Προσεχώς στις αίθουσες, Vol. 2

Σας παρουσιάζουμε τις πρώτες εικόνες και πληροφορίες από τις ταινίες που θα μονοπωλήσουν την καινούργια χρονιά και θα σας κάνουν να χάσετε τον ύπνο σας! Μέρος δεύτερο.

Προσεχώς στις αίθουσες, Vol. 2

Από τους Θοδωρή Δημητρόπουλο, Μανώλη Κρανάκη, Ιωάννα Παπαγεωργίου, Δέσποινα Παυλάκη


Σας παρουσιάζουμε τις πρώτες εικόνες και πληροφορίες από τις ταινίες που θα μονοπωλήσουν την καινούργια χρονιά και θα σας κάνουν να χάσετε τον ύπνο σας! Μέρος δεύτερο.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Where The Wild Things Αre» του ΣπάΪκ Τζόουνς

Με τους Κάθριν Κίνερ, Μαξ Ρέκορντς, Φόρεστ Γουίτακερ

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Η πολύπαθη κινηματογραφική διασκευή του κλασικού αμερικανικού παραμυθιού διά χειρός Σπάικ Τζόουνς κυκλοφορεί επιτέλους στις αίθουσες, κατόπιν αρκετής γκρίνιας και πλειάδας αποτυχημένων δοκιμαστικών προβολών που έστειλαν αμέτρητα παιδάκια στο σπίτι τους κλαίγοντας από τρόμο. Κάνεις τελικά δεν ξέρει πόσο βαθιά έβαλε το χεράκι της η Warner και τι είδους συμβιβασμούς αναγκάστηκε να κάνει ο σκηνοθέτης του «Στο Μυαλό Του Τζον Μάλκοβιτς» για να μεταφέρει την ιστορία του μικρού Μαξ που εξαφανίζεται σε έναν φανταστικό κόσμο αλλόκοτων πλασμάτων, όταν η μητέρα του τον στέλνει στο δωμάτιό του για τιμωρία. Οι φήμες που κυκλοφόρησαν πέρσι τέτοια εποχή, ότι η εταιρεία είχε σκοπό να ξαναγυρίσει την ταινία από την αρχή, διαψεύστηκαν- με στελέχη της Warner να ορκίζονται σε ό,τι είχαν ιερό πως πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν το όραμα του εκκεντρικού σκηνοθέτη.

Υστερα από αυτό, μένει κανείς να ευχηθεί στην ταινία και στον δημιουργό της καλό κατευόδιο στις αίθουσες.Δ.Π.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Τhe Road» του Τζον Χίλκοτ

Με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Κόντι Σμιτ-Μακφί, Σαρλίζ Θερόν, Γκάι Πιρς, Ρόμπερτ Ντιβάλ

Η εφιαλτική περιπλάνηση ενός πατέρα κι ενός γιου στη ρημαγμένη, μετά-αποκαλυπτική Αμερική συγκαταλεγόταν στα αδιαφιλονίκητα φαβορί για τα επόμενα Οσκαρ πριν καν ολοκληρωθεί. Οχι άδικα. Πρωταγωνιστής της είναι ο περσινός υποψήφιος στον πρώτο ρόλο για τις «Επικίνδυνες Υποσχέσεις» Μόρτενσεν, πλαισιωμένος από τους ήδη οσκαρούχους Θερόν και Ντιβάλ. Σκηνοθέτης της ο Αυστραλός δημιουργός του πολύ καλού μετά-γουέστερν «Τhe Ρroposition». Και βάση της ένα πολυσυζητημένο βιβλίο του Κόρμακ ΜαΚάρθι - το τρίτο (μετά το ατυχές «Ολα Τα Ομορφα Αλογα» αλλά και το βραβευμένο πέρυσι με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας «Καμία Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους») που αναπνέει στο κινηματογραφικό πανί. Η απόφαση, όμως, της παραγωγού εταιρίας Weinstein Co. να αναβάλει την (αρχικά ορισμένη στις 14/11/2008) πρεμιέρα του φιλμ προκαλεί ανησυχίες. Θέλησε να κρατήσει ένα από τα λιγοστά (εξαιτίας της απεργίας των σεναριογράφων) δυνατά χαρτιά της για το 2009 (ακολουθώντας το παράδειγμα των Warner και Paramount, όσον αφορά τον έκτο «Χάρι Πότερ» και το «Soloist» αντίστοιχα) ή φοβάται το ζοφερό κλίμα αυτής της φουτουριστικής ελεγείας; Ι.Π.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Sherlock Ηolmes» του Γκάϊ Ρίτσι

