυχή θέση να μπορεί να θέσει αντιμέτωπους δύο πολύ καλούς ηθοποιούς:τον Τζόνι Ντεπ ως Ντίλινγκερ και τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο του διώκτη του, πράκτορα Μέλβιν Πέρβις. Από εκεί και έπειτα, το ζήτημα είναι αν ο σπουδαίος δημιουργός θα μπορέσει να αγγίξει ξανά το μεγαλείο ενός «Ιnsider». Πάνε κάμποσα πια χρόνια από την περίοδο των αριστουργημάτων του, μήπως ήρθε ο καιρός να παραδώσει ξανά ένα; Θ.Δ.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
«Τaking Woodstock» του Ανγκ Λι
Με τους Ντιμίτρι Μάρτιν, Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, Εμίλ Χιρς, Λιβ Σράιμπερ, Πολ Ντάνο, Γιουτζίν Λέβι
Μα ποιος είναι ο Ντιμίτρι Μάρτιν; Ενας παντελώς άγνωστος στην Ελλάδα νεαρός κωμικός, ο οποίος αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα δημιουργία του Ανγκ Λι, αφότου ο παραγωγός του φιλμ τον ανακάλυψε σε ένα βιντεάκι του youtube. Αυτό, όμως, δεν είναι το μόνο παράξενο στην καινούργια ταινία του Ταβανέζου σκηνοθέτη. Εχοντας γεμίσει τη φιλμογραφία του με καλοζυγισμένα δράματα, ο Λι αποφάσισε ότι, εν όψει της επιδείνωσης της οικονομικής κρίσης και της μάλλον δυσοίωνης εισόδου της νέας χρονιάς, ήρθε η ώρα να ελαφρύνει λίγο την κατάσταση Το «Τaking Woodstock» είναι μια ανάλαφρη κωμωδία για έναν κρυφογκέι κτηνίατρο που ανοίγει τον δρόμο για το γνωστό φεστιβαλικό δρώμενο της sixties ποπ κουλτούρας και των πεντακοσίων χιλιάδων θεατών, παραχωρώντας στους διοργανωτές το μοτέλ των συντηρητικών γονιών του και πείθοντας τον γείτονα να τους νοικιάσει τη φάρμα του, ώστε να χρησιμεύσει ως συναυλιακός χώρος. Από ένα άκρως δελεαστικό επιτελείο ηθοποιών ξεχωρίζει, λόγω εξεζητημένου χαρακτήρα που υποδύεται, ο Λιβ Σράιμπερ, στον ρόλο ενός τραβεστί ονόματι Βίλμα.Δ.Π.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
«Ιnglourious Βasterds» του Κουέντιν Ταραντίνο
Με τους Μπραντ Πιτ, Μάικ Μάιερς, Νταάν Κρούγκερ, Ντάνιελ Μπρουλ, Ιλάι Ροθ
Την περίοδο του Β Παγκοσμίου Πολέμου μια ομάδα αιχμαλώτων γίνονται εκτάκτως στρατιώτες με αποστολή να εκτελέσουν Ναζί. Πολλούς Ναζί. Τους οποίους, στην παράλληλη ιστορία του φιλμ, έχει στο στόχαστρό της και μια νεαρή εβραιοπούλα που ζητά εκδίκηση για το θάνατο των γονιών της. Αυτός είναι ο κεντρικός αφηγηματικός άξονας της πολυαναμενόμενης νέας δουλειάς του Κουέντιν Ταραντίνο, που επιστρέφει φέτος με ένα πολυετές του πάθος (το σενάριο είναι γραμμένο ήδη πριν από το «Κill Βill»)και ταυτόχρονα με τη μεγαλύτερη ταινία της καριέρας του, ένα «σπαγγέτι γουέστερν αλλά με εικονογραφία Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου», όπως προτιμά να το αποκαλεί ο ίδιος. Η ταινία αποτελεί εν μέρει διασκευή της πολεμικής περιπέτειας «Ιnglorious Βastards» του Εντζο Καστελάρι, αλλά αναμένεται να έχει γίνει πλουσιότερη, γεμάτη με τις ποπ επιρροές και εμμονές του Κουέντιν, εξ ου και το «πείραγμα» του τίτλου κατά το αστειότερο και πιο περίεργο. Η δομή θα είναι παρόμοια με τη χωρισμένη σε κεφάλαια δράση του «Κill Βill», πρωταγωνιστής θα είναι ο Μπραντ Πιτ (και ένα μάτσο ακόμα απολαυστικοί Χολιγουντιανοί καρατερίστες σε κόντρα ρόλους) ενώ τη μουσική υπογράφει ο θρύλος Ενιο Μορικόνε, ικανοποιώντας έτσι ένα από τα μεγαλύτερα όνειρα του σκηνοθέτη που πάντοτε ήθελε να δει τις εικόνες του ντυμένες με τους ήχους του αγαπημένου του κινηματογραφικού συνθέτη. Πιστεύετε ότι υπάρχει πιο σίγουρο στοίχημα για το κινηματογραφικό 2009; Θ.Δ.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
