Do you bleed? Η «κατάρα» του κινηματογραφικού «Superman»

Με αφορμή την κυκλοφορία της νέας ταινίας «Superman» του Τζέιμς Γκαν, θυμόμαστε όλους εκείνους τους Σούπερμαν (ή μήπως Σούπερμεν;) που δεν «απογειώθηκαν» ποτέ στις οθόνες μας.

Από το cinemagazine.gr
Do you bleed? Η «κατάρα» του κινηματογραφικού «Superman»

Η πρώτη φορά που ο Σούπερμαν μεταφέρθηκε στο σινεμά, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, συνέβη κυρίως επειδή βρέθηκαν κάποιοι μουρλοί Μεξικανοί παραγωγοί (ο Ίλια Σαλκάιντ και ο πατέρας του, Αλεξάντερ) που ήθελαν να γραφτούν στην Ιστορία του κινηματογράφου, αλλά, πέρα από αυτή την ευτυχή συγκυρία, το να μεταφερθεί ο ήρωας στη μεγάλη οθόνη υπήρξε μέσα στις δεκαετίες μία συνεχής αβέβαιη πάλη, με τη Warner να μην είναι ποτέ σίγουρη τι θέλει να κάνει και με ποιον δημιουργό.

Το αποτέλεσμα είναι πως, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, τα σχέδια που ναυάγησαν είναι αρκετές φορές πιο ενδιαφέροντα από αυτά που τελικά πραγματοποιήθηκαν!

Superman V
Του: Ιλια Σαλκάιντ
Τι θα ήταν: Ο Σούπερμαν πεθαίνει και αναγεννιέται μέσα στον κόσμο–μινιατούρα της Κάντορ (άσε τώρα, πού να εξηγούμε!)
Γιατί δεν έγινε: Γράφτηκαν δύο εκδοχές του σεναρίου στις αρχές των ’90s, αλλά πρώτα ήρθε η χρεοκοπία της Cannon Films και έπειτα, το 1993, η Warner αγόρασε τα κινηματογραφικά δικαιώματα από τους Σαλκάιντ.

Superman Reborn
Του: Τζον Πίτερς
Τι θα ήταν: Ο βετεράνος παραγωγός πέταξε στα σκουπίδια το «Superman V», αλλά κράτησε την ιδέα της αναγέννησης. Στη Σούπερμαν εκδοχή «για τη γενιά του MTV» (ναι, είμαστε στις αρχές των ’90s), ο Ντούμσντεϊ θα σκότωνε τον Σούπερμαν, όμως η δύναμή του θα μεταφερόταν στη Λόις Λέιν πριν πεθάνει, εκείνη θα γεννούσε (!) τον γιο του, ο οποίος θα μεγάλωνε πάρα πολύ γρήγορα (!!!) και θα έσωζε τον κόσμο.

Γιατί δεν έγινε: Γιατί είμαστε τυχεροί.

Superman Lives
Των: Κέβιν Σμιθ, Τιμ Μπέρτον
Τι θα ήταν: Τέλειο; Στα τέλη των ’90s, ο Σμιθ πρότεινε την ιστορία, η Warner προσέλαβε τον Τιμ Μπέρτον, υπέγραψε με τον Νίκολας Κέιτζ για τον ρόλο, ενώ οι φήμες μιλάνε και για cameo εμφάνιση του Μάικλ Κίτον, τότε Μπάτμαν. Ηταν αυτή η ευκαιρία της Warner για ένα ξεκίνημα τύπου «Εκδικητές», 15 χρόνια πριν από τους «Εκδικητές»;
Γιατί δεν έγινε: Κόλαση. Ο ένας μετά τον άλλον οι συνεργάτες άρχισαν να αποχωρούν, το μπάτζετ άρχισε να φουσκώνει δίχως να υπάρχει ταινία, και τελικά, το 2001, η Warner τα πέταξε όλα στα σκουπίδια και άρχισε εκ του μηδενός.