Με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τζουντ Λο, Ρέιτσελ ΜακΑνταμς

Ο παραγωγός Λάιονελ Γουίνγκραμ χρειάστηκε να κάνει κόμικ το όραμά του για μια ακόμα αναβίωση του -δια... πένας Σερ Αρθουρ Κόναν Ντόιλ- δαιμόνιου ντετέκτιβ, ώστε να πείσει την εταιρία Warner να το πραγματοποιήσει. Σύντομα, όμως, η ιδέα του για μια μεταμοντέρνα, κατάλληλη από 13 και άνω εκδοχή των περιπετειών του Σέρλοκ Χολμς, που εκτός από εκκεντρικός διανοούμενος θα είναι πλέον και ατρόμητος ήρωας δράσης (με τους εθισμούς του απλά να υπονοούνται), έγινε ένα από τα πιο μεγαλεπήβολα σχέδια του μεγάλου στούντιο για το 2009. Αφενός, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ανέλαβε τον κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ομώνυμο ρόλο, έχοντας μόλις πετύχει το απόλυτο comeback με το «Ιron Μan» και την «Τροπική Καταιγίδα». Αφετέρου ο Γκάι Ρίτσι ανέλαβε τη σκηνοθεσία, έχοντας μόλις σκοράρει χάρη στο «RocknRola» τις θετικότερες κριτικές της καριέρας του από την εποχή της «Αρπαχτής» (2000) και αμέτρητα πρωτοσέλιδα (εξαιτίας του επεισοδιακού χωρισμού του από τη Μαντόνα). Οι πάντα αξιοπρόσεκτοι Τζουντ Λο και Ρέιτσελ ΜακΑνταμς, καθώς και η υπόσχεση για μια υποβλητική, ψηφιακή αναβίωση του θεοβρώμικου και θεοσκότεινου Λονδίνου του προ-προηγούμενου αιώνα, δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα κερασάκια στην τούρτα. Θ.Δ.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Τhe Βox» του Ρίτσαρντ Κέλι

Με τους Κάμερον Ντιάζ, Τζέιμς Μάρσντεν, Φρανκ Λαντζέλα

Ενα ζευγάρι (ερμηνευμένο από τους Κάμερον Ντίαζ και Τζέιμς Μάρσντεν) δέχεται επίσκεψη από έναν μυστηριώδη άγνωστο (ο Φρανκ Λαντζέλα που, ως τότε, μπορεί και να έχει ένα Οσκαρ στην κατοχή του) ο οποίος τους δίνει ένα κουτί και τους προσφέρει μια μακάβρια επιλογή: αν πατήσουν το κουμπί που βρίσκεται πάνω στο κουτί, ένας άνθρωπος άγνωστος σε αυτούς θα πεθάνει. Σε ανταμοιβή θα λάβουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Η ενδιαφέρουσα ιδέα προέρχεται από μια σύντομη ιστορία του Ρίτσαρντ Μάθεσον («Ι Am Legend») που δημοσιεύτηκε το 1970 στο αμερικανικό Playboy και μετέπειτα διασκευάστηκε με ένα παντελώς διαφορετικό φινάλε για την τηλεοπτική «Ζώνη του Λυκόφωτος». Το αν ο απρόβλεπτος Ρίτσαρντ Κέλι θα επιλέξει να εστιάσει στον ψυχολογικό τρόμο του σκηνικού ή στις ηθικές συνέπειες της όποιας επιλογής του ζευγαριού αναμένεται να εξακριβωθεί. Αλλά σε πολλούς αρκεί και μόνο το γεγονός ότι θα δούμε επιτέλους νέα ταινία του στη μεγάλη οθόνη, αρκετά χρόνια αφού υποστήκαμε τα πετσοκομμένα κάδρα στο DVD του αριστουργήματος «Donnie Darko» και αφού περιμέναμε ένα χρόνο για την κυκλοφορία απευθείας σε DVD μιας προσωρινής (;) βερσιόν του παρεξηγημένου «Southland Τales». Το ότι η μουσική του «Βox» θα αποτελείται από πρωτότυπες συνθέσεις των Arcade Fire μας δίνει έναν ακόμα λόγο να περιμένουμε την ταινία πώς και πώς. Θ.Δ.