«Αntichrist» του Λαρς Φον Τρίερ
Με τους Γουίλεμ Νταφό, Σαρλότ Γκενσμπούργκ
Εγκαταλείποντας παροδικά το σινεμά (ποιος τον πίστεψε;), αφήνοντας στην άκρη την τριλογία της Αμερικής (U=Dogville, S=Manderlay, Α=;) και μπερδεύοντας ακόμη περισσότερο τους θαυμαστές του (και μη) με το σαν - να - μην - είναι - δικο - του «Αφεντικο Για Ολες Τις Δουλειές», ο ικανός για όλα και ακόμη περισσότερα Δανός επιστρέφει στην ενεργό δράση πρώτη φορά με μια ταινία είδους και, πιο συγκεκριμένα, με ένα καθαρόαιμο θρίλερ. Το ήδη προκλητικά τιτλοφορούμενο ως «Αντίχριστος» αφηγείται την ιστορία ενός ψυχιάτρου (Γουίλεμ Νταφό) που θα αναγκάσει τη γυναίκα του (Σαρλότ Γκενσμπούργκ) να μετακομίσουν στο μέρος όπου η τελευταία φοβάται περισσότερο από την ίδια της τη ζωή, προκειμένου να ξεπεράσουν τον αιφνίδιο θάνατο του γιου τους. Η πίστη τους πως ο κόσμος κατοικείται αποκλειστικά από το κακό συνδέεται άρρηκτα με μία έρευνα που έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν η σύζυγος και η οποία θα φέρει στο φως ανομολόγητα μυστικά. Οι πρώτες δοκιμαστικές προβολές μιλούν για τη μεγάλη και (τρομακτική) συνάντηση του «Ηostel» με τη «Δασκάλα Του Πιάνου», για μια εναρκτήρια σκηνή που ξεπερνάει την ανθρώπινη φαντασία και για την πρώτη φορά που κάτι τόσο αποκρουστικό κινηματογραφείται με τόσο ποιητικό τρόπο.Μ.Κ.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
«Τhe Ιnformant» του Στίβεν Σόντερμπεργκ
Με τους Ματ Ντέιμον, Μέλανι Λίνσκι, Τομ Γουίλσον
Το μεγαλύτερο καρφί στην ιστορία της corporate Αμερικής δεν ήταν τελικά ο Τζέφρι Γουίγκαντ του «Τhe Ιnsider» αλλά ο Μαρκ Γουίτακερ του επερχόμενου «Τhe Ιnformant», που είχε βγάλει τα άπλυτα της κολοσσιαίας εταιρείας Archer Daniels Midland στη φόρα, δύο χρόνια νωρίτερα. Μπορεί ο Ματ Ντέιμον να διαδέχεται την περίπτωση Ράσελ Κρόου δέκα ολόκληρα χρόνια μετά, αλλά παραμένει το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος που τόλμησε ποτέ να χαντακώσει μεγάλα συμφέροντα στην ιστορία των ΗΠΑ! Το «Τhe Ιnformant» βρίσκεται ήδη στο στάδιο του post-production ενώ ο πραγματικός κ. Γουίτακερ δηλώνει ενθουσιασμένος με την επιλογή του Ματ Ντέιμον ως κινηματογραφικό του alter ego, παρ όλο που ο ηθοποιός αναγκάστηκε να εξαφανίσει τις γραμμώσεις του Bourne κάτω από αρκετές στρώσεις μεσοαστικού λίπους. Καλώς ήρθατε στην Αμερική των executives! Δ.Π.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
«Los Abrazos Rotos» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
Με τους Πενέλοπε Κρουζ, Λόλα Ντουένιας, Ρόζι Ντε Πάλμα
Συνεχίζοντας τη συνεργασία του με τη διαρκώς αυξανόμενης ερμηνευτικής αξιοπιστίας Πενέλοπε Κρουζ, ο υπέροχος Πέδρο επιχειρεί κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά, αφηγούμενος μια ερωτική ιστορία τεσσάρων προσώπων που εκτυλίσσεται σε δύο δεκαετίες και είναι γυρισμένη σε στυλ που παραπέμπει σε αμερικανικά φιλμ νουάρ. Η νέα του μούσα πρωταγωνιστεί τόσο στις «Σπασμένες Αγκαλιές» όσο και στην ταινία-μέσα-στην-ταινία με τίτλο «Κoρίτσια Και Βαλίτσες», η οποία δίνει στον δημιουργό την ευκαιρία να εμπλουτίσει το δράμα με κωμικές νότες που