Batman Vs. Superman
Του: Βόλφγκανγκ Πέτερσεν
Τι θα ήταν: Η κλασική υπερηρωική «εναντίον» ιστορία, όπου δύο ήρωες τσακώνονται για τη μισή ταινία και μετά καταλαβαίνουν ότι κάποιος τους έχει παραπλανήσει, συνεργάζονται και κερδίζουν τον κοινό εχθρό. Ο Τζουντ Λο και ο Κόλιν Φάρελ υπήρξαν υποψήφιοι για τον ρόλο του «Superman».
Γιατί δεν έγινε: Η Warner αποφάσισε ότι θα κυνηγήσει σόλο ταινίες για τους δύο χαρακτήρες.

Superman: Flyby
Του: Τζέι Τζέι Έιμπραμς
Τι θα ήταν: Η πιο ριζική επαναδιατύπωση του μύθου στα 80 χρόνια ύπαρξής του, με την ιστορία πλέον να είναι μία διαγαλαξιακή οικογενειακή τραγωδία, τον Κρύπτον να συνεχίζει να υπάρχει, και τον Λεξ Λούθορ να αποκαλύπτεται ως εξωγήινος πράκτορας στο απίστευτο cliffhanger με το οποίο τελείωνε το σενάριο του άγνωστου τότε Έιμπραμς.
Γιατί δεν έγινε: Οταν μία σειρά από σκηνοθέτες παράτησαν το σχέδιο, η Warner προσέλαβε τον Μπράιαν Σίνγκερ, ο οποίος όμως είχε άλλες διαθέσεις, με αποτέλεσμα το σενάριο του Εϊμπραμς να καταλήξει στα σκουπίδια και τον Σίνγκερ να γυρίζει το «Σούπερμαν, Η Επιστροφή» αντ’ αυτού.

Screen test του Χένρι Κάβιλ για το ρόλο του Superman, εννιά χρόνια πριν το «Άνθρωπος από Ατσάλι»

Justice League: Mortal
Του: 
Τζορτζ Μίλερ
Τι θα ήταν: Το «Justice League: Mortal» ήταν μία από τις πιο φιλόδοξες απόπειρες, αφού η Warner Bros  ήθελε να δημιουργήσει ένα δικό της κινηματογραφικό σύμπαν, με βάση τη Justice League, πριν υπάρξει το Marvel Cinematic Universe (MCU) σε πλήρη ανάπτυξη. Το καστ (που είχε οριστικοποιηθεί) αποτελούταν από σχετικά άγνωστους τότε ηθοποιούς, όπως ο Ντ.Τζ.Κοτρόνα στο ρόλο του Superman και ο... Άρμι Χάμερ στο ρόλο του Μπάτμαν.
Γιατί δεν έγινε: Η απεργία των σεναριογράφων του 2007-2008, αλλά και νομικά, φορολογικά εμπόδια στην Αυστραλία (όπου θα γυριζόταν) οδήγησε στην απομάκρυνση των χρηματοδοτών και στην αλλαγή στρατηγικής από τη Warner Bros. Τελικά το στούντιο επικεντρώθηκε στην τριλογία «Dark Knight» του Νόλαν.

Σίκουελ του «Σούπερμαν, Η Επιστροφή»
Του: Μπράιαν Σίνγκερ
Τι θα ήταν: Μία συνέχεια του «Σούπερμαν, Η Επιστροφή», με μεγαλύτερη έμφαση στη δράση, όλο το καστ να επιστρέφει, και την τεράστια μάζα από κρυπτονίτη στο διάστημα να αποτελεί εφαλτήρια απειλή για την πλοκή της νέας ταινίας.
Γιατί δεν έγινε: Η Warner ποτέ δεν ενθουσιάστηκε με την «Επιστροφή», ο Σίνγκερ ποτέ δεν ήταν χαρούμενος με τη διακριτική αποστασιοποίησή τους από το τελικό αποτέλεσμα, και, τελικά, η απεργία των σεναριογράφων καθυστέρησε το σχέδιο όσο χρειαζόταν, ώστε και οι δύο πλευρές να συνειδητοποιήσουν πως θέλουν κάτι διαφορετικό. Ετσι, η Warner αποφάσισε να προχωρήσει σε reboot, με αποτέλεσμα τον «Ανθρωπο από Ατσάλι».

Η «Απόδραση από τη Νέα Υόρκη» και ο εγκλεισμός στην πραγματικότητα