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
«Τhe Fantastic Mr. Fox» του Γουές Αντερσον

Με τις φωνές των Κέιτ Μπλάνσετ, Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπιλ Μάρεϊ, Τζέισον Σουόρτσμαν, Αντζέλικα Χιούστον

Χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο την τεχνική του stop-motion, ο Γουές Αντερσον θα επιχειρήσει κάτι νέο στην καριέρα του, διασκευάζοντας το ομώνυμο παιδικό βιβλίο του Ρόαλ Νταλ σε ταινία κινουμένων σχεδίων. Σε αυτό, τρεις ευκατάστατοι αγρότες προσπαθούν απεγνωσμένα να αντιμετωπίσουν τον κύριο Φοξ, μια αλεπού που τους κλέβει για να μπορέσει να ταϊσει την οικογένειά της. Το σενάριο, που διατηρεί τη βασική πλοκή του βιβλίου ως μεσαία πράξη του φιλμ, ανέπτυξε ο Αντερσον μαζί με τον Νόα Μπάουμπαχ, με τον οποίον είχε συγγράψει και την πιο ιδιόμορφη ταινία της φιλμογραφίας του, τις «Υδάτινες Ιστορίες». Κι ενώ αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πώς οι γνωστές θεματικές του Γουές αλλά και η αισθητική σφραγίδα του θα συνταιριάξουν με το animation πείραμά του, σε κάθε περίπτωση κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ: δίπλα στο πρωταγωνιστικό δίδυμο φωνών από τους Τζορτζ Κλούνεϊ και Κέιτ Μπλάνσετ συναντάμε και μια πολύ πιο γνώριμα αντερσονική και ίσως και απαραίτητη τριάδα ταλέντων, δηλαδή τους Τζέισον Σουόρτσμαν, Αντζέλικα Χιούστον και φυσικά τον Μπιλ Μάρεϊ. Θ.Δ.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
«Τhe Human Factor» του Κλιντ Ιστγουντ

Με τους Μόργκαν Φρίμαν, Ματ Ντέιμον

Παρ όλο που τα γυρίσματα δεν έχουν αρχίσει ακόμα, η Warner βιάστηκε να ανακοινώσει ότι η νέα ταινία του Ιστγουντ θα είναι έτοιμη τον Δεκέμβριο, δηλαδή την κατάλληλη εποχή για να προλάβει πιθανές υποψηφιότητες για Οσκαρ και λοιπά βραβεία. Οσο για την έκβαση της παραγωγής, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας αφού, παρά τα 78 του χρόνια, ο Ιστγουντ ολοκλήρωσε δυο διόλου αμελητέες προσπάθειες εν έτει 2008 («Η Ανταλλαγή», «Gran Τorino»), βγάζοντας γλώσσα στην τρίτη ηλικία. Το «Τhe Human Factor» μοιάζει ακόμα πιο φιλόδοξο, αφού διηγείται την ιστορία της σύμπραξης του Νέλσον Μαντέλα με τον αρχηγό ομάδας ράγκμπι της Νοτίου Αφρικής, προκειμένου να εμψυχώσουν μαζί το έθνος. Εχοντας καταλάβει την προεδρική καρέκλα το 1994, ο Μαντέλα επένδυσε στην παγκόσμια γλώσσα των σπορ, ενώνοντας τις δυνάμεις του με την παρακατιανή ομάδα των Springbok η οποία βρέθηκε ξαφνικά να μάχεται για το πρωτάθλημα. Χωρίς να γνωρίζουμε την παραμικρή περαιτέρω πληροφορία για το φιλμ, αξίζει να αναφέρουμε την εξαιρετική επιλογή του Μόργκαν Φρίμαν για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ως ένα πρώιμο στοίχημα για τα επόμενα Οσκαρ. Δ.Π.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
«Τhe Lovely Βones» του Πίτερ Τζάκσον