παραπέμπουν στην πιο πρώιμη περίοδο της καριέρας του. Χάρη σε αυτή τη δομή, ο Πέδρο επισκέπτεται ξανά τις προ εικοσαετίας δουλειές του και, κυρίως, τις «Γυναίκες Στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» στις οποίες και παραπέμπει το «Κορίτσια Και Βαλίτσες», χωρίς να διακόψει όμως τη φυσική εξέλιξη της ώριμης περιόδου του. Οπως εξάλλου λέει κι ο ίδιος, το «Volver» έκλεισε γι αυτόν έναν θεματικό κύκλο «ταινιών για το είδος των οικογενειών που έχουν μετακομίσει από αγροτικές περιοχές στην πόλη προς αναζήτηση ευημερίας». Ωρα για κάτι καινούργιο. Θ.Δ.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Shutter Ιsland» του Μάρτιν Σκορσέζε
Με τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μαρκ Ράφαλο, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Εμιλι Μόρτιμερ, Μισέλ Γουίλιαμς, Μαξ φον Σίντοφ
Τέταρτη συνεργασία για το δίδυμο των Σκορσέζε-ΝτιΚάπριο, πρώτη μετά τον οσκαρικό θρίαμβο του «Πληροφοριοδότη» που απέφερε στον θρυλικό δημιουργό το πρώτο αγαλματίδιο της καριέρας του. Εδώ ο Ντι Κάπριο ενώνει τις δυνάμεις του με τον σταθερά έξοχο Μαρκ Ράφαλο και μαζί ερμηνεύουν δύο αστυνομικούς που διερευνούν την εξαφάνιση ενός ασθενούς από νοσοκομείο για παρανοϊκούς εγκληματίες (το οποίο ονομάζεται «Αshecliffe», που επίσης αποτελεί εναλλακτικό τίτλο για την ταινία) σε νησί ανοιχτά της Μασαχουσέτης, μέχρι που ένας τυφώνας τους καθηλώνει εκεί. Το εντυπωσιακό καστ συμπληρώνουν παρουσίες μεταξύ άλλων των Μισέλ Γουίλιαμς, Μαξ φον Σίντοφ, Πατρίσια Κλάρκσον. Η ταινία αποτελεί μεταφορά του προ πενταετίας μυθιστορήματος του Ντένις Λιχέιν, συγγραφέα του «Μystic River», το οποίο διασκεύασαν για την οθόνη ο ελπιδοφόρος σεναριογράφος Στίβεν Νάιτ του «Επικίνδυνες Υποσχέσεις» αλλά και η φρικτή Λαέτα Καλογρίδη του «Αλεξάνδρου» και μερικών τηλεοπτικών αποτυχιών. Αυτό που έχει ενδιαφέρον σε αυτό εδώ το θρίλερ, το οποίο μάλλον μας προϊδεάζει για επιστροφή σε έναν Σκορσέζε της εποχής του «Cape Fear», είναι το κατά πόσον η οσκαρική δικαίωση αφαίρεσε από τις πλάτες του ένα βάρος ολοένα και μεγαλύτερο, που ένιωθες αγχωτικά να σκεπάζει σχεδόν όλες τις ταινίες του εδώ και περίπου μια δεκαετία. Θ.Δ.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Βright Star» της ΤζέΪν Κάμπιον
Με τους Αμπι Κόρνις, Μπεν Γουίσοου, Πολ Σνάιντερ, Κέρι Φοξ
Δέκα χρόνια μετά τον αμφιλεγόμενο «Ιερό Καπνό» και έξι μετά το ακόμα πιο αμφιλεγόμενο και παταγωδώς αποτυχημένο «Η Σκοτεινή Πλευρά Του Πάθους», η Νεοζηλανδή δημιουργός των αριστουργηματικών «Sweetie», «Ενας Αγγελος Στο Τραπέζι Μου» και «Μαθήματα Πιάνου» δοκιμάζει να ανακτήσει τη χαμένη της αίγλη, αφηγούμενη έναν αναπάντεχο, μεγάλο και πέρα για πέρα αληθινό έρωτα. Με πυξίδα της μια πολυπολιτισμική, φρέσκια αλλά ταλαντούχα ομάδα ηθοποιών και χάρτη της τα μελαγχολικά τοπία της καταπράσινης, εγγλέζικης φύσης επιστρέφει στο Λονδίνο του 1818 για να γίνει μάρτυρας της αγάπης που γεννιέται απρόοπτα και ωριμάζει αργά ανάμεσα στον νεαρό ποιητή Τζον Κιτς (Γουίσοου) και την αθυρόστομη νεαρή γειτόνισσά του (Κόρνις), που μοιάζει να συγκινείται μόνο από τη μόδα. Η ποίηση θα τους φέρει ασφυκτικά κοντά, πριν τους χωρίσει ο θάνατος έναν χρόνο αργότερα, προτρέποντας τον Κιτς να μας αφήσει βαριά κληρονομιά τον στίχο «για πάντα χώρια, για πάντα νέοι» Ι.Π.