Με τους Σαοϊρζ Ρόαν, Ρέιτσελ Βάιζ, Μαρκ Γουόλμπεργκ

Οσοι έχουν διαβάσει το θαυμάσιο ομότιτλο μπεστ σέλερ της Αλις Σίμπολτ αμφιβάλλουν για το κατά πόσο αυτό μπορούσε κάποτε να γίνει ταινία. Πώς να εικονογραφήσεις τον Παράδεισο από όπου η δολοφονημένη μικρή Σούζι παρακολουθεί τον αγώνα της οικογένειάς της να ξεπεράσει τον χαμό της; Πώς να χωρέσεις τις (ειπωμένες σε πρώτο πρόσωπο) σκέψεις της σε λόγια; Οσοι όμως έχουν βιώσει την α λα Πίτερ Τζάκσον κινηματογραφική εκδοχή της επίσης «αδύνατης να κινηματογραφηθεί» τριλογίας του «Αρχοντα Των Δαχτυλιδιών» και την ερμηνεία της μικρής Σαοϊρζ στην «Εξιλέωση», προσδοκούν τα καλύτερα. Παρά την αντικατάσταση του Ράιαν Γκόσλινγκ από τον όχι πάντα εύστοχο Γούολμπεργκ. Η τις φήμες για διαφωνίες μεταξύ του σκηνοθέτη και ενός εκ των καλλιτεχνικών διευθυντών του, για το πώς πρέπει να αποδοθεί ο Παράδεισος, που διέκοψαν προσωρινά τα γυρίσματα. Ι.Π.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
«Αvatar» του Τζέϊμς Κάμερον

Με τους Σαμ Γουόρδινγκτον, Σιγκούρνι Γουίβερ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ζόι Σαλντάνα, Τζιοβάνι Ριμπίζι

Στις 18 Δεκεμβρίου 2009, 12 χρόνια και 4 ημέρες μετά την πρεμιέρα του φαινομένου «Τιτανικός», το καινούργιο υπέρ-φιλόδοξο πόνημα του Καναδού σκηνοθέτη (που, παρά τη δεκαετή απουσία του από το σινεμά μυθοπλασίας, πήρε 200 εκατομμύρια δολάρια και τρία χρόνια διορία από τη Fox για να εφεύρει καινούργιες τεχνολογίες και «να φέρει επανάσταση στον τρόπο που φτιάχνουμε και βιώνουμε τρισδιάστατες ταινίες»), θα συναντήσει επιτέλους το κοινό. 3D ταινία επιστημονικής φαντασίας, το «Αvatar» αφηγείται περιπέτειες και αφουγκράζεται διλήμματα παραπληγικού βετεράνου του αμερικανικού στρατού άμα τη αφίξει του σε μακρινό πλανήτη. Εκεί, ως Avatar (ανθρώπινο μυαλό σε εξωγήινο σώμα), θα βρεθεί στο επίκεντρο της διαμάχης ανάμεσα στους ανθρώπους-εισβολείς και στους εξωγήινους ιθαγενείς. Μετά την ολοκλήρωση εφτάμηνων γυρισμάτων με τους ηθοποιούς του, ο Κάμερον διανύει αυτή τη στιγμή τη «CGΙ κόλαση» του διετούς post-production, ώστε να κάνει πρωτόγνωρα ρεαλιστικά τα γεννημένα στο κομπιούτερ τοπία και πλάσματα του εξωγήινου πλανήτη. Μια ιδέα για τον τρόπο δουλειάς του δίνει η παλιά του φίλη, Γουίβερ, που ενσαρκώνει μία -ηρωίδα εντελώς διαφορετική από τη Ρίπλεϊ του «Αliens» και δηλώνει: «Τον πείραζα διαρκώς αφού, κατά τη γνώμη μου, σε αυτή την ταινία ερμηνεύω ουσιαστικά τον Τζιμ Κάμερον, απεικονίζοντάς τον ως μια ιδιοφυή, ατρόμητη ιδεαλίστρια και τελειομανή επιστήμονα, που όμως κρύβει μια μεγάλη καρδιά». Ι.Π.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